Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новият Leaf е последната надежда на Nissan

Третата генерация на един любим модел ще излезе през 2026 г. Снимка: Nissan
Третата генерация на един любим модел ще излезе през 2026 г.

Nissan Leaf през годините си извоюва своето място в класа на електромобилите. За първи път се появи на пазара през 2010 г. като първата в света масово произвеждана електрическа кола и още тогава спечели немалко награди заради дизайна и иновациите си.

В съвсем скорошно бъдеще този модел вече ще бъде компактен кросоувър с увеличен обхват на батерията и още доста значителни подобрения.

Nissan представиха как ще изглежда третото поколение на Leaf, което се очаква първо да започне продажби в САЩ през есента, а след това ще бъде пуснато поетапно и в останалата част на света. 

В технологично отношение е нещо почти изцяло ново. Заложено е на платформата CMF-EV, върху която е базиран по-големият Nissan Ariya, както и няколко модела на Renault и Mitsubishi.

Това означава, че новият Leaf ще има много малко малко общо с предишните две поколения, но всичко ще е съобразено със събрания опит от над 700 000 продадени единици досега и данни от 27,3 милиарда изминати километри.

Снимка: Nissan

"Искаме да зададем стандарт за бъдещите електрически превозни средства", казва пред Autocar главният инженер на Nissan Хироки Исобе. "Надграждаме върху ДНК-то на Leaf: създаден е за ежедневните нужди на клиентите с идеята да бъде лесен за управление електрически автомобил, който може да се управлява без никакъв дискомфорт."

По отношение на външния дизайн всичко е съобразено с аеродинамиката, включително прибиращи се дръжки на предните врати и скрити дръжки в рамките на задните прозорци за задните врати.

Резултатът е впечатляващ коефициент на съпротивление от 0.26.

Отзад Leaf се откроява с лъскав черен панел и триизмерни LED светлинни клъстери, докато предните светлини са позиционирани в конфигурация, напомняща на бумеранг с подчертано футуристичен вид.

Снимка: Nissan

Интериорът вече предлага значително повече технологии. Купето е напълно преработено с табло, на което са разположени два масивни дисплея - 12.3-инчов за шофьора и 12.3 или 14.3-инчов тъчскрийн в зависимост от нивото на оборудване. Последният идва с Android инфотейнмънт и редица вградени Google услуги.

Всички четири версии на оборудване поддържат безжични Apple CarPlay и Android Auto и възможност за управление с гласови команди на навигация и климатична система и мултимедийно съдържание.

Снимка: Nissan

Налични са две опции за батерия с течно охлаждане и отопляема система за по-ефективно зареждане в студено време.

По-малката батерия е от 52 kWh и работи с мотор, който осигурява 130 kW (174 к.с.) мощност и 344 Nm въртящ момент. По-мощния вариант от своя страна е със 75-киловатова батерия, 160 kW (218 к.с.) мощност и 355 Нм въртящ момент.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема съответно 8.6 и 7.6 секунди, а максималната скорост и в двата случая е ограничена до 160 км/ч.

Leaf вече поддържа бързо зареждане с мощност до 150 kWh, което според производителя е достатъчно за достигане на заряд от 10% до 80% за около 35 минути.

Снимка: Nissan

Всички версии на Leaf ще включват стандартно ProPilot Assist - адаптивен круиз контрол, който не само поддържа лентата и регулира разстоянието до автомобила отпред, но също така адаптира скоростта според пътя и знаците.

Налични са също така функции като автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, мониторинг на сляпа зона, предупреждение за трафик от задната страна на автомобила, както и нова функция за аварийно спиране при активиране на въздушните възглавници.

Засега моделът няма обявени цени, като очакванията са те в крайна сметка да бъдат повлияни нивото на глобалните мита, които са наложени от САЩ върху вноса от цял свят. 

Основна задача на обновеният модел ще бъде да възстанови част от сериозно разклатените позиции на Nissan на фона на спад на продажбите, финансови загуби, сериозни съкращания в бюджетите и провалена сделка за сливане с Honda. 

Всъщност може да се окаже, че Leaf е последната надежда на Nissan. 

••• Вижте тук повече за дългогодишните проблеми на японския производител: 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените