Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Андрю Лойд Уебър толкова намрази филма "Котките", че си купи куче

Последната година за композитора не беше лека и то не само заради ужасната адаптация на мюзикъла Снимка: Getty Images
Последната година за композитора не беше лека и то не само заради ужасната адаптация на мюзикъла

От дебюта на първия си самостоятелен спектакъл "Исус Христос суперзвезда" през 1973 г. досега британският композитор Андрю Лойд Уебър рядко е оставал без думи, когато описва свои представления или техни продължения, разработени от нов ъгъл от съвременното поколение театрални режисьори.

Но когато гледа версията на "Котките" от 2019 г., реакцията му рязко се изчерпва с едно "О, Боже, не!".

Пред Variety британският композитор е безпощаден към екранизацията по неговата едноименна пиеса, спечелила награда "Тони", описвайки я като пълна каша.

Музиката не се вписвала със сцената, което адаптация по мюзикъл е непростимо, а героите представлявали повече карикатури на оригиналните персонажи, отколкото тяхна модерна интерпретация.

"За първи път от 70-те ми години на тази планета реших, че ми трябва терапия. Затова излязох и си купих куче. Единственото хубаво нещо, което ще остане след този филм, е хаванската ми болонка", казва Лойд Уебър.

Кучето се превръща в постоянен спътник на композитора и след месеците на карантина той се привързва към него до такава степен, че отказва да го остави в багажното отделение, когато им се наложи да пътуват със самолет.

"Оказа се, че имам постоянна нужда от него, защото съм дълбоко увреден емоционално. Когато от авиокомпаниите ме попитат дали мога да докажа, че наистина имам нужда от любимеца си, им отговарям с: "Да, просто вижте какво направи Холивуд с моя мюзикъл "Котките" и всеки път получавам бележка, че не се изисква лекарски доклад, за да пътувам заедно с кучето си", разказва британецът.

Последната година за Андрю Лойд Уебър не беше лека и то не само заради зле разработената версия на "Котките", която му се наложи да преглътне. Главоболия за композитора създаде и пандемията от COVID-19, която затвори театрите и по негово мнение почти доведе до разруха цялата индустрия.

Лойд Уебър никога не е отричал вируса и опасностите около него. Вярва в науката и ваксините, но в същото време той е и сред най-големите застъпници на предложението петте най-големи театъра във Великобритания трябва да останат отворени и по време на пандемия.

През лятото на 2020 г. от средите бяха разработили предложение, с което настояваха част от театралните салони да работят въпреки противоепидемични мерки, въведени за ограничаване на заразата.

Театралните представители във Великобритания искаха да договорят условия за работа при спазване на социална дистанция, носене на маски и поставяне на ваксини. A Андрю Лойд Уебър, който притежава 7 театъра в Лондон, беше готов да ремонтира част от помещенията като изгради вентилационна система и постави уреди за дезинфекция.

В продължение на месеци композиторът се опитваше да притисне властите, така че да отслабят хватката с рестрикциите, поне за част от творческия бизнес. Казваше, че в период, когато планетата е разкъсана от пандемия, театърът има жизненоважна роля, изреждаше имена на стотици хиляди сценични работници, останали без работа и заплата в следствие на затворените салони, но нищо от това не подейства.

Кампанията му достигна своя пик през юни тази година, когато се зарече, че ще напълни залите при дебюта на мюзикъла си "Пепеляшка" без значение дали на Борис Джонсън ще му хареса.

Месеци по-късно с премиерата на "Пепеляшка", която събра отлични отзиви от критиката в Лондон, Уебър се разколеба в заканата си, заявявайки, че целта му е била да се застъпи за имунизациите като пропуск към културния живот във Великобритания.

"Не може да изпълняваме мюзикъли при 50% капацитет на театъра и да губим пари, а в същото време 100 000 футболни фена да пълнят стадион "Уембли". Щом властите са готови да направят компромиси за спортните събития, защо наказаха театрите", недоволстваше композиторът пред BBC.

И въпреки че сега театрите във Великобритания работят, а сезонът е пълен с премиери, Уебър добавя, че секторът трудно ще си стъпи отново на краката след периода на принудително затваряне.

Самият той разчита и на името си, което отваря път за постановките му в чужбина и му позволява да открива спектакли в държави, където театралните зали продължават да работят.

От "Бродуей" - най-голямата театрална сцена в света също са готови да посрещанат по всяко време представленията на Андрю Уойд Уебър, но самият той остава с впечатлението, че макар и бизнесът да е готов за рестартиране, публиката се дистанцира.

"Изглежда ще трябва да поработим, за да убедим хората, че е безопасно отново да влязат в салоните. Публиката е станала малко по-нервна, защото животът им се обърна с главата надолу, но за нас е необходимо да поддържаме продукциите си в движение. В крайна сметка, шоуто трябва да продължи", на мнение е Уебър.

 

Най-четените