Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Скарлет трябваше да имитира оргазъм, а Хоакин Финикс избяга от студиото

Историята за може би най-неудобната сцена от романтичния филм "Тя" Снимка: Getty Images, Warner Bros. Pictures
Историята за може би най-неудобната сцена от романтичния филм "Тя"

И до ден днешен филмът на Спайк Джоунс "Тя" (Her, 2013 г.) с Хоакин Финикс и Скарлет Йохансон се приема за една от най-нестандартните и затрогващи любовни истории на модерния Холивуд.

Историята разказва за момент в близкото бъдеще, когато технологиите са напреднали до нова степен - операционни системи за дома с изкуствен интелект се превръщат в компаньони за самотни и изпаднали в депресия хора. Така Тиодор Туомбли (Финикс), който все повече и повече се оттегля от света след тежка раздяла, започва да се влюбва малко по малко в своята операционна система Саманта (Скарлет Йохансон), макар единственото им общуване да е чрез глас.

Но наред с милите моменти на интимност и опознаване между свития Тиодор и неговия компаньон Саманта, заснемането на една от сцените във филма е била особено трудна, сложна и неприятна за заснемане - интимен момент, в който героинята на Йохансон изживява оргазъм.

Актрисата разказва за случая по време на участието си в подкаста на Дакс Шепарт "Armchair Expert", като по думите ѝ сцената е била толкова неудобна и странна, че Хоакин Финикс е избягал от снимачната площадка.

В този момент неговият герой Тиодор и виртуалната Саманта се впускат в секс по телефона, при което Йохансон трябва с гласа си да изиграе получаването на оргазъм.

"Опитахме се да го запишем с един дубъл, но той сякаш не можеше да се справи. Аз бях добре. Хоакин не беше - той беше толкова разстроен. Напусна студиото, оставяйки ме сама в тази кутия, а аз си казах: "Не мога да го направя сама. Имам нужда от него да се върне", обяснява актрисата. 

По време на сцената тъй като записва само глас, Йохансон е поставена в кабина за запис на звук със слушалки на ушите, за да чува как се получава записът. Това спомага още повече за неудобството на самата ситуация, тъй като тя не просто трябвало да слуша собствения си глас - нещо, което е неприятно за всеки човек, но трябвало да се слуша как имитира оргазъм. 

"Никога не искаш да чуваш гласа си. Определено не искаш да чуеш и как звучиш, когато имаш оргазъм. Определено не искаш да чуваш как звучиш, когато имитираш оргазъм - толкова е грозно. Беше толкова странно", споделя още Йохансон.

В крайна сметка Финикс си взима почивка и след като успява да се успокои, се връща, а сцената е заснета.

Интересното в случая е, че Скарлет не е първата актриса, която е избрана за филма.

Първоначално ролята на Саманта е дадена на Саманта Мортън ("Специален доклад", The Serpent Queen), като тя записва по-голямата част от сцените и чак на ниво постпродукция режисьорът Спайк Джоунс решава, че има нужда от различно усещане за Саманта.

Тъй като във филма героинята има само глас, замяната става лесно, но това означава презаснемане на редица сцени и презаписване на всички диалози.

Според Мортън, която накрая дори не е поканена на премиерата, тя е била използвана, за да свърши тежката работа, докато от продукцията просто са изчаквали Йохансон да се освободи и да заеме главната роля като по-известна и секси актриса.

Именно този момент притеснява и самата Скарлет - собственото ѝ хиперсексуализиране. Пред Дакс Шепарт актрисата разказва как това, че още от ранна възраст я наемат за роли на силно сексуализирани персонажи, я е ограничило много в кариерата ѝ и ѝ е отнело възможността да избира в какви роли да играе.

"Станах някак обективизирана и категоризирана по този начин. Чувствах, че сякаш не получавам предложения за работа за проектите, които исках да правя", споделя тя.

По думите ѝ това я е натоварило много, тъй като в дадени периоди си е мислила, че другите я възприемат сякаш е на 40 години (в момента е на 37 - б.р.).

"Мисля, че всички си мислеха, че съм по-възрастна и че съм се занимавала с актьорско майсторство от дълго време. Някак бях въвлечена в това странно хиперсексуално нещо. Чувствах, че кариерата ми е приключила", коментира актрисата.

Разказва, че е имала усещането, че е поставена в рамки заради кариерата си и ролите, които е изиграла, като извън този стереотипен образ на секси жена Холивуд няма какво да ѝ предложи. А това я е накарало да се плаши, че кариерата ѝ може да свърши бързо. 

Според нея в момента времената са се променили и за много млади актриси - от Зендая до Флорънс Пю, вече не е толкова лесно да бъдат категоризирани и вкарани в толкова тесни стереотипи.

"Виждам по-млади актьори, които са на по 20 години, и имам чувството, че им е позволено да бъдат всички тези различни неща", казва Йохансон и допълва, че вече не се позволява индустрията така да подчинява изгряващите звезди на прищевките си.

От ролята си в "Черната вдовица" Скарлет Йохансон не се е появявала на голям екран, ако изключим участието ѝ в анимацията "Ела, изпей! 2". Сега ѝ предстои да снима първия си филм с режисьора Уес Андерсън - Asteroid City, както и My Mother's Wedding на Кристин Скот Томас.

 

Най-четените