Да си бръкнеш в джоба за БДЖ

Ако бях народен представител, щях да питам транспортния министър нещо много просто: какъв е лимитът на годишната сума, която всеки работещ човек ще плаща от данъците си на ЖП сектора, без значение дали ползва услугите му или не, и с пълното съзнание, че съществена част от тази сума ще се разпилее и открадне, преди нещо да се направи в сферата?

В момента тази сума е около 250 лева годишно (т.е. повече от половин минимална работна заплата). С този темп, до 10 години ще стане 500 лева.

Накрая всеки работещ българин ще дава ежегодно по половин саниране на апартамента си, за да може някой да пилее и краде.

Между другото, не е за бой министърът, че се плаши за рейтинга си, когато тръгне да съкращава влакове или да предлага приватизация/концесиониране (то БДЖ няма кой да го приватизира вече).

За бой са повечето работещи българи, че си мълчат и дават безропотно 250 лева от джоба си ежегодно.

#1 pazzo 18.01.2015 в 21:30:28

Каролев, да ме прощаваш , но защо не ни спестяваш продуктите на твоята мисловна перисталтика? Умник!

#2 opetkov 19.01.2015 в 08:21:07

Каролев във случая е абсолютно прав. Но умните българи продължават да наливат вода в бездънната каца БДЖ. Обяснението е: мазохизъм, съчетан с глупост.

#3 pepe 19.01.2015 в 08:44:30

Според мен в случая Каролев е по-скоро прав. От икономическа гледна точка може би е по-добре на някой хора просто да се дават помощи, отколкото да им се създава изкуствена заетост, осигурявана в губещи предприятия - твърде вероятно е да е по-евтино - поне въпросните пари ще отиват само за самите хора, с малки допълнителни разходи, второ - това ще помогне за изясняване на реалната картина на икономиката и колко хора са заети със създаването на нещо, което действително има стойност, трето - ще подтикне поне част от тези хора да потърсят възможност да се заемат с нещо наистина обществено полезно или поне ненатоварващо обществото с повече разходи отколкото ползи. Разбира се трябва да се отчетат и други фактори, например дали тези губещи влакове не осигуряват единствен транспорт до някой населени места, но отчитайки всички преки и косвени разходи трябва да се обмисли възможността за осигуряване на друг по-евтин и съответстващ на количеството на потреблението транспорт - бил той железопътен или шосеен, дори и ако трябва държавата да го осигури - чрез общините даречем...

#4 Сърце Червено 19.01.2015 в 08:47:34

Веднъж в живота си Каролев да каже нещо умно.

#5 The Dude 19.01.2015 в 10:50:40

Отново неразбиране на ролята на транспортната услуга за икономиката и развитието на обществото. ЖП транспортът се дотира от държавата дори и САЩ. БДЖ НЕ Е само търговско дружество, но НЕ трябва да е и дружество, което осигурява заетост.

#6 Harry 19.01.2015 в 11:33:52

Г-н Каролев, а защо не питате нещо много просто: какъв е лимитът на годишната сума, която всеки работещ човек ще плаща от данъците си на метрото на София, без значение дали ползва услугите му или не, и с пълното съзнание, че съществена част от тази сума ще се разпилее и открадне, преди нещо да се направи в сферата? Но няма да го направите. А БДЖ е много важна система за оцеляването на регионите на България, възпираща обезлюдяването демографския срив, и гарантираща минимум живот на територията извън столицата, в този смисъл е важен елемент от националната сигурност. Каквито и пари да плащаме, са нищо в сравнение с евентуалните загуби. Но какво говоря, това е целта, ликвидиране на България, нали г-н Каролев.

#7 Шебек Хасан 19.01.2015 в 12:11:58

Откакто го закъса с парите Каролев доста се е поизнервил, а мераците му да "консултира" някоя и друга сделка за приватизация са нараснали неимоверно. То не бяха дрънкане на простотии по всички сутрешни блокове, то не бяха побоища с опоненти, то не беше чудо. Сега, от както се вреди в правителството като някакъв си "съветник" на недоразумението Лукарски, направо е пощръклял от евентуалната възможност да се продаде за жълти стинки и тлъсти подкупи и комисионни "Товарни превози" към БДЖ. Дано накрая Каролев си бръкне между седалищните мускули, че ако това което са замислили успее, за пореден път ще ни бръкне на нас, и то не само в джобовете.

#8 Ролинс 19.01.2015 в 17:22:36

The Dude | 19.01.201510:50 Отново неразбиране на ролята на транспортната услуга за икономиката и развитието на обществото. ЖП транспортът се дотира от държавата дори и САЩ. БДЖ НЕ Е само търговско дружество, но НЕ трябва да е и дружество, което осигурява заетост. ------------------------------------------------------------------------- Чети http://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak The National Railroad Passenger Corporation, doing business as Amtrak, is a publicly funded railroad service operated and managed as a for-profit corporation. Разбра ли, "corporation"? Влаковете им са на светлинни години пред недоразумението БДЖ. Возил съм се и знам.

#9 Ролинс 19.01.2015 в 17:34:08

Harry | 19.01.201511:33 И как точно е важно за националната сигурност?!?!?! Пенсионерите и малцинствата ползват БДЖ, да. За пенсионерите е ясно, не са дочакали за кола по комунистическо време и не са взели книжка. Малцинствата нямат пари да плащат данъци за кола. Добре, това ли ти е аргумента, за да не се променя структурата на БДЖ? НЕ може ли ползващите БДЖ, за да стигнат на работа, да получават някакви субсидии от държавата, а самото ЕАД да се приватизира и след това да се модернизира по пример на Deutche-Bahn, SNCF, Amtrak... Така всички биха спечелили.

Новините

Най-четените