Световният шампион Себастиан Фетел удържа на напрежението, оказвано му от Люис Хамилтън във втората половина на Гран при на Испания и спечели четвъртата си победа от пет старта през 2011.
Дженсън Бътън с другата кола на McLaren стигна до подиума с три спирания в бокса, с едно по-малко от пилотите пред него в класирането, а стартиралият от полпозишън Марк Уебър завърши едва четвърти. Това бяха и пилотите, завършили в една обиколка, всички други, начело с петия в класирането Фернандо Алонсо бяха затворени с една и повече обиколки от победителя. Все пак Алонсо зарадва сънародниците си по трибуните, след като се изстреля на старта и поведе колоната и успя да удържи лидерството до вторите спирания в бокса.
На старта Уебър беше успешно атакуван от Фетел, но и двамата останаха изненадани от устрема на Алонсо, който успя да заеме най-вътрешната траектория на влизането в първия завой и излезе начело.
Испанецът не успя да се откъсне напред, преследван от Фетел, Уебър и Хамилтън, а системата за подвижното задно крило не осигури очаквания брой изпреварвания в края на стартфиналната права.
Фетел се опита да прескочи Алонсо при първите спирания в бокса като влезе една обиколка по-рано при механиците на Red Bull, но не успя, въпреки че при връщането си на пистата успя да изпревари в рамките на една обиколка Бътън, Фелипе Маса и Нико Розберг.
Но при вторите спирания в бокса - в обиколки 17 и 18, стратегията на Red Bull проработи и с една обиколка повече с новите гуми Фетел успя да излезе пред Фернандо.
Уебър спря за нови гуми в една обиколка с Алонсо и остана зад него, а в това време в McLaren пробваха нещо различно - Хамилтън остана на пистата до 22 обиколка - това го изведе от 4-о на второ място, точно пред Алонсо и Уебър.
След това Фетел и Хамилтън започнаха да се откъсват напред, а Алонсо вече изоставаше, като това се отрази и на темпото на Уебър. И двамата бяха изпреварени от Бътън в средата на състезанието - Дженсън кара с три спирания и беше с меките сликове, когато Алонсо и Уебър трябваше да карат с твърдите.
При последните спирания в бокса Уебър все пак успя да мине пред Алонсо, като Марк остана на пистата 8 обиколки повече, а темпото на Фернандо продължаваше да се влошава - испанецът започна да върти обиколки с 3 секунди по-слаби, с твърдите гуми, в сравнение с тези на пилотите пред него.
Но Уебър не успя да догони Бътън в битката за третото място, а Хамилтън започна да притиска Фетел в последните обиколки, когато стана ясно, че световният шампион отново има проблеми със системата KERS. Оспорваното преследване между двамата не доведе до промяна в класирането и на финала двамата бяха разделени само от 0,6 секунди.
Зад тях Михаел Шумахер спечели битката за шестото място срещу съотборника си Нико Розберг, но и двамата останаха на обиколка от Фетел. Ник Хайдфелд направи поредица от изпреварвания и от последен на старта финишира осми, а двамата пилоти на Sauber Серхио Перес и Камуи Кобаяши взеха последните точки в Испания.
Другият пилот на Ferrari Фелипе Маса записа много трудно състезание, като в средата на надпреварата се завъртя, а след това отпадна 6 обиколки преди финала заради повреда. С твърдите гуми на старта шотландската звезда на Force India Пол ди Реста успя в един момент да се изкачи на петото място, но след това темпото му не беше достатъчно добро, за да го остави в зоната на точките и той завърши 12-и, едно място зад Виталий Петров, още един от пилотите, които демонстрира потенциал в квалификацията, който обаче не се реализира в състезанието.