Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Комуникацията е по-силна от всичко. Освен от силното кафе

Атанас Райков от Viber в един разговор на живо за виртуално общуване Снимка: Мирослава Дерменджиева, Webcafe
Атанас Райков от Viber в един разговор на живо за виртуално общуване

Дали виртуалното общуване е способно наистина да измести живия контакт на по чаша вкусно кафе?

В средата на 2016 година водещото приложение за комуникация Viber има над 2.5 милиона активни потребители у нас. 12 месеца по-късно това число е поне с 50% отгоре. Всеки ден, някъде по света някой инсталира приложението на телефона си или друго устройство. Всяка секунда някъде по света някой праща стикер, селфи или снимка на нещо любопитно до хората, с които комуникира. Всяка минута през чат се изпращат любовни съобщения.

Чат комуникацията е новият разговор. Чатът е новото говорене по домашен телефон, за да се разберем къде и кога ще се видим. Палците са най-тренираната част в тялото на хората между 10 и 30-годишна възраст. И много малко са онези, които отказват да чатят. Да не кажем, че броят им е сведен под минимума.

С какво чатът започна да превъзхожда доброто старо говорене и къде точно стои пиенето на вкусно ароматно кафе, особено ако се случва в различни точки по света?

Това обсъждаме с Атанас Райков, директор бизнес развитие на Viber за Централна и Източна Европа и страните от ОНД. Хващаме го над чаша капучино, направено в една ранна сутрин с машините Philips Saeco Incanto в СКЛАДА. И говорим на живо, защото едно проучване гласи, че очи в очи човек е най-честен. Особено над чаша кафе. С шоколад.

Ако ти кажа, че кафето може да разказва истории, какво ще каже твоето за теб?

Това, което може би би разказало, тъй като аз пия кафе от време на време, при определени случаи, са ситуации. За мен кафето е доста голямото разнообразие от преживявания, места и хора, с които се срещам, и се опитвам да създам различни отношения. Ако пия кафе, то е с много мляко и задължително навън. Затова за мен то е преди всичко връзка с най-различни градове и държави, където някакви причини ме отвеждат.

Кое е мястото, на което кафето ти е харесало най-много?

Може би в Лондон.

За какво най-често ползваш телефона си?

За комуникация с други хора.

Коя е любимата ти социална мрежа?

LinkedIn. Защото всъщност ми е полезна и ме прави по-ефективен.

Значи използваш социалните мрежи повече за работа, а не за забавление, както правят повечето потребители на фейсбук, туитър, инстаграм?

Ами да... Всъщност, това което аз правя е, че обикновено не прекарвам твърде много време във фейсбук. Аз използвам всички такива средства по-скоро, за да мога да получа информация и да си организирам личното или работното време.

Уби ли чатенето и писането живия разговор?

Връщайки се към предния въпрос, всъщност смятам, че всеки инструмент, който хората могат да получават от напредъка на технологиите, може да бъде използван както за добри цели, така и за лоши. Смятам, че ако човек не иска да си говори с някого, чатът е просто извинение за това. Ако човек иска да се организира и да се срещне с приятелите си на живо, чат приложенията като Viber помагат това да стане по-лесно, бързо и ефективно.

Чат или видео разговор?

По принцип предпочитам чат. Защото през много голяма част от деня нямам възможност да използвам видео разговор, докато чатът позволява много бързо да си организираш програмата. В различни ситуации, с различни хора. Аз много често пътувам, много често съм на шумни места или в движение, и тогава видео разговорът не е най-добрият инструмент.

Кои са най-големите предимства на Viber?

Ние работим върху това хората да имат доверие в приложението. Viber определено е най-защитената услуга за комуникация, като не пазим никаква част от данните на нашите потребители. Не ги използваме за бизнес цели (например - реклама), което започва да става все по-важна тема в днешно време, тъй като голяма част от живота - информация, мисли, емоции и т.н., започва да преминава през приложенията за комуникация.

Така че, това е най-важното ни предимство, върху което градим всичко останало. Оттам нататък смеем да твърдим, че сме изключително експресивни. Имаме най-голямата колекция от стикери и инструменти, които допълват съобщенията, и се стремим да бъдем най-локалното приложение. Тоест, да има съдържание, специално създадено за потребителите в България или Сърбия, Унгария, Щатите и така нататък...

Кои са дните, в които не използваш телефон?

Когато съм сред природата. (Смее се.) Опитвам се в почивните дни да използвам телефона максимално малко. В интерес на истината, работил съм над 10 години в телекомуникациите и знам много за навиците и тенденциите на потреблението на тези услуги и на българския пазар, и на международния. И мога да кажа, че говоря по телефона в пъти по-малко. А през тези свободни дни, гледам нито да говоря, нито да пиша.

 

Най-четените