Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Големият Opel Grandland X

Най-големият в момента член на семейството X на Opel, който разширява обхвата на моделната гама на марката Opel в C-сегмента. Снимка: Webcafe
Най-големият в момента член на семейството X на Opel, който разширява обхвата на моделната гама на марката Opel в C-сегмента.
Автомобилът е оборудван с IntelliGrip, предлагана за задвижвания от предните си колела Opel Grandland X. Тя гарантира, че автомобилът винаги ще запази стабилността си и предсказуемото поведение на пътя, независимо от вида на настилката (с други думи: колелата по всяко време ще разполагат с оптимално сцепление). Снимка: Webcafe
Автомобилът е оборудван с IntelliGrip, предлагана за задвижвания от предните си колела Opel Grandland X. Тя гарантира, че автомобилът винаги ще запази стабилността си и предсказуемото поведение на пътя, независимо от вида на настилката (с други думи: колелата по всяко време ще разполагат с оптимално сцепление).
„Крилцата” в изправената предна решетка преливат от емблемата на Opel в двойното крило на емблематичната за марката светлинна LED графика на тесните предни светлини, придавайки на Grandland X стабилна, широка осанка Снимка: Webcafe
„Крилцата” в изправената предна решетка преливат от емблемата на Opel в двойното крило на емблематичната за марката светлинна LED графика на тесните предни светлини, придавайки на Grandland X стабилна, широка осанка
Стилното и ергономично оформено арматурно табло е ясно структурирано и ориентирано към водача заедно с централната конзола. Снимка: Webcafe
Стилното и ергономично оформено арматурно табло е ясно структурирано и ориентирано към водача заедно с централната конзола.
Mожеш да свържеш един телефон през Bluetooth със стандартната система IntelliLink и от него например да пускаш музика през Spotify и друг с кабел и Android Auto, който да използва Google Maps за екрана, да показва нотификации, да приема обаждания и т.н.
Автомобилите са оборудвани с типичните за Opel, спечелили множество награди технологии за свързаност, осигурени от Opel OnStar , както и съвместимите с Apple CarPlay и Android Auto инфоразвлекателни системи IntelliLink
Снимка: Webcafe
Mожеш да свържеш един телефон през Bluetooth със стандартната система IntelliLink и от него например да пускаш музика през Spotify и друг с кабел и Android Auto, който да използва Google Maps за екрана, да показва нотификации, да приема обаждания и т.н. Автомобилите са оборудвани с типичните за Opel, спечелили множество награди технологии за свързаност, осигурени от Opel OnStar , както и съвместимите с Apple CarPlay и Android Auto инфоразвлекателни системи IntelliLink
Не само системи като IntelliGrip обаче създават удоволствие от шофирането на  Grandland X – важен принос за това имат и динамичните двигатели. При представянето, клиентите на Opel ще могат да избират между два агрегата – 1.2-литровият Turbo с мощност 96 кВт/130 к.с. и мощният 1.6-литров турбодизел с  88 кВт/120 к.с. (разход на гориво по NEDC за 1.2 Turbo: градски 6.4-6.0 л/100 км, извънградски 4.9-4.5 л/100 км, комбиниран 5.5-5.1 л/100 км, 127-117 г/км CO2; разход на гориво по NEDC за 1.6 Diesel: градски 5.1-4.7 л/100 км, извънградски 4.2-3.5 л/100 км, комбиниран 4.6-4.0 л/100 км, 118-104 г/км CO2). И двата турбо агрегата могат да бъдат комбинирани с модерна шестстепенна механична или оптимизирана по отношение на триенето шестстепенна автоматична трансмисия, стандартно със Start/Stop система. 
Снимка: Webcafe
Не само системи като IntelliGrip обаче създават удоволствие от шофирането на Grandland X – важен принос за това имат и динамичните двигатели. При представянето, клиентите на Opel ще могат да избират между два агрегата – 1.2-литровият Turbo с мощност 96 кВт/130 к.с. и мощният 1.6-литров турбодизел с 88 кВт/120 к.с. (разход на гориво по NEDC за 1.2 Turbo: градски 6.4-6.0 л/100 км, извънградски 4.9-4.5 л/100 км, комбиниран 5.5-5.1 л/100 км, 127-117 г/км CO2; разход на гориво по NEDC за 1.6 Diesel: градски 5.1-4.7 л/100 км, извънградски 4.2-3.5 л/100 км, комбиниран 4.6-4.0 л/100 км, 118-104 г/км CO2). И двата турбо агрегата могат да бъдат комбинирани с модерна шестстепенна механична или оптимизирана по отношение на триенето шестстепенна автоматична трансмисия, стандартно със Start/Stop система.

Компактните SUV автомобили са тук за да останат. Ако тази година тези коли заемат 9% от пазара, до 2024-а прогнозите са процентите да са 14 на сто.

Това ни среща и с най-новия и най-големия член в семеството X на Opel - Grandland X.

Какво трябва да знаем за него? Той е SUV в C-сегмента - по-голям и по-висок автомобил, с висока позиция на седалките, но пристига само с предно предаване. Има особено удобни седалки, а по-скъпата окомплектовка си заслужава дори и само заради панорамния таван.

Под капака Grandland X доста прилича на Peugeut 3008, с общите двигатели 1.2 бензин и 1.6-литров дизелов двигател. Но това няма да е всичко - в разробтка е модел със 180 коня дизелов двигател с 8-степенна скоростна кутия.

И Grandland X си е заслужил да бъде първият автомобил на Opel с Plug In Hibryd.

Автомобилът беше представен на международно автомобилно изложение във Франкфурт (IAA), започнало на 19 септември и Webcafe имаше възможност да е една от първите медии, които застават зад волана му.

Успявам да опитам и двата двигателя, но първо е ред на дизела в комплектовката оборудван с доста интериорни екстри. Текстилът на седалките изглежда доста добре, дори доста по-добре от кожения вариант.

Тук са и допълнително предлаганите ергономични седалки с AGR сертификат. Отнема ми време да разбера как работят, особено предвид комбинацията от физически ръчки и електронни бутони за настройване, но веднъж усетил подпората в кръста се чудя защо столът ми в офиса това не го може.

Таблото впечатлява с традиционността си - имаме голям оборотомер и голям километраж, изчистени линии и хромирани елемнти. В централното табло най-горе е разположен екранът на инфотеймънт системата - без изненади, като всеки автомобил излязъл в последните години - поддържат се Apple CarPlay и Android Auto.

Да отворим една вметка - оказа се, че можеш да свържеш един телефон през Bluetooth със стандартната система IntelliLink и от него например да пускаш музика през Spotify, а същевременно с кабел да свържеш друг с Android Auto като той да използва Google Maps за екрана, да показва нотификации, да приема обаждания и т.н.

Добавяме и наличието на Wi-fi в колата както и възможността за комуникация с Opel OnStar.

Няколкоти важни интериорни плюса са двете места за безжично зареждане на телефона и двата USB отвора за свързаност и зареждане, мястото за чаши и води навсякъде, където е необходимо (нещо, което доста автомобилни производители пренебрегват). В този модел има дори и щори на задните стъкла. Един неприятен минус е, че отзад не намерихме място за закачане на сако.

Споменахме вече два двигателя -  това са изцяло алуминиеви 3-цилиндров бензинов и 4-цилиндров дизелов двигатели. Бензинът е 1.2 Turbo с директно впръскване на гориво и 130 к.с. със cреден разход 5.4 л/100 км. Дизелът е 1.6 литра и 120 к.с., със cреден разход 4.05 л/100 км. Скоростните кутии са шестстепенна механична и шестстепенна автоматична трансмисия.

Вече е ясно, че това ще е и първият Plug In Hibryd от Opel. За тези, които не знаят, това е хибрид с вътрешен и електрически двигател и батерия, която се зарежда не само от динамото на автомобила, а може и да бъде допълнена през обикновен пункт за зареждане.

Очаква се и 2.0 литра дизел с осемстепенна трансмисия, който ще е най-големият от гамата на Grandland X. Автомобълът беше показан във Франкфурт и можете да го видите на снимката:

Що се отнася до всичките екстри и технологии, които можете да получите с Grandland X, имаме един дълъг списък за вас.

Той има LED предни светлини със седем режима на работа, вкл. динамични светлини за завоите, електронно управлявана система за контрол на сцеплението IntelliGrip, която сякаш е правена за бъгларските пътища, предупреждение за напускане на лентата, круз контрол, предупреждение за сблъсък с възможност за аварийно спиране.

Допълнтително за шофирането имаме предупреждение за опасност на страничните мъртви ъгли и възможост за откриване на сънливост във водача.

Един от най-приятните моменти дойде от предната камера, която разпознава знаците за скорост и в един момент ни изписа на таблото, че ограничението за скоростта на аутобана е паднало.

Когато дойде време за паркиране, колата изненада с 360 градусова картина за пълен изглед на заобикалящата среда, а нещото, което ме е яд, че не опитах е автоматичната система за паркиране, при която водачът единствено натиска педалите. Естествено, когато се слезе от колата, багажникъ може да бъде отворен с помахване с крак под задния капак.

Още за функциите и екстрите на Grandland X можете да видите в галерията със снимки, които направих на колата в региона на Франкфурт.

 

Най-четените