Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

58 млн. лв. са похарчени за реклама на еврофондовете без обществени поръчки

58 млн. лв. са похарчени за реклама на еврофондовете без обществени поръчки Снимка: iStock

Малко над 58 милиона лева са похарчени за откупуване на програмно време в определени телевизии, радиостанции и сайтове за популяризиране на еврофондовете в периода 2007-2019 г. Това са средствата, получени от медии без обявяване на обществени поръчки, а само с пряко договаряне.

Новината беше обявена от сайта "Клуб З" след получена справка по Закона за достъп до обществена информация.

Най-голяма част от този бюджет без публични търгове е похарчен през първия програмен период. Общо 49 853 887 лв. (с ДДС) са вложени в медии през периода от 2007 до 2013 г.

Между 2014-2019 г. сумата за закупуване на програмно време възлиза на 8 424 327 лв. с ДДС. Промяната се дължи на въвеждането на нови правила за отчетност на информационните кампании и въвеждане на лимит за парите, които се харчат за директно купуване на програмно време в радио и телевизия.

Ето как са разпределяни парите според данните на "Клуб З" към някои от по-големите медийни групи в страната:

2007 - 2013 г.

  • Нова Броудкастинг Груп - общо 8 967 735 лв. по шест оперативни програми;
  • БТВ Броудкастинг груп - общо 8 832 318 лв.
  • БНТ - общо 5 053 548 лв.
  • България он еър - общо 2 811 640 лв.
  • ТВ7 - общо 2 437 189 лв.
  • ТВ „Европа" - общо 1 569 528 лв.
  • Канал 3 (Елит Медиа България ЕООД) - общо 886 022 лв.
  • ТВ „Евроком" - общо 376,629 лв.
  • Дарик радио - общо 5 982 044 лв.
  • Радио „Фокус" - общо 3 076 349 лв.
  • БНР - общо 2 955 624 лв.
  • Радио К2 (АНАИЛИ МИЛИ ЕООД) - общо 651 792 лв.
  • Радиокомпания Си Джей /част от bTV Radio Group/ - bTV Radio, N-JOY, Z-Rock, Jazz FM и Classic FM - общо 2 005 587 лв.
  • Болкан Броудкастинг ЕАД - общо около 800 000 лв.
  • Метрорадио (БГ Радио) - 381 216 лв.

2014 - юни 2019 г.

  • Нова броудкастинг груп - общо 1 472 437 лв. за всички оперативни програми
  • БТВ Броудкастинг груп - общо 1 052 142 лв.
  • БНТ - 1 080 004 лв.
  • България он еър - общо за медийната група 831 358 лв.
  • ТВ „Европа" - 480 744 лв.
  • Канал 3 (Елит Медиа България ЕООД) - 397 764 лв.
  • ТВ „Евроком" - 143 094 лв.
  • Дарик радио - 845 228 лв.
  • Радио „Фокус" - общо 388 876 лв.
  • БНР - 399 028 лв.
  • Метрорадио (БГ Радио) - 292 966 лв.
  • Радио К2 (АНАИЛИ МИЛИ ЕООД) - 203 641 лв.
  • Радиокомпания Си Джей /част от bTV Radio Group/ - bTV Radio, N-JOY, Z-Rock, Jazz FM и Classic FM - общо 158 007 лв.
  • Болкан Броудкастинг ЕАД - общо 90 918 лв.
Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените