Рокендролът си отива. Всички ще умрем. Няма вече пънкария, гръндж ис дед. И тук дори не става дума за музика. Музиката си е музика. Това, което направи Крис Корнел и всички, дето умряха и ще умират, то си седи, него го има. То ще се слуша. Повече или по-малко. Не като през 90-те, но все пак...
Музиката остава да звучи в ушите ни, да ни пренася в други вселени. Там, където влюбени 20-годишни се въргалят неадекватни и щастливи пред сцената на някой слънчев летен фестивал, от истинските, а после пращат хартиени писма на майките си.
"Лятото е супер, мамо, всичко е наред". И късат дънките си, докато прескачат оградите, които ги делят от сцената, за да целуват идолите си. С език. Никой не снима това. То просто се случва.
Сега си купуваме скъсани дънки наготово. Никаква история не стои зад този резултат. Така ги предлагат в магазина. Все едно да лепнеш венерическа болест от тоалетна. Имаш проблем, черно на бяло, при това доста неприятен, но поне да беше от хубаво, а то...
Друго е да си копал на лозето, да си карал 3 дни потен и изгубен към някой чуждоземен плаж, да ти ги е нарязала жена ти, защото те е хванала на калъп с непозната топлес мацка в гаража... Така повече върви. Иначе е като да си купиш безалкохолна бира или да симулираш оргазъм. Прилича на истинско, ама не е.
Но истинското не е на мода. В последните колекции на някои от най-комерсиалните и достъпни световни марки облекла са включени тениски с Metallica, Guns'N'Roses, Iron Maiden и... Джъстин Бийбър. Коментарът е излишен.
Между другото, Бийбър е роден през 1994-а. Годината, в която Кърт Кобейн умира. Случайност? Не, очевадно не говорим за прераждане. Просто тези двамата не могат да живеят в един и същи свят.
Невъзможно е. Те принадлежат към различни светове. Такава е божията воля, така е естествено да бъде.
Има нещо много тъжно в усещането, че всичко е една злокобна метафора. Че смъртта на поредната рокендрол икона не е просто смърт на поредната рокендрол икона. Че тези хора, напускащите, този живот, техният - те не са съвместими с пластмасата, която ни заобикаля, поглъща и определя. Че всичко отива по дяволите, но дори и там не отива...
Защото в концепцията за ада, в разбирането за пъкъл, има много рокендрол. В адa отиват грешниците. Ония, които друсат и се чукат навред. Нали така беше? Така че не, сега всичко отива на мол. Всичко отива на all inclusive. Така звучи повече намясто.
Крис Коренел си замина няколко часа след концерт в Детройт. Дали поне някоя неземно красива пияна фенка от публиката е вдигнала фланелка и е показала зърна, ей така - от емоция, от любов към музиката, заради горивото в кръвта... Просто защото е редно? Едва ли... Хората вече не си показват циците на концерти. Те дори не гледат към сцената.