Тук Паисий, там Хекимян

О, неразумни юроде, защо не разбереш: „История славянобългарская" не отпада от учебното съдържание по литература, а се премества от програмата за 6-ти клас и ще се изучава в 9-ти. Тоест, пак си е задължителна.

Хюстън, значи нямаме проблем. Ами като нямаме, веднага ще създадем.

Ще повикаме да се явят пред Социалния трибунал и Висшата медийна инстанция всички отцеубийци, предатели и политкоректни некадърници от МОН. Темата с Паисий може да е пържен вятър, но не е за изпускане, стига да докара малко рейтинг по исте(о)рически причини.

Логично, разцъфтяха горещи страсти по скалата на първосигналното патриотарство, което проповяда, ако може, защото така е редно, Ботев, Вазов и Левски да се изучават 12 години поред в средното образование.

Ето пример:

(Така изглеждаше разговорът между Антон Хекимян и заместник-министъра на образованието Ваня Кастрева тази сутрин, в национален ефир).

- Хората буквално искат да ви линчуват. Докога ще продължава тази гавра с българската литература?

Малко по-нарушена комуникация води до тези гневни изблици... Паисий присъства в учебното съдържание в следващи класове, в девети клас.

- Робинзон Крузо ли ще е будителят на българите?

Не, в никакъв случай. Има 5 български автори, които се учат в шести клас.

- Хората искат да ви линчуват...

Незнанието води до създаването на погрешни неща. Искаме да излезем от статуквото...

- Това значи ли да не бъдем българи?

Ние не може да живеем във вчерашния ден..

Телевизионният лъв Хекимян, когото неотдавна наричаха Малкия Бареков, затрупва учителката, по стечение на обстоятелствата отговорно лице в МОН, с въпроси, които не приличат съвсем на въпроси, а тя му отвръща с абстракции и безтегловности от сорта на „нашето време", „творческата свобода на учителите", и „интересите на учениците".

Не отива на един водещ да се заяжда със сензации за 1 лев, които на всичкото отгоре не отговарят на истината. Не отива и на едно министерство три месеца да не може да обясни един път завинаги, ясно и разбираемо, какви ще бъдат новите учебни планове.

Ролята на журналистите не е да правят внушения, а точно обратното - да ги разсейват. Хекимян обаче теоретизира - значи, тази година махат Паисий, „Балканджи Йово" и „Къде си вярна ти, любов народна", другата година още нещо и така, докато „знаковите" български произведения съвсем изчезнат.

Следователно ще изчезне и българщината, макар че не е известно единствено и само учебната подготовка по литература да я дефинира.

Самосъзнанието, за което говори Хекимян, се възпитава далеч не само в класните стаи. А в мътилката на тъпизми, агресия и безправие, така наречената действителност, в която растат децата.

Погледнете черните хроники и кафяво-жълтите сензации - явно всички сме в лудница и носим много зле скроена риза. И учениците са там - четат и гледат. Не Паисий, а Хекимян.

#1 DogWoman 25.01.2016 в 18:37:47

Точно така. Като тръгне някой да промени 1 точка в учебната програма и като гракнат всички да се правят на литератори, лошо да му стане на човек. Поздравления за заглавието!

#4 Йосарян 25.01.2016 в 19:59:47

Както някога,от един партизански отряд завладяваха ръководни позиции в цяло министерство,благодарение на ТАТО,сега от едно училище(директорка и две даскалици)са кмет на София,председател на комисия в НС и зам.министър. Пак заради ТАТО.

#5 Буболина 25.01.2016 в 20:03:01

Не, че искам да защитавам зам министърката, но това момченце наричащо се журналист е с доста дразнещо и търсещо сензация поведение. Но за съжаление явно постига целта си да предизвиква скандали и провокации. Нека всички, които не са гледали интервюто да го изгледат и тогава да се възмущават на затриването на българщината. И още нещо всеки може да направи грешка за автора на Робинзон Крузо и не мисля, че тя не го знае.

#6 partci 25.01.2016 в 20:07:07

Напълно резонно и нормално е на един шестокласник да му е по-интересно да прочете "Робинзон Крузо", отколкото "История славянобългарска". Напълно логично е по-сериозните материали да се вдигнат за изучаване в една по-зряла възраст, където децата дори може да вземат реално да разберат нещо; не виждам какъв е проблемът тук.

#8 Rodrigo Diaz de Vivar 25.01.2016 в 21:59:12

Напълно са прави протестиращите срещу промените. Хекимян... той си е той, въпрос на подход. И тук въпросът не е да критикуваме подходът, а да разберем идеята зад него. Пълни глупости са това "по-зряла възраст", "шестокласникът е малък, деветокласникът е къде-къде по-голям", "по-интересно ще му е да чете Робинзон Крузо". Точно в тази възраст се изграждат интересите. Като го възпиташ да чете стойностна историческа литература, в общият случай това ще са му навиците. Ако му се поднася чалга, че да му е по-лесно, ще стане чалгар. Не неглижирам Даниел Дефо като писател, само давам пример. Дайте да им се преподава "Къщичка под снега" и "Грозното патенце" до 7 клас, 'щото да не се затрудняват децата, по-лесно ще ги осмислят. Скоро си говорих с мой приятел, турчин. По-скоро преселник. Дечицата му, близнаци, да са живи и здрави, са родени там. Първо, на 8 години са вече четвърти клас. Второ, изучават и знаят изключително добре турската история, особено частта с която най-много се гордеят турците, обединението и секуларизирането на страната. На 8 години. Със сигурност обаче още не са чели "Робинзон Крузо", нито пък знаят "Джелем Джелем", макар че и там циганският етнос е сериозно представен. Държавата им организира извънкласни курсове по чужд език, математика и обществознание. Пак подчертавам, в 4-ти клас. Едното детенце мечтае да стане пилот, а другото лекарка. Нашите мечтаят да станат новия Кубрат Пулев и новата Мара "Отварачката".

#11 Алилуйщина 26.01.2016 в 01:05:18

Историята за това е история защото се развива във времето и върви хронологически. Така че,ученето и трябва да се започне от началните класове и да продължи в развитие, както до 6 клас учениците усвоят фактологическия материал. В горите класове трябва да продължи с разширяване в роден,европейски и световен мащаб със съпоставяне и анализ на събитията. Ако се изпусне основата в малките класове на каква основа ще може да се работи в горните....? История Славянобългарска винаги се е изучавала в час по литература, в които се говори за това, че някога и ние, българите, сме имали царство и господарство. След 5 века робство, избити до 9-то коляно всички велможи на България,за поколения българи из тези 500 години..и България като държава, била някога, е изглеждало легенда, а не истина! Така че,това с което книгата на Паисий е велика, са първите й 3 глави, въвеждащите!Нито Робинзон, нито Винету, нито Ян Бибиян могат да я заменят - все едно да замениш "Лебедово езеро" на Чайковски с хип-хоп! Който иска детско-юношеска литература - навремето имаше часове по свободно-избираем предмет -там ги да сложат тези заглавия! Пародия е да изучават в задължителната програма за Робинзон и Петкан, а да преместят знаково произведение като История Славянобългарска! Когато в 6 клас учиш/главното/ за царе,в 9 клас ще по-лесно да узнаеш-как са управлявали.

#12 Дракон с кисело зеле 26.01.2016 в 02:10:57

На мен пък ми е чудно защо исторически документ без литературна стойност се изучава в часовете по литература. Просто да споделя.

#13 Дракон с кисело зеле 26.01.2016 в 02:12:58

А, да. Песента за балканджи Йово е гнусна и вредна и трябва да бъде премахната от учебната програма навсякъде. Пак, просто да споделя.

#14 partci 26.01.2016 в 07:28:27

@Мануела, аз нямам спомен в училище да са ни карали да четем/"изучаваме" време разделно, но книгата я "открих" сам за себе си по-късно и ме впечатли далеч повече от 99% от изучаваните в училище други нашенски и чужбински литературни произведения на изкуството. Всъщност, това се превърна в любимата ми българска книга въобще. И гледам тука някои велики Омове не могат да направят разлика между история и литература. Е ако това са научили в училище...

