В стрес сте? Имате нужда от мартини - ако може още на обед

Хората почти никога не ходят на бар, защото са жадни. Това наблюдение е затвърдил по време на кариерата си Колин Фийлд, главен барман на легендарния "Бар Хемингуей" в парижкия хотел "Риц".

66-годишният южноафриканец, трикратен победител в класацията на Forbes за най-добър барман в света, твърди, че може да предпише питие на всеки, според това как изглежда, в какво настроение е и какво казва езикът на тялото му. "Наричат ме барман-телепат", обяснява той.

По време на курс за правене на коктейли, организиран от My Little Paris на 3 декември, Фийлд разяснява какво си мисли, когато създава перфектното питие за клиентите, застанали пред красивия олтар на бара.

"За кого създавам този коктейл? Защо (за каква ситуация) правя този коктейл? Защо този човек ще го пие?". И отбелязва: "Винаги може да има причина за коктейл".

Колин Фийлд в бара на хотел "Риц" в Париж / Снимка: Getty

За 41 години, откакто работи по баровете и хотелите по света, Фийлд е научил, че хората, които влизат в бара, имат общи характеристики: човек в бизнес облекло, който изглежда стресиран, ще си поръча обикновено бърз, сух коктейл, като Мартини, например, за да може да се успокои бързо. Питиетата, които съдържат водка, са предпочитани от дневните пиячи, защото практически не се усещат следите от алкохол в дъха след това. Бизнесменът, който иска да се развива, ще си поръча "дълго" питие, като например коктейл Том Колинс или Хайбол.

Начинаещите пиячи или онези, които нямат опит с коктейлите, обикновено се спират на сладки, екзотично-звучащи питиета с много сок.

Добрият барман трябва също така да може да препоръча плодов коктейл за някого, който се нуждае от дневен шот енергия, като добави например шампанско или джинджър ейл.

Опитните пиячи избират по-опростени коктейли като например Platinum Bullet - не съвсем безсмислена смес от водка и джин, поднесена в охладена чаша за мартини с една маслинка.

"Вглеждам се внимателно в детайлите по хората, когато влизат в бара - часовниците им, обувките им, костюмите - всичко. Това ми дава яснота какъв коктейл да направя за тях", казва Фийлд, който дори има диплома за барман в CV-то си - от завършена степен през 2009-а в Сорбоната.

Имената на коктейлите също имат голямо влияние върху това какво точно ще избере клиентът.

Въпреки че повечето хора харесват вкуса на уиски с кока-кола, повечето няма да си поръчат това в бар, защото ще им звучи твърде обикновено. Розовото питие със сок от грепфрут, ягодов ликьор и водка, но с име "Базука" вероятно ще отблъсне дамите, които иначе биха си го поръчали.

"Вие сте основно онова, което пиете", казва Колин Фийлд / Снимка: Getty

А каква отвара би съчинил той вместо лекарство, което да оправи нашето пост-Brexit и пред-Tръмп настроение? Фийлд учтиво заявява, че "Риц" има политика да се избягва кръщаването на напитки на политически фигури.

А какво би направил за хипотетичен мъж, който тъкмо встъпва на пост като президент на САЩ?

"Очевидно, коктейл с шампанско", отвръща той. А за хипотетична дама, която е била сигурна, че ще получи дадена работа, но в последния момент килимчето е издърпано изпод краката й?

"Бих й връчил просто бутилка скоч", е неговият отговор.

Новините

Най-четените