В последните дни темата за посещението на Кими Райконен във фабриката на Williams в Гроув стана изключително популярна. Няма съмнение, че тази визита е била интересна, но не се е случила толкова скоро, колкото предполагат всички - по-вероятно, Кими е бил в Гроув в паузата между състезанията в Белгия и Италия. И естествено, посещението му не е било частно.
В Williams си търсят пилоти за следващия сезон и сега е подходящият момент да се преговаря с кандидатите. Фактът, че Кими не беше единственият пилот, който наскоро се разходи до Гроув е показателен за това. Там се отби и пилотът на Force India Адриан Сутил.
Определено, решението в Williams все още не е взето. Възможно е Рубенс Барикело да остане за още един сезон, но отношенията на пилота с екипа не са лесни - заради липсата на резултати, комуникацията се затрудни допълнително. Пастор Малдонадо със сигурност остава, дори и само заради това, че той осигурява сериозна сума пари от спонсора си PDVSA. Тази сделка може да се окаже зависима от бъдещето на президента на Венецуела Уго Чавес, но засега няма проблеми на хоризонта и всичко за следващия сезон би трябвало да е наред.
Сутил е бърз пилот, няма спор в това, но досега не е успял да убеди инженерите на Force India, че може да осигурява достатъчно и важна техническа, като същото важи и за Малдонадо, но той поне е новак. Но Сутил също има финансов коз - парите на производителя на компютри Medion. Наскоро компанията беше купена от китайския си конкурент Lenovo, а последвалите промени подсказват, че новите собственици искат да засилят присъствието на Medion в спорта, а не да го намаляват.
Наскоро Lenovo нае Джанфранко Ланци, бивш изпълнителен директор на Acer, който ще е консултант на компанията за развитието на бизнеса й с настолни компютри. Кариерата на Ланци е интересна - той е от Торино и в началото се развива успешно в йерархията на Texas Instruments (TI), след което оглави Acer Италия, когато TI и Acer започнаха съвместна работа през 1997 година. Три години по-късно Ланци оглави Acer Европа и малко по-късно сключи договор за спонсорство с тима на Ален Прост във Формула 1 - така моторите Ferrari, които получаваше отборът бяха прекръстени на Acer. След като Прост закри отбора си, Acer стана партньор на Ferrari. След това Ланци оглави цялата компания, но през април тази година напусна. Сега ще помага за интегрирането на Medion в структурите на Lenovo.
Ако Кими Райконен се върне във Формула 1 мотивиран да се състезава и да се бори, за да се върне в челото, финландецът ще е могъщо оръжие за атаката на Williams. В последните години британският тим изостана от лидерите в световния шампионат, но се опитва да навакса. Но Кими не носи със себе си пари, но наемането му ще даде възможност тимът да ухажва по-големи спонсори.
В момента в Williams се извършва сериозна реорганизация. На практика техническият екип е подложен на пълно обновяване - начело вече е Майк Кулън, чието назначаване беше прието скептично, но няма съмение, че Кулън е добър дизайнер - създадените от него болиди в близкото минало са доказателство за това. Новият отговорник за аеродинамиката Джейсън Самървил е високо ценен в гилдията, а Марк Гилън също е сред най-добрите технически специалисти във Ф1.
Тимът подписа договор за доставка на двигатели с Renault, което означава, че амбициите за догодина са сериозни - поне място в челото на средата на класирането. Това, което липсва са лидерите, които могат да поведат тима напред - на пистата и в бокса. Във Формула 1 успехите винаги водят след себе си повече пари, така че целта ще е Williams да е колкото се може по-напред в класирането при конструкторите.
Кими напусна Формула 1 преди две години, като имаше желание да се занимава с нещо по-различно. Той вече записа два сезона в световния рали шампионат, но не успя да постигне кой знае какви успехи, наскоро се пробва и в НАСКАР, но това е на път да се окаже неуспешен опит.
От обкръжението на Райконен все по-често се чуват сигнали, че Кими е готов да се върне във Формула 1, стига да има интерес към него. Финландецът е едва на 31 години, но последния му сезон във Формула 1 - като пилот на Ferrari, не остави кой знае колко добри спомени у всички. Тогава се смяташе, че Кими е решил, че след като е постигнал голямата си цел - световна титла във Ф1, вече не е мотивиран да се бори за нова.
Завръщането във Ф1 винаги е сериозно предизвикателство, както видяхме да се случва с Ник Хайдфелд и Renault.
Едва ли може да се каже със сигурност, че Кими е точният човек, който да оглави атакака на Williams, но със сигурност наемането му ще е добър ход.