Шофирането на кола от рали Дакар със сигурност би било огромна тръпка, но за съжаление е незаконно извън пясъчните офроуд трасето на състезанието.
Затова от компанията Provide, която традиционно произвежда такъв тип автомобили, се заемат да направят вариант, напълно пригоден за каране и по конвенционалните пътища.
Резултатът се нарича BRX Hunter и развива максимална скорост до 300 км/час.
Така срещу не особено скромната сума от 1,6 млн. долара можете да се почувствате като Себастиан Льоб например.
Разбира се, подобно творение не е предназначено за обикновения шофьор, който използва колата си, за да отскочи с нея до магазина или до близкия курорт.
От Provide признават пред Top Gear, че се целят основно в петролните магнати от Обединените арабски емирства и в платежоспособните фенове на офроуд шофирането в САЩ и Европа.
Както посочват още от изданието, първият купувач на BRX Hunter е не кой да е, а принцът на Бахрейн - Салман бин Хамад ал Халифа. Това подсказва и какъв тип ще са следващите, поръчали и закупили този автомобил.
Всъщност със своите 600 конски сили творението на Provide съвсем спокойно може да се класифицира като суперкола, защото е по-мощен от рали автомобилите с цели 200 конски сили.
Конструкцията му е сходна с тази на колите от рали Дакар, но за да е по-лека каросерията, е изработена от карбонови нишки. Двигателят също е състезателен - битурбо шестцилиндров и се намира под предния капак.
Амортисьорите са директно взети от рали автомобилите, както 37-инчовите гуми със 17-инчови джанти.
Единствената разлика със спортния събрат на BRX Hunter e, че този вариант е малко по-нисък. Иначе купето е учудващо просторно за подобно изглеждаща кола и е с обща ширина от 2,3 метра.
Клиентите ще имат избор между по-пестелив спортен пакет оборудване и такъв, който предлага пълен набор от модерни технологии.
В "цивилната" версия на автомобила са направени някои промени, за да е по-удобна за непрофесионалните шофьори. Резервоарът е смален, за да се предостави повече пространство в багажника. Под въпросния багажник пък има място само за една резервна гума, докато в рали Дакар шофьорите разполагат с две резервни гуми.
Седалките спокойно понасят агресивно шофиране по пресечен терен, но не са с чисто спортния дизайн, който виждаме в професионалния BRX.
Дори и в най-базовата версия предното табло разполага с инфотейнмънт система и конзола, на която са разположени контролерите, което също е съществена разлика с рали автомобилите и тяхното доста по-скромно оборудване.
За момента от Provide не дават информация колко харчи BRX Hunter, но най-вероятно от компанията са предположили, че богатите им клиенти не се вълнуват от такива подробности.
"Изглежда като нещо, което Батман би карал в пустинята", гласи един от коментарите при представянето на колата. Други обаче са разочаровани, че скоростната кутия е автоматична, което веднага елиминира част от тръпката от по-екстремно каране.
Така или иначе сегментът, към който е насочен BRX Hunter, е толкова тесен и профилиран, че колата ще достигне до онези, които истински могат да оценят възможностите ѝ.