Най-голямото летище в Европа - "Хийтроу" в Лондон, няма да работи в петък, 21 март, заради липса на ток.
Електрозахранването на британското летище е прекъснато заради огромен пожар в близка електрическа подстанция, уточнява "Ройтерс".
Прекъсването на работата на "Хийтроу" засегна разписанията на полетите по цял свят. Летището е основен хъб между Европа и Северна Америка. Освен най-натоварено в Европа, е и пето в света по тази показател.
••• Напоследък сякаш няма нищо сигурно при полетните разписания:
Около 70 пожарникари се борят с огъня в западната част на Лондон, който е причинил и прекъсването на електрозахранването на "Хийтроу". Кадри показват огромни оранжеви пламъци и дим в небето. Около 150 души са били евакуирани от близките сгради, а хиляди имоти са останали без ток.
Причината за пожара засега остава неясна. Засега властите не смятат, че той е причинен умишлено, но разследването продължава.
Според сайта за проследяване на полети FlightRadar24 най-малко 120 входящи полета до "Хийтроу" е трябвало да бъдат пренасочени към други летища.
Поне 1351 полета до и от "Хийтроу" ще бъдат засегнати през днешния ден.
От летището обявиха, че то ще остане затворено до 23:59 ч. в петък местно време (1:59 ч. българско време утре). Оттам съветват пътниците, които имат насрочени полети за днес, изобщо да не ходят до "Хийтроу".
Миналата година "Хийтроу" отчете рекорден пътникопоток от 83,9 милиона души.
Затварянето на летището доведе до пренасочване на редица полети към Лондон из цяла Европа. Самолет от Банкок за британската столица например трябваше да кацне в Брюксел, а пътници от Ню Йорк бяха пратени чак в Исландия. На други пък след над 2 часа полет се наложи да се върнат към Голамата ябълка, а полет от Бостън е бил пратен към Канада.
Полети за "Хийтроу" бяха пренасочени и към Ирландия, Германия и Испания.
Директно засегнатите от затварянето на летището полети - отменени и пренасочени, са с капацитет за 291 000 души.
Ефектът за авиотрафика обаче ще се усеща и в следващите няколко дни заради ефекта на доминото.
От Международната асоциация за въздушен транспорт реагираха остро на ситуацията и попитаха как е възможно токът на толкова важен инфраструктурен обект като "Хийтроу" да е зависим от един източник на електричество.
Ако това е грешка при планирането, кой ще поеме разходите за пътниците, които са пренасочени, питат оттам и допълват, че при проблеми с инфраструктурата не следва това да са само авиолиниите.