На тринайсет и в интернет

Въпросът не е само какво казвате в социалните медии - а често и къде го казвате. Донякъде изглежда, че нови платформи за социални медии се появяват ежедневно. Трима осмокласници, участвали във фундаментално изследване на социалните медии "#Being13 - в тайния свят на тийнейджърите", ни помагат да анализираме как тийновете използват някои от най-популярните платформи.

Facebook

Facebook е вероятно най-познатата социална платформа. Компанията твърди, че има близо 1 милиард активни потребители ежедневно, но осмокласниците твърдят, че почти не го използват.

Вездесъщостта на Facebook може би е част от проблема, когато става въпрос за ангажиране с тийнейджърите. Джиа от Вирджиния казва, че не чувства, че може да бъде себе си във Facebook - не само защото семейството й е там, но и защото "семействата на всички също са там".

Селам от Ню Джърси твърди, че познава само един човек на нейна възраст, който да използва Facebook.

Snapchat

Snapchat е най-известен с това, че позволява на потребителите да изпращат съобщения със снимки, които са предвидени да бъдат видими само за получателя и само за няколко секунди.

Зак, също от Вирджиния, използва Snapchat, за да споделя историята си с приятелите си, без тя да стига до семейството му. Той казва, че родителите му не биха харесали това, което тя съдържа - и се опасява, че сестра му би клюкарствала. Описвайки някои от последните си публикации там, той казва, че те включват ден, прекаран с негов приятел, в който те са се разхождали с приятелките си и са се хранили в Chipotle.

Не всички, с които Зак общува в Snapchat, са негови приятели. Той следва някои хора, които не харесва, просто за да следи какво те говорят за него.

Джиа твърди, че използва изчезващите съобщения в Snapchat, за да изпраща селфита - както готини, така и грозни. Тя също така признава, че някои хора използват тази функция за неуместни цели.

Селам възприема платформата като позитивна, но съзнава, че има ситуации, когато хората правят скрийншоти на замислените като ефимерни съобщения и "това не води до добри последици".

Kik

За незапознатите, Kik може да звучи като една от многото алтернативи на функциите за текстови съобщения, вече вградени в смартфона ви. Тримата осмокласници имат уникални причини да го използват.

Джиа казва, че приятелите й понякога предпочитат да дават Kik акаунта си, вместо реалния си телефонен номер. Селам казва, че е лесно да се правят групови чатове в Kik, и харесва профилните снимки в платформата като възможност да сподели селфи.

Ask.fm

Ask.fm е анонимна платформа за въпроси и отговори. Именно тази анонимност идва малко в повече на тийнове като Селам, която е изтрила приложението. Според нея има твърде много негативност там и някои хора са "много уязвими в нея".

Зак също не използва Ask.fm, но казва, че избягва платформата, защото няма никакви последователи и не иска да "започва от нулата".

Twitter

Селам описва Twitter като "приятен начин да кажеш на хората кой си и какво мислиш". Всеки пост е ограничен до 140 символа, но това е достатъчно за нея, за да публикува "всички тиради, които ти се иска да излееш навън".

Тя също така използва функцията за ретуитване, за да акцентира онова, което счита, че я описва най-добре и за да покаже на хората какви неща харесва.

------

Ами флиртовете?

CNN не са единствените, които се питат как тийнейджърите използват социалните медии. The Pew в четвъртък разпространи резултатите от последното проучване на тема „Тийнейджърите, технологията и романтичните връзки". Изследването разкрива как американските тийнейджъри между 13 и 17 години използват технологията в любовния си живот.

„Проучването показва, че виртуалното пространство е част от една много по-обхватна вселена, в която тийнейджърите комуникират, уговарят се за срещи и дори се разделят с партньорите си. Онлайн пространството се използва рядко самоцелно за запознанства и връзка, но пък играе важна роля във флиртуването, ухажването и дори общуването с потенциалните или настоящите партньори", пише в доклада.

Повечето връзки започват офлайн

35% от тийнейджърите, които вече имат опит във връзките казват, че в интернет контактуват само с хора, които са срещнали на живо. Едва 24% от младежите, участвали в проучването или грубо около 8% от всички тийнейджъри са се запознали с половинката си чрез мрежата.

Проучването отбелязва,че „дигиталното флиртуване" дава тласък и е нещо като тест „входно ниво" за романтичните младежи. Всичко това, разбира се, зависи и от същността на връзката и опита на младежите със стратегиите на виртуалния флирт. Или както казва една ученичка , участвала в проучването: „ Ако наистина се вълнуваш от някой, може просто да коментираш под снимката му емотиконка сърчице и да му подскажеш...".

Флиртуването онлайн може да отиде твърде далеч

Четвърт от тийнейджърите изтриват или блокират някой в социалните мрежи, защото флиртуването им идва малко в повече. „Също като възрастните жени, които са обект на по-чест и интензивен тормоз онлайн, така и тийнейджърките са склонни да се почувстват неприятно, когато младежите станат твърде настъпателни", гласят изводите от доклада. 35% от момичетата са блокирали някой заради напористо поведение. Само 16% от момчетата са направили това.

Тийнейджърите използват виртуалното пространство за да споделят за връзките си и да изразяват недоволство от партньорите си. 37% от тях правят това така, че всички останали да разберат, че са засегнати. Също така 63% от младежите използват социалната мрежа, за да подкрепят връзките на приятелите си. И тук идва противоречието- 69% от юношите в социалните мрежи смятат, че демонстрирането на връзката онлайн е дразнещо.

Новините

Най-четените