Да измислиш лого за 6-месечно официално председателство на една от 28-те нации над Съвета на ЕС, изисква известен трудоемък полет на въображението.
Формалният повод не предполага особено артистично вдъхновение, но за сметка на това е благодатен за коментари, критики и дълбокомислени дебати на тема "националните символи".
Всяка година по две страни-членки на ЕС отделят немалки суми, за да привлекат консултанти, художници, дизайнери и обикновени ентусиасти, които да произведат заветното "специфично-национално-но-да-не-обидим-някого" изображение.
Какъв е смисълът от непрекъснато ребрандиране и смяна на идентичността на "председателството" - никой не е сигурен.
Холандия, например, използва едно и също лого за председателствата през 2004 и 2016 г. - само сменя надписа на годината.
По същия начин през 2015 г. Люксембург избира да модифицира елемент от логото, което поръчва десет години по-рано, за да не се налага да провежда нов конкурс за идентичност на председателството.
Триото за 2010-2011 г. Белгия, Испания и Унгария дават още по-симпатичен пример, като одобряват една и съща графика - курсив "eu", оцветен в три различни десена - съответно с белгийски, испански и унгарски флаг.
Естония, която ще поеме председателството само след няколко месеца, съвсем не бърза да се похвали с логото си. Властите в Талин обявиха, че ще покажат дизайна през април, т.е. непосредствено преди да застъпят начело на Съвета на ЕС.
Логото на България'2018, разбира се, се оказа поредно свръхусилно предизвикателство, което се превръща в новина само по себе си.
Неслучайно - след като в продължение на четири години страната не успява да генерира смислена идея за собственото си туристическо лого, но пък генерира скандал след скандал след всеки неуспешен опит.
Резултатите от конкурсите за визия на ЕС понякога се оказват доста интересни, макар че в повечето случаи правителствата предпочитат да не рискуват с прекалено смели абстракции.
Вижте всички лога на европейските председателства в галерията.