Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Инфлуенсъри, намерете си истинска работа"

"Дебелият евреин" (Fat Jewish, чието истинско име е Джош Островски) твърди, че онлайн феноменът, който му е донесъл солидни суми, почти е изживял времето си.

Снимка: Getty Images
"Дебелият евреин" (Fat Jewish, чието истинско име е Джош Островски) твърди, че онлайн феноменът, който му е донесъл солидни суми, почти е изживял времето си.

"Намерете си истинска работа" - това е съветът, който дава един от най-големите инфлуенсъри в социалните мрежи към всички амбицирани да тръгнат по стъпките му.

"Дебелият евреин" (Fat Jewish, чието истинско име е Джош Островски) твърди, че онлайн феноменът, който му е донесъл солидни суми, почти е изживял времето си.

Краят на ерата на инфлуенсърите наближава. Бъдещето е в създаването на реални продуки и услуги за реални хора.

"Всички искат да бъдат инфлуенсъри в момента. Никой не иска да си намери работа. Всички са на принципа 'Защо просто да не се снимам как държа в ръка тези меки капсули за подобряване на косата' или 'Мога да изляза на улицата и да нося даден продукт, а това ще ми спечели пари'. Смятам, че хората трябва да се научат как наистина да създават неща от нулата... Това ще ви отведе по-далеч от Интернет", казва той в интервю.

Това обяснява и последното му начинание - Swish. Компанията, основана от него и трима приятели през 2015 г., продава вино, като дори пусна на пазара напитката в разфасовки в кен, наречено Babe.

Сега обмислят идеята за продажба на вино в кегове. Без майтап. Кегове. С вино.

Той твърди, че концепцията е да се "преоткрие" виното, за да стане то „по-забавно." Fat Jewish организира винени партита, където можете да откриете басейни и пързалки, пълни с розе вместо вода.

Поделението на Anheuser-Busch за рискови инвестиции - ZX Ventures, придоби миноритарен дял в Swish през март, което вероятно доказва неговия аргумент за най-добрия начин да се печелят пари.

Хората започват да изпитват преумора от социални медии, твърди Островски - "Колко пъти може човек да гледа снимки на нечие бебе? Колко пъти може да гледа ярък, розов залез от Лос Анджелис, купа с акай бери, или 5K видео? Искаме да дадем на хората реални неща, това е част от причините да създадем тези вина."

Fat Jewish си е изградил имидж и богатство чрез остроумничене в Instagram и провокативни мемета. Допреди няколко години неведнъж беше обвиняван, че краде шеги на други комици.

След като беше притиснат да признае плагиатството си, Островски се извини, започна да посочва източниците, когато има такива, и продължи да трупа фенове. Към този момент той има 10 млн. последователи, и особено се гордее с факта, че Брук Шийлдс и Стенли Тучи са сред тях. За сравнение, Ариел Чарнас - една от най-успешните модни инфлуенсъри в Instagram - има 1.1 млн. последователи на акаунта ѝ Something Navy.

"Инфлуенсърите ще станат твърде много, пазарът е твърде пренаситен и стойността на постовете им ще продължава да се срива," казва Островски. "Това е много стандартно бизнес предложение; колкото повече хора се присъединяват, толкова повече възможности за брандовете има - и толкова по-малко струва конкретният инфлуенсър."

Не се заблуждавайте, че единствената причина Островски да продава вино е популярността му сред огромна онлайн-аудитория. Няма да откриете никакво упоменаване на Fat Jewish в брандинга на Swish.

Той твърди, че идеята да не поставя онлайн-персоната си върху етикетите на винените си продукти е било едно от най-важните решения на компанията.

„Искахме да продаваме нещо, което може да ви хареса, ако ме следвате и харесвате моите забавни изпълнения. Или нещо, което наистина да видите в магазина на рафта и да си кажете: 'Това съм аз. По някакъв начин се асоциирам с това'."

Swish не разкриват печалбите си, но Островски казва, че над 20 000 търговци предлагат неговите продукти. Ироничните имена на продуктите му и нестандартните идеи за продажбата на вино в алуминиеви кутийки пасва на стила му. Самоиронията и хуморът е това, което го прави популярен от самото начало.

Островски не греши, че пазарът на инфлуенсърите в социалните медии се пренасища. И все пак може би е твърде рано те да бъдат отписвани, коментира Камиу Лий, изпълнителен директор на агенцията за инфлуенсър маркетинг Activate.

Много брандове търсят хора със солиден брой последователи в социалните медии, но идеалният тип се е променил.

Сега вниманието на брандовете се е изместило към микро-инфлуенсърите. Това е нов термин, който обозначава хората с между 50 000 и 250 000 последователи. Работата с хора с по-компактна база от последователи позволява на рекламодателите да адаптират посланието си към специфични групи.

Това не означава, че Дебелият евреин ще си изтрие Instagram акаунта в близко бъдеще. "Не мисля, че някога бих искал да се откажа от него," коментира той. В крайна сметка, защо да се лишава от цялото си влияние?

 

Най-четените