В последните месеци поетапно запълвахме пъзела, който представлява програмата на един от най-големите фестивали за танц и пърформанс у нас, One Dance Week. Днес вече е ясна пълната програма на фестивала.
One Dance Week 2019 ще се състои от 20 септември до 19 октомври. 17 танцови компании с общо 22 спектакъла ще бъдат представени в Пловдив тази година.
Фестивалът ще представи някои от най-актуалните имена на съвременната сцена, както и млади артисти Белгия, Полша, Чехия, Австралия, Индонезия, Тайван, Япония, Израел, Сирия, и други.
Преди да преминем към пълната прорама на фестивала, която вече е тук, ще споменем за фестивалния пропуск, който някой от публиката може да получи.
Само на 24 май One Dance Week дава възможност на почитателите на танца да закупят фестивален пас. Активацията ще бъде достъпна чрез Facebook страницата и уебсайта на One Dance Week само за 24 часа. За целта е необходимо да разгледате пълната програма на фестивала и да изберете минимум 8 представления, които искате да гледате чрез формата.
А ето и пълната програма.
Откриването на фестивала е на 20 септември от 20:00 часа в Дом на културата „Борис Христов" със спектакъла "ДЕТЕ" - един от най-очакваните спектакли тази година и последна продукция на знаковата белгийска компания Peeping Tom.
Безкомпромисно представление с внушителна сценография, което проследява различните етапи и скритите лица на детството - най-същественият етап в развитието на личността. Сцената се превръща в магическа гора, а сетивата се преобръщат, защото случващото се пред очите на публиката ще докосне и събуди спомените за собствени преживявания, предразсъдъците и табуто. Поради големия интерес, "ДЕТЕ" се играе и на 21 септември.
На 22 септември фестивалът ще покаже спектакъла "МЕДИУМ" на индонезийския хореограф Рианто - съвременен прочит на екзотичния ритуален феномен Ленгер - танц на плодородието и съблазняването от остров Ява в Индонезия. Чрез състояние на транс и пълен самоконтрол, Рианто се преобразява в поредица бинарни образи, за да освободи съзнанието чрез експресивния език на тялото.
Следват спектаклите "ПОД НЕБЕТО НИСКО" на сирийския мултидисциплинарен артист Уеал Али (27.09) и "ТАНЦУВАМ, ЗАЩОТО НЕ ВЯРВАМ НА ДУМИ" на японската хореографка Каори Ито (29.09). И двете представления ще бъдат показани на Камерна сцена на Драматичен театър Пловдив.
В "ПОД НЕБЕТО НИСКО" двама приятели от Сирия ще поемат по следите на изгубеното минало, за да се върнат към корените си, които ги определят. В "ТАНЦУВАМ, ЗАЩОТО НЕ ВЯРВАМ НА ДУМИ" Каори Ито, един от водещите артисти на японската танцова сцена, и баща й - скулпторът Хироши Ито - ще преоткрият, чрез изкуството на танца, една от най-силните семейни връзки.
Междувременно едни от най-добрите брейк денс артисти от Тайван канят публиката да се включи в техния "MONDAY SCHOOL" - открит урок в централната част на Пловдив (28.09 и 29.09).
На 29 септември Сегедската компания за съвременен танц ще представи своята интерпретация на едно от най-обичаните класически произведения - "КАРМИНА БУРАНА", ода за човешките състояние и неизбежната Съдба. Спектакълът със зрелищни ефекти, прецизна хореография и зашеметяващи танцови умения вдъхва нов живот на популярната кантата на Карл Орф, създадена по едноименния средновековен сборник с разкази.
Октомври продължава с тайванския фокус и спектаклите "СвободниСтъпки" (03.10) и "СвободниСтъпки - Нини" (04.10) на компанията Horse.
Паралелно, през вечерта на 3 октомври на сцената на Дом на културата "Борис Христов" ще видим италианска хореографка Луна Ченере. Солов танц, празнуващ голотата, "КОКОРО" (преведено от японски) се свързва с дълбините на вътрешния свят, ума и сърцето.
На 4 октомври спектакълът "СОМА" на чешкия хореограф Мартин Талага ще ни напомни, че тялото не е просто материална опаковка, а тленна обвивка на това, което наистина ни прави хора. Носител на голямата награда на чешката танцова платформа през 2018.
Основен акцент от програмата на фестивала е и гостуването на израелската L-E-V Company на Шарон Еял и Гай Бехар на 5 и 6 октомври, които ще представят най-новия си спектакъл "ГЛАВА ТРЕТА". Световна премиера ще се състои броени дни по-рано в Германия. Емоционално-заредено представление, посветено на преодоляването на раздялата, което затваря трилогията от спектакли, посветени на вечната тема за Любовта.
На 11 и 12 октомври цигуларката Биляна Вучкова, хореографите Акеми Нагао и Джунко Вада, и звуковият артист Ханс Питър Кун ще представят пърформанс-инсталацията "ЗЛАТНИ ИЛЮЗИИ". Четиримата артисти преплитат звук, светлина и движение в едно цяло, като по този начин създават свят от художествени образи, вдъхновен от цветовете и символите.
Друг основен акцент в празничната програмата е спектакълът "A SIMPLE SPACE" на австралийската компания за съвременен цирк - Gravity & Other Myths. Оспорващи законите на гравитацията чрез невиждани циркови трикове, 7 акробати ще прелитат над публиката без предпазни въжета и ще прекрачат границите на човешките възможности. Спектакълът ще бъде представен на 18 и 19 октомври, а за тези, които не ги е страх от свободно летене, се препоръчват местата от първите редове.
One Dance Week ще представи и новото поколение съвременни артисти от Канада. В танцовия уикенд на 11 и 12 октомври в Дома на културата "Борис Христов" гостуват КОСМИЧЕСКА ЛЮБОВ на хореографката Клара Фюре и "НЯКОГА ПРЕДИ" на компанията Out Innerspace.
В "КОСМИЧЕСКА ЛЮБОВ" (11.10) декорите са минималистични, а сиянието на прожекторите създава усещането, че се намираме в Космоса, където всички форми на общуване стават възможни. Светът в "НЯКОГА ПРЕДИ" (12.10) гравитира на границата между формите и безформеността, миналото и сегашното, телесното и духовното.
Фестивалната програма завършва със силен фокус върху съвременния танц на Полша със спектаклите "ВТОРА ПРИРОДА" на Агата Синиарска и Каролина Гживнович (18.10) и "ДОБРЕ ДОШЛИ" на Аурора Лубос (19.10).
Агата Синиарска и Каролина Гживнович изследват природата, за да представят съвременен прочит на травмата на Холокоста, а Аурора Лубос засяга болезнената тема за бежанската криза в Европа.
И ако имате желание, нашият съвет е да побързате с купуването на билети, тъй като за някои от спектаклите почти не са останали места.