Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Това ли е новата ТВ7?

Не може да не направи впечатление, че скъпа (от продукционна и технологична гледна точка) медия привлече знакови лица и предавания за отрицателно време, при това без национален ефир Снимка: Канал 3
Не може да не направи впечатление, че скъпа (от продукционна и технологична гледна точка) медия привлече знакови лица и предавания за отрицателно време, при това без национален ефир

Помните ли "златния век" на ТВ7, когато сутрешният блок на Николай Бареков се беше превърнал в телевизионна изповедалня за министри, депутати от управляващото мнозинство, кметове, бизнесмени, магистрати и прочее високо присъствие?

Всекидневно, с упорството на китайска капка, Бареков свеждаше до знанието на драгия зрител подвига от поредната среднощна акция на Цветан Цветанов, от поредната аграрна щедрост на Мирослав Найденов, от поредните сантиметри магистрала на Лиляна Павлова или от поредния културен шок на Вежди Рашидов.

Ако някой властник не успееше да се впише в програмата на "Гореща точка", се компенсираше чрез "Факторът Кошлуков".

Поради високото търсене дори спортните новини не бяха пощадени - гост и кръстник на премиерното издание на "Пред банята" беше бистришкият тигър, по съвместителство - министър-председател, Бойко Борисов.

ТВ7 обнародваше партийната линия с такава бързина, безкритичност и усърдие, че всяка нейна крива се изправяше в рамките на 20 минути телевизионно време.

Така се беше вживял в ролята си Бареков, че късаше "неправилните" вестници в национален ефир и заплашваше стачкуващите земеделци, че ще среже гумите на тракторите им, паркирани около Народното събрание, ако "тази развилняла се пасмина от провинцията не си омете боклука от центъра на столицата, където сме дошли да си изкарваме хляба".

Малко след като Борисов падна от власт, на Бареков му "смениха" програмната схема за една нощ, Люба Кулезич смени ефира и гербериадата по ТВ7 приключи без обяснения, за да започне нов сезон с нова реколта "любимци" на власт.

Вероятно сте обърнали внимание, че през последните няколко месеца една друга телевизия успя да концентрира голяма част от ключовите лица на ТВ7 - Канал 3.

И неслучайно - бившият член на борда на директорите на ТВ7 Огнян Димов е управител на "Елит Медиа България" ЕООД - дружеството зад марката "Канал 3" и представител на СД на компанията-собственик на телевизията "Медийна инвестиционна организация" АД.

Програмният директор на телевизията Ива Стоянова е бившата екранна партньорка на Николай Бареков.

Миляна Велева, която оглавяваше дирекция "Новини и актуални предавания" в ТВ7, вече заема същата позиция в Канал 3. Лицето на централните новини на ТВ7 Мая Костадинова поведе "Денят на живо".

Емил Кошлуков директно пренесе едноименното си предаване в петъчния праймтайм на телевизията.

Повечето продуценти, водещи и репортери в новия екип на Канал 3 идват от ББТ, BMedia Group (уеб-изданията на Николай Бареков) и ТВ "Европа".

Не може да не направи впечатление, че скъпа (от продукционна и технологична гледна точка) медия привлече знакови лица и предавания за отрицателно време, при това без национален ефир.

Приключи вече guerrilla-телевизията, която излъчваше на живо всички улични и кулоарни конфликти с всевъзможни подръчни материали от кабинета на Сашо Диков. На дневен ред са публицистичните студиа с продуктово позициониране на "говорещи глави".

От тази неделя пакетът на Канал 3 се попълни със следобедния блок на Илиана Беновска - "Беновска пита".

Лентата беше прерязана от главния прокурор Сотир Цацаров с 30-минутно интервю на живо - знаков избор на трибуна на фона на иначе пестеливите му и внимателно подбрани публични изяви (вижте в карето).

След него дойде съвместното участие на двамата вицепремиери Томислав Дончев и Ивайло Калфин, последвано от финансовия министър Владислав Горанов и кмета на София Йорданка Фандъкова.

Кент флош роял при "раздаването" на картите в публицистичния жанр. Публична политическа легитимация или маркиране на територия?

Няма да се изненадате нито от стилистиката, нито от визията, нито от посланието в предаването на Беновска. В нейна защита ще кажем, че поне умее да слуша и разбира събеседниците си, което в последно време се оказва дефицитно качество сред доста журналисти с претенции за hard-talk.

Остатъчният вкус от програмата на Канал 3 обаче не се различава особено от традициите на вече преживения възход и падение на ТВ7. Приликите неизбежно се набиват на очи, почеркът е еднакъв.

Не е трудно да се види мотивацията за създаването на телевизии по подобна кройка - търсенето обяснява предлагането, а "предлагането" превърна Николай Бареков в милионер.

Странното е, че за толкова години експерименти с медии-касички нищо старо не е забравено и нищо ново не е научено.

Политическият елит не обича импровизации, вместо това предпочита да се оглежда от сутрин до вечер в нечие криво огледало само и само да се вижда прав и строен. Нищо, че този модел е толкова кух, че пропада със страшна сила веднага щом спре да се захранва с пари (най-често, с публични средства под ръка на властта).

По-притеснителното е, че властта се превръща в обект на рекет за скъпоплатена "ведомствена" медийна любов заради собственото си неумение и страх от публичен дебат.

Затова моделът на медията "мека мебел" няма да си отиде с Бареков и несъстоятелността на ТВ7. Просто ще продължи да се пренася на нови честоти.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените