Новият собственик на Lotus Group "няма намерение да продава" британския производител на спортни автомобили, стана ясно вчера.
Изпълнителният директор на новия собственик на Lotus - DRB-HICOM, Дато Сри Хаджи Мод Хамил Бин Джамил посети миналата седмица централата на автомобилната компания в Хетел, за да увери мениджмънта и служителите, че марката ще продължи да се развива.
Все пак босът обясни, че "никога не трябва да казваме никога", когато става дума за евентуална продажба, но допълни, че продажбата на Lotus "не е приоритет" на DRB-HICOM. Бин Джамил обясни, че той и колегите му "ще имат нужда от време", за да вникнат в автомобилния бизнес, но междувременно Lotus ще получава финансите, от които има нужда.
Според източници от мениджмънта на DRB-HICOM оформянето на план за бъдещото развитие на Lotus може да отнеме месеци.
Досега Lotus беше собственост на малайзийският автомобилен производител Proton, който купи британската марка през 1994. И от Proton винаги са твърдели, че Lotus е един от най-важните им активи.
Но преди три месеца целият холдинг Proton беше продаден на DRB-HICOM. Това породи несигурност в Lotus, тъй като новият собственик не пожела веднага да се ангажира със съдбата на легендарната британска марка. Освен това последва 60-дневен финансова блокада на компанията - изискване на малайзийски корпоративен закон - която доведе до липса на оперативни средства в Lotus.
Сега обаче производството на автомобили е възобновено и продължава развитието на актуалните модели на марката: Elise, Exige и Evora. В Lotus се надяват да успеят да представят няколко нови модификации на тези модели на "Фестивала на скоростта" в Гуудууд в края на юни, като така марката ще отбележи своя 60-годишен юбилей.
Lotus продължава развитието и на новия си супер автомобил - Esprit, който трябва да дебютира през 2013. Все още обаче няма яснота дали компанията ще продължи да работи по първоначалния 5-годишен план на Дани Бахар за експанзията на Lotus.
Окончателно съдбата на Lotus ще е ясна, едва когато DRB-HICOM представи дългосрочния си план за развитието на марката.