Четвърти ден двама политици в България не спират да се изказват всеки ден. Единият публично, другият - през избран високоговорител.
Засега се установяват единствено съществени различия в броя на срещите им на четири очи. Но не това е важното.
Един от тях, де юре депутат, де факто "медиен магнат", твърди, че бил обект на натиск. Предвид габаритите и на двамата спорещи, естествено става въпрос за друг тип натиск.
Как се оказва натиск в политиката, знаят само "натисканите", но по едно или друго тяхно действие се догажда и публиката.
Нека изброим няколко общоприети метода за шантаж, използвани навсякъде по света, някои - по-специфични за Изтока. Преди това, разбира се, да кажем, че политическата класа точно по тях възпроизвежда себеподобни, като подбира точно такива, които да има за какво да бъдат "натискани". А службите също ги обичат при вербовка.
1. Жажда за власт/кариера
Колко хорица са се продали на Шесто и други подобни служби, а днес - на партиите, движени от този мотив. Достатъчно е да погледнете депутатите, калинките, малинките и другите назначения в държавата, за да разберете, че CV-то и опитът нямат съвършено никакво значение. Ако бъдат назначени качествени хора, те няма как да бъдат зависими и задължени на назначилите ги.
2. Финансови злоупотреби
Всяка власт се е възползвала от възможността да използва не само МВР, но и НАП като огнехвъргачка по политическите си противници. От това нито ромите-дедесари, нито източването на ДДС е намаляло, нито броя на обществените поръчки, спечелени от "наши хора".
3. Извънбрачни връзки
Като средство за шантаж в свят, в който моногамията все повече изглежда демоде, това вече не действа. Резултатът от изневярата на френския президент Оланд например е, че французите започнаха да съчувстват на доскорошната първа дама, която преди това всички вкупом наричаха Ротвайлера.
4. Гей връзки
Хм, ето това е сериозно. Оттатък Виена е различно, но на Балканите по-добре да те изкарат наркобарон, отколкото хомосексуален. Засега си е признал само един наш политик - в сериала "Седем часа разлика".
5. Медиен шантаж
Политиците на власт и собствениците на медии(те) решават, че ще се подкрепят. В резултат на това първите получават обилна порция мазнотия - плюс скалповете на враговете, нанизани на първа страница, а другите - ускорено възстановяване на ДДС, европейски проекти и достъп на "приятелите на нашите приятели, които са и наши приятели" до други услуги и проекти.
Ето такова животно е политическият натиск.