Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

За влакчетата "Сименс", които ни купи Ники Василев

За влакчетата "Сименс", които ни купи Ники Василев

Проблемните мотриси "Сименс", които БДЖ не може да изплаща, засега няма да се връщат на Германия. Поне докато не станат ясни резултатите от преговорите на финансовия министър Симеон Дянков с германския му колега Волфганг Шойбле.

Влаковете бяха доставени на железниците през 2005-а, по време на кабинета Сакскобургготски и транспортния министър Николай Василев. Кредитът от 190 млн. евро, с който са платени, е обезпечен със залог на самите машини и финансовата институция предупреди, че ще си ги прибере.

KFW смята да предложи за продан половината от тях, за да си прибере част от парите.

Дянков ще поиска германската държавна банка КFW да не прибира 50-те влака заради неплатените вноски по заема, който БДЖ спира да обслужва от 2010 г. Това стана ясно от изявление на транспортния министър Ивайло Московски. Водят се разговори банката да изчака още малко да се стабилизира БДЖ и започне да плаща поне лихвите по кредита, каза Московски. Стабилизацията на БДЖ обаче едва ли ще се случи скоро - дружеството има задължения от близо 780 милиона лева.

БДЖ няма да закрива или разрежда влакове, които са на загуба, докато не бъде направен пълен анализ за алтернативен транспорт до засегнатите селища. Ако няма, държавата ще поеме загубите на линиите, категоричен е Московски.

За периода 2007 - 2014 г. в европрограмата за транспорт не са предвидени средства за локомотиви и вагони заради окаяното състояние на железния път. С отпуснатите 640 млн. евро за този период държавата трябва да модернизира жп линиите - част от европейските транспортни коридори, след което ще може да разчита на пари за нови модерни влакове.

По думите на Московски обаче държавата може да обяви търгове за нови влакове още следващата година, ако останат неусвоени средства по оперативните програми. Пари може да останат единствено в програма "Околна среда", тъй като ресурсът на "Транспорт" и "Регионално развитие" е договорен.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените