Накъде поема Audi TT?

Третото поколение на популярния модел Audi TT ще бъде представено за моделната 2014 година, но информацията за новия автомобил постоянно се увеличава - вече е сигурно, че новият TT ще е по-динамичен и ориентиран към спортните емоции зад волана в сравнение с актуалния модел.

Естествено, третото поколение на TT няма да застраши флагмана на марката в този сегмент R8, но пък ще бъде по-високо позициониран, може би и ценово, което означава, че ще притисне разработвания от Porsche модел с двигател разположен пред задния мост - R5.

Третото поколение на ТТ ще излезе на пазара с освежен дизайн, по-богато оборудване и по-сериозен избор на двигатели, което наистина е сериозна заплаха за базовите модели на Porsche.

Новият Audi TT ще е базиран на платформата MQB, която ще дебютира при новите Audi A3 и VW Golf. Най-вероятно, външният вид на ТТ ще претърпи еволюция - тук дизайнерите тръгват по пътя на 911 на Porsche, а и силуета на първото поколение на модела на Audi има доста общо с класиката на Porsche.

Естествено, новият дизайнерски език на Audi ще бъде сериозно застъпен при ТТ - радиаторна решетка, изградена като един елемент, още LED светлини, фарове за мъгла и по-тъмни тонове в долната част на предницата, за да изпъкнат аеродинамичните елементи под предната броня.

Отзад също предстоят промени - мигачи, оформени във формата на буквата L, по-различни светлини на стоповете и прецизно групиране на всички задни светлини.

Благодарение на по-семплата структура на MQB и по-сериозното използване на леки материали, новият ТТ ще е по-лек с около 60 килограма в сравнение с второто поколение на модела. И тук ще има система Quattro, която обаче ще увеличава по-скромно разхода на гориво, цялостната аеродинамика на автомобила ще е по-добра, а новите двигатели ще са с по-нисък разход.

Шефът на инженерното поделение на Audi Михаел Дик вече потвърди, че следващото поколение на TT RS ще е позиционирано над настоящия RS, така че може да се предположи, че тази версия ще получи 2,5-литров турбо двигател с мощност 380 конски сили. Това уточнение е много важно, защото с тази версия ТТ има представител, позициониран между 911 Carrera с 350 конски сили и 911 Carrera S с 400 конски сили. Но цената на TT RS е с 40% по-ниска.

Очакват се четири бензинови двигатели - 1,8-литров TFSI с 180 к.с., 2-литров TFSI с 220 к.с., 2-литров TFSI с 280 к.с. и 2,5-литровият агрегат с 38- конски сили. Най-вероятно дизеловото предложение ще е само едно - 2-литров TDI с мощност 180 конски сили.

Версията Купе ще дебютира през януари 2014, а роудстърът - през ноември 2014. Първоначално трансмисията ще е 6-степенна механична, но за 2015 се очаква и 7-степенен S-tronic.

Системата Quattro ще е стандартна за версиите TTS и TT RS, а дизеловата версия ще получи само предно предаване. Задвижването 4х4 ще се предлага като опция за бензиновата версия с мощност 220 конски сили.

Всички версии ще се предлагат със система Start/Stop, система KERS и ще отговарят на изискванията на Euro 6 за вредни емисии.

Тагове: автомобили, audi tt

Новините

Най-четените