Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Малки, но пъргави - най-добрите електромобили на 2021-ва

Нищо чудно, че изминалите 12 месеца бяха успешни за компактните електромобили.

Затова в галерията можете да видите седем от най-добрите електрически коли на годината: Снимка: Mini
Нищо чудно, че изминалите 12 месеца бяха успешни за компактните електромобили.

Затова в галерията можете да видите седем от най-добрите електрически коли на годината:
Mini ElectricКласиката може да изглежда добре и в електрически вариант, при това - с над 230 километра пробег с едно зареждане. Компанията, която е под шапката на BMW, не променя почти нищо от добре познатия дизайн на Mini и отдалеч електормобилът лесно може да бъде сбъркан с Cooper. Батерията поддържа опцията за бързо зареждане и качва от 0% до 80% само за 35 минути.

Базовата му цена е около 65 500 лева. Снимка: Mini
Mini Electric

Класиката може да изглежда добре и в електрически вариант, при това - с над 230 километра пробег с едно зареждане. Компанията, която е под шапката на BMW, не променя почти нищо от добре познатия дизайн на Mini и отдалеч електормобилът лесно може да бъде сбъркан с Cooper. Батерията поддържа опцията за бързо зареждане и качва от 0% до 80% само за 35 минути.

Базовата му цена е около 65 500 лева.
Renault ZoeПрез 2019 г. Zoe получава серия от сериозни подобрения както в интериора, така и в пробега, и оттогава насам печели все повече сърцата на шофьорите. Този компактен електромобил може да измине 390 километра с едно зареждане, не прави компромиси с пространството в купето, както и в технологиите, вложени от Renault. На пазара вече е наличен и вариант с бързо зареждане, който позволява зареждане от 0 до 80 процента за час.

Цената му започва от 58 190 лева. Снимка: Renault
Renault Zoe

През 2019 г. Zoe получава серия от сериозни подобрения както в интериора, така и в пробега, и оттогава насам печели все повече сърцата на шофьорите. Този компактен електромобил може да измине 390 километра с едно зареждане, не прави компромиси с пространството в купето, както и в технологиите, вложени от Renault. На пазара вече е наличен и вариант с бързо зареждане, който позволява зареждане от 0 до 80 процента за час.

Цената му започва от 58 190 лева.
Honda eHonda e беше предвидена да си остане на ниво концепция, но интересът към електромобила накара компанията да се опита и в серийното ѝ производство. В процеса на подобрение колата се сдоби с пет врати, вместо с три, и с впечатляваща инфотейнмънт система, чийто дисплей е буквално от край до край на таблото. Honda e има 220 километра пробег с едно зареждане, но идва и с комфортно купе.

Базовата Honda e се предлага в България за 66 990 лева. Снимка: Honda
Honda e

Honda e беше предвидена да си остане на ниво концепция, но интересът към електромобила накара компанията да се опита и в серийното ѝ производство. В процеса на подобрение колата се сдоби с пет врати, вместо с три, и с впечатляваща инфотейнмънт система, чийто дисплей е буквално от край до край на таблото. Honda e има 220 километра пробег с едно зареждане, но идва и с комфортно купе.

Базовата Honda e се предлага в България за 66 990 лева.
BMW i3sОще един електромобил, започнал като концепция и превърнал се в реалност. И въпреки че идеята на BMW за малък електрически автомобил датира още от 2013 г., i3 все още изглежда актуално и доста футуристично. Пъргавият i3s предлага над 300 километра пробег. Купето му е изработено предимно от карбонови нишки - технология, която за момента срещаме най-често при луксозните спортни коли.

Цената на базовия i3s е 87 900 лева. Снимка: BMW
BMW i3s

Още един електромобил, започнал като концепция и превърнал се в реалност. И въпреки че идеята на BMW за малък електрически автомобил датира още от 2013 г., i3 все още изглежда актуално и доста футуристично. Пъргавият i3s предлага над 300 километра пробег. Купето му е изработено предимно от карбонови нишки - технология, която за момента срещаме най-често при луксозните спортни коли.

Цената на базовия i3s е 87 900 лева.
Smart ForTwoЕлектрическият Smart се вписва в идеята за типична градска кола - малък, двуместен, компактен и достатъчно удобен, за да обикаляте с него на пазар и по задачи. Има пробег от 130 километра с едно зареждане, а неголямата му батерия се зарежда приятно бързо - от 0 до над 80 процента за по-малко от 40 минути.

Smart ForTwo за момента не се предлага официално в България, а иначе цената му започва от 21 100 евро. Снимка: Daimler
Smart ForTwo

Електрическият Smart се вписва в идеята за типична градска кола - малък, двуместен, компактен и достатъчно удобен, за да обикаляте с него на пазар и по задачи. Има пробег от 130 километра с едно зареждане, а неголямата му батерия се зарежда приятно бързо - от 0 до над 80 процента за по-малко от 40 минути.

Smart ForTwo за момента не се предлага официално в България, а иначе цената му започва от 21 100 евро.
Volkswagen e-upЗа разлика от други коли в този списък, up се предлага и във вариант с двигател с вътрешно горене. Въпреки това електрическата му версия набира популярност, най-вече защото батерията ѝ беше подобрена и вече предлага 250 километра пробег с едно зареждане. Електромобилът е четириместен, с удобен и съобразен с нуждите на водача интериор.

Volkswagen е-up идва с базова цена от 47 645 лева. Снимка: Volkswagen
Volkswagen e-up

За разлика от други коли в този списък, up се предлага и във вариант с двигател с вътрешно горене. Въпреки това електрическата му версия набира популярност, най-вече защото батерията ѝ беше подобрена и вече предлага 250 километра пробег с едно зареждане. Електромобилът е четириместен, с удобен и съобразен с нуждите на водача интериор.

Volkswagen е-up идва с базова цена от 47 645 лева.
Seat Mii ElectricПовечето малки електромобили правят сериозен компромис с пространството в багажника, за да си осигурят по-голям пробег и по-просторно купе. Не и този Seat, който пристига с 250-литров багажник. Пробегът му също е съвсем приличен - почти 260 километра с едно зареждане. В допълнение електромобилът поддържа Seat Connect софтуера, който е с 10 години гаранция.

Mii Electric все още не е на българския пазар, а в Европа започва от 21 хил. евро. Снимка: Seat
Seat Mii Electric

Повечето малки електромобили правят сериозен компромис с пространството в багажника, за да си осигурят по-голям пробег и по-просторно купе. Не и този Seat, който пристига с 250-литров багажник. Пробегът му също е съвсем приличен - почти 260 километра с едно зареждане. В допълнение електромобилът поддържа Seat Connect софтуера, който е с 10 години гаранция.

Mii Electric все още не е на българския пазар, а в Европа започва от 21 хил. евро.

Ако има сегмент, който процъфтяваше през 2021 г., то това не е SUV, а сегментът на компактните градски електромобили.

Те стават все по-достъпни, докато в същото време показателите им се подобряват непрекъснато и доста от тях предлагат приличен пробег, бързо зареждане и удобни купета, снабдени с най-модерните технологии.

Затова нищо чудно, че изминалите 12 месеца бяха успешни за малките, но пъргави електромобили.

Разбира се, техните по-компактни по размери батерии не могат да осигурят изминаването на огромно разстояние без нито едно зареждане, но малката батерия означава и нещо друго - по-достъпна цена.

По тази причина някои от най-големите играчи в бранша, сред които BMW, Volkswagen и Renault, превърнаха свои добре познати модели в електрически автомобили или претвориха концептуални коли в такива за серийно производство.

Разбира се, има още много път за изминаване, докато този тип превозни средства изместят напълно двигателите с вътрешно горене, но промяната вече се случва активно. 

А в галерията можете да видите седем от най-добрите електромобили на годината.

Най-четените