#15 Vasun 26.01.2016 в 09:07:15

Към "Дракон с кисело зеле"-а на теб- да ти е.. май...а просто да споделя

#16 Алилуйщина 26.01.2016 в 09:23:47

Дракон с кисело зеле | 26.01.201602:10 На мен пък ми е чудно защо исторически документ без литературна стойност се изучава в часовете по литература. Просто да споделя. ----------------------------------------------- След падането на България под турско робство,това е Първата написана книга на български език!Разбира се след Евангелията.Тя е литературно произведение и затова се изучава в часовете по литература.Паисий използва исторически факти с цел издигане самосъзнанието на поробените българи,които са забравили Историята си,величието на старата си държава.

#17 GETI 26.01.2016 в 09:43:08

Във връзка с поредното евронацистко масово изгаряне на българска национална идентичност от ОбрЯзователното министерство на Евронацизма в България, питат радио „Ереван”: - Защо в менталното обрязване българските деца за целите на тяхното превръщане в ментални кастрати на Евронацизма, вместо „История славянобългарска” на Паисий Хилендарски, шестокласниците ще изучават „Робинзон Крузо” на Даниел Дефо(лт)? От Радиото отговарят: - След корабокрушението на България на 10-ти ноември 1989 г. и последвалия НАЦИОНАЛЕН ДЕФОЛТ на едновременното и безпрецедентно заробване на българите от САЩ под прикритието на НАТО и на колонизацията на България от Германия под прикритието на ЕС, живота на физически оцеляващите българи е сървайвър на безлюдния остров на Надеждата, в който уменията на РОБИнзон са животоспасяващи за робите на Берлин и Вашингтон. - Защо в образователния погром на Евроеничарството отсъства изучаването на класическите български произведения „Хубава си, моя горо”, „Вятър ечи, Балкан стене” и „Къде си, вярна, ти, любов народна”. - В мозъчния контрол над робите на Новия световен еврейски фашизъм, те не трябва да имат личностна идентичност и национално съзнание, а колективна безпаметност и глобална робофрения в службата им на Ционистката пазарна, безродна, холокостна, терористична, военнопрестъпна и майцепродажническа Робокрация.

#20 паяка 26.01.2016 в 11:45:59

"Самосъзнанието, за което говори Хекимян, се възпитава далеч не само в класните стаи. А в мътилката на тъпизми, агресия и безправие, така наречената действителност, в която растат децата. Погледнете черните хроники и кафяво-жълтите сензации - явно всички сме в лудница и носим много зле скроена риза. И учениците са там - четат и гледат."

#21 Rodrigo Diaz de Vivar 26.01.2016 в 13:20:28

@Manuela Gerenova "Но като че ли ние отдаваме някакво свръх сакрално значение на подобен тип книги, сред които "Под игото", "Време разделно", а от друга страна "Робинзон Крузо", западната литература и част от съвременната българска половината родители съвсем спокойно биха я изхвърлили, понеже не им е "достатъчно сериозна" или "патриотична". Грешиш Мануела. И дано го осъзнаваш, надявам се да дължи на това че гледаш от твоята камбанария, а не от камбанарията на деца, които да възпитаваш. "История славянобългарска", "Под игото", "Време разделно", "Тютюн", интервютата на Атанас Буров, колкото и цинични да са на моменти... Тези книги наистина имат сакрално значение за нас българите и е важно това да остане така. Заради идентичността ни, не за друго. Колкото и да сме една шепа хора. Да, нека се четат и "Робинзон Крузо" и "Синовете на великата мечка" и "Пътешествията на Гъливер", фентъзитата на Робърт Хауърд [Конан Варварина], великолепни и адски интересни книги, ако щеш дори и "Моята борба". Но не едните за сметка на другите, каквото е предложението.

#23 lulu 26.01.2016 в 13:53:20

Много точно казано. В допълнение - кой журналист/водещ/шоумен или както там се определят Хекимян и колегите му - направи анализ на проекта за учебен план на МОН, който стои качен на страницата на министерството. Затова когато от някоя телевизия или сайт блесне заглавието "Вадят Вазов от учебния план", аз се сещам за заглавието "Глисти като червеи.....". Всичко е "на парче", сензационно и без нужда да се вниква в същността. С какво допринесе Хекимян за българщината, образованието или децата... Предложение - нека Хекимян ни разкаже за "История славянобългарская" - какво пише там, кога е написана - да видим коло е запознат с българщината.

Новините

Най-четените