Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Дженифър Анистън: На 55 като на 20 с йога, фастинг и чийт дни с мексиканска храна

Актрисата говори за спорта и режима си Снимка: Getty Images
Актрисата говори за спорта и режима си

Дженифър Анистън е от онези жени, които спокойно могат да потвърдят, че на 55 са в по-добра форма, отколкото са били на 20.

Именно по тази причина тя ненавижда съмнителния комплимент "Изглеждаш добре за възрастта си" и пред Vogue добавя, че се усеща по-добре не само физически, но и ментално и духовно. "Честно, всичко е 100% по-добре", категорична е актрисата.

Но пътят ѝ към по-добрата форма - физическа и психическа - далеч не прилича на лежерна разходка в "Сентръл парк".

"Трябваше да препрограмирам мозъка си и да позволя на фитнес рутината ми да прогресира", обяснява Анистън.

Актрисата от "Приятели" и The Morning Show не крие, че преди е прекарвала твърде много време в кардио упражнения - от 45 минути до час. По този начин тренировките ѝ станали досадни и нямала търпение да ги отметне от графика си.

"Не само, че стресираш тялото си, но и се преуморяваш. Никой няма нужда от това!", добавя Анистън. Това далеч не значи, че актрисата не продължава да тренира и то много - от пет до седем пъти седмично.

След травма в гърба от 2021 г. тя открива методът Pvolve, който съдържа предимно упражнения с тежестта на собственото тяло, изключително много йога движения и минимум екипировка като леки тежести и ластици.

Вместо по час и нагоре, актрисата вече тренира по около 20 минути, защото методът "събужда мускули, които дори не знаете, че са там".

Дженифър допълва, че основната цел на тренировките ѝ е дълголетие. "Искам да процъфтявам, не просто да съм жива", уточнява тя.

Анистън следва и хранителен режим, като спазва фастинг протокола 16:8 - позволява си храна в рамките само на 8 часа от денонощието.

Снимка: Getty Images

"Забелязвам огромна разлика, откакто изкарвам по 16 часа без твърда храна", споделя тя пред Cosmopolitan. През това време актрисата приема много течности - вода, чайове, сокове и черно кафе. "Пия тонове и тонове вода", шегува се Дженифър за навиците си.

Колкото до диетата ѝ, тя избягва бялата захар и преработените храни.

Набляга на здравословните мазнини от авокадо, кокосово масло, сьомга и рибно масло и в режима ѝ на хранене преобладават протеините за сметка на въглехидратите. Обикновено ястията на актрисата са "семпли", както тя ги определя - салата плюс протеини и мазнина.

Сред любимите храни на Анистън е салата с дърпано пилешко, омлет с повече белтъци и авокадо, пълнозърнест хляб с авокадо и зехтин.

"Винаги имам и чийт ден", не крие Дженифър и уточнява, че през уикендите си позволява нездравословна храна.

За People тя признава, че сред любимите ѝ вредни ястия е мексиканската храна, пицата и пастата. Анистън даже има собствена версия на паста "Карбонара", която приготвя с пълнозърнеста паста и по-малко пармезан.

Не на последно място за нея е менталното здраве.

Актрисата набляга на поне 8 часа сън, 9 в най-добрия случай, ограничава времето, което прекарва пред екраните и в интернет, и стриктно филтрира съдържанието, което гледа и чете.

"Човек със сигурност не е създаден, за да поема цялото това количество информация", убедена е Анистън.





 

Най-четените