Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

6 популярни упражнения, които е най-добре да спрете да правите незабавно

Хармоничното тяло изисква жертви. Защо обаче да жертвате здравето си?

1. Коремните преси с усуквания.

Това упражнение е опасно, защото натоварва неравномерно прешлените на гръбначния стълб. Освен това, ако имате работа, при която се налага да сте седнали през по-голямата част от времето, то измореният ви гръбнак съвсем не се нуждае такова нещо. Може да се появи болка във врата и кръста, защото предната част на гръбнака се притиска, а задната се разтяга. На снимката може да видите по-добрия вариант.

2. Обратна опора.

Най-голямата опасност идва от неестественото положение на ръцете. Възможна е поява да болки в раменете и лактите, а рискът от контузия не е малък. Вместо да изпълнявате упражнението така, заемете позиция тип лицева опора, но с подпрени на земята колене и събрани до тялото лакти при изпълнение.

3. Друг тип кормени преси с усуквания.

Както и в първия случай, опасността тук идва от неестественото движение на гръбнака. Заменете упражнението с планк, както е показано на снимката.

4. Сгъване за бицепс от изправено положение.

Всяко упражнение с тежести, което правите в изправено положение, крие опасност за гърба. Затова или го правете с ластици, или просто заемете седнала позиция.

5. Екипировката за стягане.

Подобен уред е не само некомфортен, но и може лошо да разтегнете. Най-добрият му заместител е високата стълбичка, а ефектът е идентичен.

6. Двустранно трицепсово разгъване.

Това упражнение трябва да се изпълнява с перфектна техника, защото е рисково за лактите. Ако нямате опит, заменете го с нещо по-лесно. Най-добрият вариант са „диамантените“ лицеви опори.

Най-популярните упражнения във фитнеса не са станали такива, защото непременно са възможно най-ефективните.

Често пъти хората също забравят, че отиват в залата, за да са във форма, но рискуват здравето си, правейки някои тренировки. Една травма, породена от незнание как е правилно да се тренира даден мускул, може не само да причини контузия, но и да убие мотивацията ви да се тренирате отново.

Заради това трябва да се действа умно и всяко нещо да се обмисля.

Не е съвсем достоверно и да отидете във фитнеса и да копирате някое упражнение от „колега“ в залата, защото не знаете дали отсрещният човек въобще има опит. Защото колкото и във форма да изглежда, и дори да дава съвети на другите непрестанно, възможността да е самозванец не е никак малка.

Рисковете от травма се крият обаче дори в най-простичките упражнения. А ако може да си спестите болката, защо не го направите?

В галерията може да видите популярни упражнения, които е най-добре да спрете да правите незабавно.

Най-четените