Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Влаковете в Гърция спират заради стачка след катастрофата

Няма да работят и линии на метрото в Атина Снимка: БГНЕС
Няма да работят и линии на метрото в Атина

Гръцката федерация на железопътните служители обяви 24-часова стачка след голямата влакова катастрофа във вторник вечерта, съобщи БТА.

Така всички влакове на основната гръцка железопътна компания Hellenic Train няма да се движат в четвъртък.

Към стачката се присъединяват и служителите по линии 2 и 3 на атинското метро.

Гръцките железничари протестират, защото според тях в основата на трагедията в Лариса стои лошото състояние на железопътната инфраструктура в страната.

"Пренебрежението, което демонстрираха правителствата към гръцките железници, доведе до трагедията. За съжаление, непрекъснатите ни искания за назначаване на постоянен персонал, по-добро обучение, но преди всичко за въвеждането на съвременни технологии за безопасност, постоянно бяха хвърляни в кошчето за боклук", се казва в позицията на синдиката.

Късно във вторник вечерта в Централна Гърция се сблъскаха два влака. Засега загиналите са 42 души. Не е известна съдбата на още 19 души.

Според Василис Завоянис, представител на служителите в Управителния съвет на жп компанията, основният проблем на линията Атина - Солун, където стана катастрофата, е, че не работи сигнализацията и дистанционното управление. Така всичко е оставено в ръцете на човешкия фактор.

"Влаковете ни работят по същия начин, както преди 30 години. Това е все едно имаме дупка пред дома си. Знаем къде е и винаги я избягваме, но в някакъв момент падаме в нея. Това стана и в този случай", каза той пред "Катимерини".

Започнало е наказателно преследване срещу началника на гарата в град Лариса.

Той е признал, че е допуснал фаталната грешка, която е поставила насрещно движещи се пътнически и товарен влак на една и съща линия.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените