Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Следващият Джеймс Бонд трябва да поеме ангажимент за поне десетилетие

"Бонд еволюира, както мъжете еволюират", казват продуцентите Снимка: United Artists Pictures
"Бонд еволюира, както мъжете еволюират", казват продуцентите

Кой ще е следващият Джеймс Бонд?

Един от големите въпроси на Холивуд започна да изскача периодично през няколко месеца дълго преди да стане ясно, че "Смъртта може да почака" (2021 г.) ще е петият и последен филм за Даниъл Крейг в ролята на агент 007.

Отговорът обаче е в ръцете основно на двама души - продуцентите на поредицата Барбара Броколи и Майкъл Уилсън. В скорошно интервю за Variety те отбелязват, че все още са в "ранните дни" на търсенето на ново лице за Бонд, но предупреждават, че който и да получи ролята, трябва да е готов да я изпълнява дълго време.

Спекулациите, че поредицата ще бъде оглавена от Идрис Елба - което за пръв път в историята щеше да направи Джеймс Бонд тъмнокож - се поразсеяха, когато самият актьор коментира, че не вижда 007, когато "погледне в огледалото".

Броколи и Уилсън казват, че разбират.

"Когато изберем Бонд, това е 10-, 12-годишен ангажимент. Така че [Идрис] вероятно си мисли: "Наистина ли искам това?". Не всеки иска това", казва Барбара Броколи.

Допълва, че е било достатъчно трудно да убедят Даниъл Крейг да го направи, а Уилсън се включва с това, че когато британецът е поел щафетата като Бонд, е бил в началото на 30-те си години.

По думите на продуцентите повечето млади актьори си мислят, че искат да изиграят агент 007, но не съзнават напълно какво отдаване изисква това да носиш на гърба си такъв франчайз в продължение на много години.

"Много хора си мислят: "О, да, ще е забавно да заснема един". Ами... това няма да проработи", смее се Броколи.

Тук става въпрос и за ресурси, които продуцентската компания Eon Productions влага. Всеки нов Бонд е една голяма инвестиция.

Двамата продуценти подчертават, че кастингът не е просто за избиране на някого за ролята, а е свързан и с идеята за преоткриване на това какво е Бонд и в каква посока ще се движи поредицата занапред. Когато стане ясно какво искат да правят с персонажа, тогава става ясно и кой е подходящият актьор за тази версия.

Спомнят си разговора си с Крейг, който им казал "Ще го направя. Наистина искам да съм част от това, от цялото нещо". По думите на Броколи, отново смееща се, актьорът е доживял момента да съжалява за думите си.

"Това е голям ангажимент. Не просто да се появиш за два месеца снимки", казва тя.

Броколи и Уилсън са полусестра и полубрат и се грижат за франчайза от "Златното око" (1995 г.) насам. Заснемат още три филма с Пиърс Броснан в ролята, преди поредицата да поеме в нова посока с избирането на Крейг, който участва в общо пет филма.

По време на тяхното "управление" филмите за Бонд се променят. Женкарският образ на агент 007 е заменен с един по-чувствителен персонаж, а версията на Крейг за пръв път допуска зрителите така дълбоко във вътрешния свят на героя. Филмите от "Казино роял" до "Смъртта може да почака" са свързани и с цяла емоционална арка - нещо ново за поредицата.

"Това е еволюция. Бонд еволюира така, както мъжете еволюират. Не знам при кого се случва с по-бързо темпо", отбелязва Броколи.

Очевидно ще трябва да чакаме още, за да видим накъде ще поеме тази еволюция сега.

По-сигурно сякаш изглежда друго - че филмите за агент 007 ще продължат да привличат зрители към кината. След като Amazon купи студиото MGM за 8,5 милиарда долара се появиха спекулации, че Бонд може да се насочи към малкия екран в стрийминг услугата Amazon Prime.

Броколи и Уилсън още през 2021 г. отхвърлиха подобен вариант. Сега Уилсън казва: "Опитваме се да го задържим в кината", а Броколи бързо допълва: "Ще го задържим в кината. Няма да опитваме; трябва да го направим. Това е кино франчайз".

С това трудно може да се спори. "Смъртта може да почака" се появи през есента на 2021 г. след няколко отлагания заради пандемията. И въпреки възстановяващия се от 2020-та кинопазар успя да изкара над 770 млн. долара в световен мащаб. Това го направи четвърти в класацията за най-доходоносни филми за годината, изпреварен само от две китайски продукции и безспорният лидер - излезлият два месеца по-късно "Спайдър-мен: Няма път към дома".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените