В тази кола няма нищо Джеймс-Бондовско въпреки името ѝ.
Всъщност великобританската компания Bond има амбициите да направи мъничка кола с три гуми, която да се харесва най-вече на младото поколение. Фирмата е дъщерна на Reliant Motor Company, които имат известен опит в подобен тип автомобили.
Така през 1970 г. на пазара се появява Bond Bug - двуместен, странен и за някои откровено грозен.
Купето е изработено от фибростъкло, което прави колата изключително лека - едва 390 килограма. Дължината е 2,97 метра, а ширината е 1,37 метра. Двигателят е разположен точно зад предната гума и е четирицилиндров. Разполага с 29 конски сили, които при последните версии на Bond Bug стигат до 31 конски сили.
Малцина са се осмелявали да проверят колко вдига този оранжев дребосък, но смелчаците казват, че са успели да стигнат до нелошите 120 км/ч. За сравнение, модел Mini Cooper от онова време вдига около максимум 115 км/ч, а е на четири гуми и е по-надежден на пътя.
При първия прототип, който инженерът Том Карън показва, колата няма врати и вместо това целият покрив се отваря нагоре като на един доста странен кабриолет.
Тогава повечето негови колеги, които работят за Bond, никак не са съгласни с такова решение и правят всичко възможно то да не стигне до серийна продукция.
Карън обаче е непреклонен, че това е бъдещето на автомобилизма и че ако една кола не кара хората да обръщат глави след нея, то няма никакъв смисъл тя да бъде произвеждана. Така Bond Bug си остава с отварящия се покрив, който някои сравняват с консервна кутия.
Тъй като по великобританските стандарти автомобилът всъщност се класифицира като мотоциклет, полицията е изисквала само правоуправление с категория за мотор.
Тези, които са успели да се сдобият с модела, си спомнят, че шофирането му е наподобявало по-скоро това на картинг болид, отколкото на пълноценна кола. Трансмисията е само с четири скорости, което я прави едновременно евтина за изработка и по-лесна за поддръжка.
Въпреки че Bond Bug e създаден със завидно количество ентусиазъм и е широко рекламиран като по-сигурната алтернатива на мотоциклетите, скоро налице започват да се появяват проблемите, които дребната кола крие.
Неслучайно са малко водачите, които се осмеляват да карат автомобила бързо - той се оказва невероятно нестабилен на пътя. Заради малкото си тегло Bug ускорява много рязко, което допълнително допринася да се клатушка по пътя като подпийнал британец на прибиране от пъба.
Друг огромен минус е и шасито от фибростъкло, защото е чупливо при по неразумно боравене с автомобила. Потребители в средата на 70-те са се оплаквали, че покривът се е разцепил направо през средата и се е наложила подмяната на целия горен модул.
От Bond Bug са изработени 2270 бройки, като последната слиза от поточните линии през 1974 г. и дава път на друга странна "триколка" - Reliant Robin.
И до днес почти всички оцелели бройки от колата се намират на Острова, където имат и прилична фен база. Във Великобритания си има Клуб на притежателите на Bond Bug, както и не един и два наръчника как да закупиш този модел на старо, включително и такъв от Джеръми Кларксън.
Автомобилите в много добро състояние се предлагат за около 6000 паунда, докато тези, които имат нужда от почти цялостна реставрация се намират и за 2000 паунда.