Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Джордж Мартин не дописва "Игра на тронове", но измисли света на най-очакваната игра на 2022 г.

Джордж Мартин не дописва "Игра на тронове", но измисли света на най-очакваната игра на 2022 г. Снимка: Getty / Bandai Namco
Джордж Мартин не дописва "Игра на тронове", но измисли света на най-очакваната игра на 2022 г. Снимка: FromSoftware / Bandai Namco
Джордж Мартин не дописва "Игра на тронове", но измисли света на най-очакваната игра на 2022 г. Снимка: FromSoftware / Bandai Namco

Сериалът "Игра на тронове" (Game of Thrones), базиран върху поредицата фентъзи романи "Песен за огън и лед" на Джордж Р.Р. Мартин, приключи през 2019 г. Същевременно самата литературна поредица е далеч от завършване - планирани са още две книги.

Последната за момента - "Танц с дракони", беше публикувана през 2011-та. Точно така - повече от десетилетие Мартин не може да завърши шестата книга - "Ветровете на зимата", а на 73-годишния му писател по план му предстои и още един том, с който да завърши историята, вече разказана ни на екран.

Ще успее ли? Сложен въпрос, а не ни се иска да правим прогнози. Неслучайно обаче Мартин търпи критики за това, че се занимава с какво ли не, вместо да завърши книгите, чиято популярност достигна невероятни пропорции заради сериала по тях.

Един от проектите, "изяли" малко от времето на автора през последното десетилетие, за които може да му се прости, обаче е играта Elden Ring.

Става дума едно от най-очакваните заглавия на хоризонта на геймърите, което обещава мрачен и богат фентъзи свят, който макар да се различава много от този на "Песен за огън и лед", пак има потенциала да погълне преживяващите го... макар и чрез игра, а не чрез четене.

Участието на писателя в проекта всъщност започва преди няколко години. Тогава с него се свързва Хидетака Миязаки, президент на студиото FromSoftware и човекът, отговорен за гейминг хитове като Dark Souls, Bloodborne и Sekiro, които припомниха на геймърите какво означава трудна игра.

Мартин през декември миналата година разказа в блога си как Миязаки и екипът му го потърсили от родната си Япония с молбата да им помогне в създаването на предистория за новата им игра. Това, което поискали от него, било "дълбок, мрачен, резониращ свят", който да послужи като основа за работата им.

Писателят обяснява, че тъй като обича да създава светове и да пише "въобразена история", се съгласил (бел. екип: да се разбира "обичам да пиша всичко друго, ама не и това, което чакате от десетилетия").

Самият Миязаки разказва в интервюта, че е описал на автора основната си визия за играта и това какви теми и идеи планира да вкара в нея. Мартин след това използвал поредицата от разговори помежду им, за да изгради митологията на света.

"Свърших работата си, предадох я на новите ми приятели в Япония, те я поеха от там - нататък. И минаха години. Видеоигрите днес са толкова големи, колкото филмите (по-големи дори)... и отнема също толкова време, за да бъдат създадени", пише Мартин, който от време на време виждал по някоя скица на чудовище или някой "готин ефект" от играта, споделени му от екипа.

Elden Ring е дело на създателите на Dark Souls, Sekiro и Bloodborne. Снимка: FromSoftware / Bandai Namco
Elden Ring е дело на създателите на Dark Souls, Sekiro и Bloodborne.

Но какво всъщност е написал авторът?

Светът на Elden Ring се зове The Lands Between. Хората, обитавали го, някога са били благословени от посочения в заглавието пръстен, който "командвал небесата" и давал "пълния блясък на живота". Съществувало и дърво, което е символизира съществуването на пръстена.

Самата благословия се изразявала чрез златна аура - сияние, забележимо в очите на благословените. С времето обаче някои загубили този дар и светлината в очите им помръкнала, което довело до прокуждането им от The Lands Between.

Много време минало, докато един ден пръстенът бил унищожен от някого. С него паднали и няколкото обитаващи света полубожества, които били покварени от парчетата от Elden Ring и тяхната сила.

Именно последствията от разрухата на пръстена водят до това потомците на "помръкналите" и прокудени някога жители на The Lands Between да се завърнат отново към родните земи на предците си. Играчите ще влязат в ролята на именно един от тях, който трябва да се справи с полубожествата в този загубил благословията си свят.

По думите на Миязаки, когато Мартин е дал базовата история за света на Elden Ring, създадените от него полубогове са били много по-близки до оригиналната си, човекоподобна форма от времето преди катаклизма, при който пръстенът е бил разбит.

"Така че беше в наши ръце да интерпретираме това и да кажем "Как са станали такива нечовешки чудовища? И как покварата от парчетата на пръстена и силата му им влияят?", обяснява основният двигател на новата игра.

По думите на Миязаки неговата работа и на екипа му е била да вземат тези "велики герои" и по някакъв начин да ги "изкривят" в нещо, което не са.

"Ако получим шансът да покажем на Мартин [...] играта и тези персонажи, мисля, че той може да бъде малко шокиран. Когато ги написа, той си представяше нещо по-човешко, малко по-традиционни драматични и фентъзи персонажи", посочва президентът на FromSoftware. Но след катаклизма резултатът е далеч по-кошмарен.

Геймърите ще могат да изживеят това след 25 февруари, за когато е предвидена премиерата на Elden Ring.

Играта е с отворен свят (open world) и ще има шест основни зони, които играчите да изследват сравнително свободно. Всяка от тях се командва от някое от вече посочените полубожества, които се явяват босовете в играта.

Играта обещава отворен свят с шест зони и 30 часа геймплей само за основната история. Снимка: FromSoftware / Bandai Namco
Играта обещава отворен свят с шест зони и 30 часа геймплей само за основната история.

В Elden Ring налице ще са пет класа, между които играчът да избира - воин, омагьосан рицар, пророк, шампион и кървав вълк. Очаква се основната кампания на играта да е дълга около 30 часа, но същевременно ще предложи още десетки часове странични занимания.

Самият Мартин едва ли ще я играе. И то не защото предполагаме, че е зает с писане на "Ветровете на зимата", а защото сам споделя, че не е запален по игрите.

Това провокира колегата му Брандън Сандърсън, автор на поредицата "Мъглороден", дори закачливо да подметне, че FromSoftware не са избрали правилния фентъзи автор за проекта си. В подкаста Intentionally Blank той изрази разочарованието си от това, че не са се обърнали към него.

"А те избират някой, който прекарва дните си, за да пише в блога си за NFL, вместо човека, който е играл игрите им от King's Field насам и посочва игрите им в своите топ 10 списъци постоянно. Какво си мислите, хора?", казва Сандерсън.

Писателят, който за разлика от Мартин е известен с невероятната си продуктивност, допълва, че "Джордж не играе видеоигри. Джордж няма идея".

Сандерсън е човекът, който довърши поредицата "Колелото на времето" след смъртта на Робърт Джордан, но след тези коментари можем да предположим, че едва ли ще бъде човекът, избран да довърши и "Песен за огън и лед", ако това се наложи.

Но поне като фен на FromSoftware ще може да намери утеха в Elden Ring.

 

Най-четените