Филмът "Дюн: Част втора" вече е в кината, като първоначалните реакции към него са повече от блестящи. Важна причина за това е и невероятната актьорска игра.
Макар във втората част на филма героят на Стелан Скарсгард барон Владимир Харконен да няма толкова екранно време, колкото в първата, той все още е важна част от сюжета и присъствието му на екран определено се запомня.
Пред Business Insider шведският актьор споделя колко сериозни услия са му били необходими, за да постигне това въздействие - най-вече като прекарано време на гримьорския стол.
Барон Харконен във филма е гологлав, с мазна кожа и с огромно тегло, което се поддържано от специална система, позволяваща му да се придвижва чрез левитация.
За да се постигне този отблъскващ, но все пак внушителен облик, Скарсгард обяснява, че му се е налагало да бъде стои при гримьорите по общо осем часа.
Това може да изглежда като ужасно преживяване за някои, но за актьора то е било за предпочитане пред алтернативата - лицето му да бъде налепено с точки за улавяне на мимиките, а след това да разчита на визуални ефекти, които да го трансформират в Барон Харконен.
"Беше болезнено, но си заслужаваше", коментира Скарасгард.
По думите му той и останалите хора от екипа на Дюн са искали баронът да бъде толкова ясен и запомнящ се като образ, че да остави отпечатък върху зрителите само с появата си на екран.
"И този отпечатък трябва да остане с тях през целия филм, без героят да се появява през цялото време", допълва Скарсгард.
Това не е първият път, в който шведът се налага да стои дълго време под грижите на гримьорите, за да постигне ефектен вид за свой персонаж.
В поредицата "Карибски пирати" той играе Бил Търнър - бащата на един от протагонистите Уил Търнър, който преди много години е бил "взет от морето" и е бил закотвен на прокълнатия кораб "Летящия холандец".
Затова и цялото му лице е покрито с миди, охлюви и лишеи, а косата му се е превърнала отчасти във водорасли. За да постигне този си вид, Скарсгард отново е седял с часове наред под ръцете на гримьорите.
"Аз бях единственият на снимачната площадка с истински протези. Всички останали на този кораб се появяваха пет минути, преди да започнем да снимаме, поставяха им точки по лицата и си тръгваха. Аз бях там от шест часа", споделя актьорът.
Въпреки това той не се оплаква, тъй като според него това е нормална част от работата.
"Там е работата, че на мен ми харесва. Харесва ми да виждам как художниците рисуват, ако ме разбирате", допълва шведът.
За "Дюн: Част втора" самото поставяне на грима на Скарсгард е отнемало по 8 часа, докато махането му след това е продължавало по още два часа. И това във всеки ден, в който той е трябвало да бъде на снимачната площадка.
За целта той е избягвал и ходенето до тоалетна, тъй като с грим и костюм това е можело да се окаже сериозен проблем, като за целта е избягвал да пие течности и е приемал медикаменти срещу диария.
Пред Colider Скарсгард споделя, че е решил да премине през целия този процес, за да изпита тази болка, тъй като според него това му е помогнало да изиграе по-добре барон Харконен.
"Това беше фантастично. И да го направя с Дени (Вилньов - б.р.) като режисьор беше истинска чест за мен", допълва той.
По думите ми начинът човек да се справи с физическото напрежение, което представлява поставянето на целия този грим е да се фокусира върху хората, с които работи.
"Трябва да се залъжеш с нещо. Знаеш, че ще бъде болезнено, но отиваш там и просто го приемаш минута след минута и се концентрираш върху хората, с които работиш или които работят върху теб. Наблюдаваш и техните умения", коментира актьорът и допълва: "Но не искам да го правя отново."
Според Скарсгард, който е част от филмовата вселена на Marvel като д-р Ерик Селвиг, в момента в известен смисъл се наблюдава едно възстановяване на творческия подход в блокбъстър филмите.
На фона на последните разочарования в боксофиса за Marvel и успеха на филми като "Дюн" и "Опенхаймер" тази промяна е на лице, но според шведа все пак има уловка.
"Тези филми ["Дюн" и "Опенхаймер" - б.р.] направиха много пари, така че това прави шефовете на студиото смели. Но е необходим само един провал, за да ги накара да се изплашат отново", посочва Скарсгард.
"Работата е там, че е нужен много талант, за да се направи "Опенхаймер" или "Дюн", а ние не можем да произведем толкова много таланти, за да изкараме 100 подобни заглавия всяка година. Но мисля, че киното ще оцелее", допълва той.
"Дюн: Част втора" вече среща изключително положително отношение. В IMDB неговата оценка към момента е 9 от 10 звезди, докато в Rotten Tomatoes критиците дават 94% положителни оценки, а публиката - 95%.