Без заповеди от бокса в Mercedes

Mercedes няма да налага заповеди от бокса на пилотите си във Формула 1 Люис Хамилтън и Нико Розберг, стана ясно след вълнуващата битка между двамата за победата в Гран при на Бахрейн вчера. Хамилтън спечели втора поредна победа този сезон, Mercedes записа трета поредна победа от началото на сезона и втори пореден двоен успех.

Единственото изискване, което тимът отправи към двамата чрез шефа на отбора Пади Лоу малко преди финалния спринт след прибирането на колата на сигурността беше да не се удрят и да направят така, че и двамата да стигнат финала.

На въпроса дали Mercedes планира да продължи с тази политика, Пади Лоу отговори следното: „Не виждам причина да я променяме".

Другият директор в отбора Тото Волф е на същото мнение: „Беше страхотно да гледаме битката между двама пилоти на толкова високо ниво, при това честна и интересна битка."

Хамилтън и Розберг на няколко пъти се озоваха гума до гума в поредица атаки и контраатаки, като Нико обясни, че точно девет пъти е атакувал Люис, дори два-три пъти мина пред него, но всеки път след това британецът успяваше да си върне първото място, обикновено след броени метри.

Интересният финал на Гран при на Бахрейн дойде като контрапункт на критиките на президента на Ferrari Лука ди Монтедземоло, че Формула 1 е станала скучна и че пилотите не се изпреварват, а само карат един след друг и пестят гориво като „таксиметрови шофьори".

Думите му бяха опровергани и от почти всички пилоти на пистата, които вчера проведоха поредица оспорвани битки за всяка позиция, като сред тях изпъкна Дениъл Рикардо, който стартира 13-и, но стигна до финала 4-и, като изпревари и световния шампион Себастиан Фетел в битката за надмощие в Red Bull.

„Нашите пилоти направиха така, че нито един от тях не застраши колата на другия и въпреки това направиха страхотно шоу - обясни Волф. - Това е най-добрата реклама за Формула 1, точно в момента, в който много хора говореха, че Формула 1 е в застой или че пропада.

„За нас е важно, че пилотите ни са наясно, че не трябва да застрашават имиджа на голяма марка като Mercedes. Те демонстрираха това по един блестящ и зрелищен начин."

Mercedes доминира от началото на сезона и Лоу допълни, че шефовете на тима са на мнение, че ще е честно да оставят пилотите да се надбягват, без да им пречат и да намесват на страната на единия или другия.

„Представете си какво би станало, ако бяхме наложили заповеди от бокса във втората обиколка или нещо подобно - обясни Пади Лоу. - Това би било ужасно за Формула 1 и за философията на Mercedes в моторните спортове.

„Смятам, че дължим това на нас самите и на спорта - пилотите ни трябва да са свободни да се състезават. Те са страхотни професионалисти и ние искаме да им дадем възможност да се надбягват свободно."

Лоу предупреди двамата да докарат колите до финала 10 обиколки преди края, след което последва ожесточена битка, която беше интересна и с това, че преследвачът Розберг беше с по-бързите меки сликове, а водачът Хамилтън - с по-твърдите гуми на Pirelli.

„Искахме само да им напомним точно преди да се впуснат в битката, че не трябва да забравят това, което бяхме дискутирали предварително - допълни Волф. - Това не беше стратегическо решение или заповед от бокса, просто напомняне на правилата."

„И двамата бяхме на ръба - допълни Люис Хамилтън. - В такива моменти рискът е много по-голям. И двамата карахме на ръба на възможностите. Може би следващият път ще сме по-внимателни. Но нямаше как да пусна Нико напред в последните обиколки в Бахрейн. Той караше на 100%, аз - също. Нямаше как аз да съм на 95%, а той - на 100.

„Смятам, че Нико кара фантастично, той се бори честно, надявам се, че и аз съм направил същото. Беше много оспорвано, но смятам, че нито един от нас не навреди шансовете на другия за добро представяне. Тимът ни се довери, което е страхотно.

„Преди колата на сигурността авансът ми беше 9,5 секунди, това щеше да ми е достатъчно, за да контролирам хода на състезанието до финала. След това обаче излезе колата на сигурността и аз се притесних, защото Нико беше с меките гуми, а аз - с твърдите. А меките са с 0,6 секунди на обиколка по-бързи, поне с толкова, а и той имаше по-добро сцепление с тях. Мисля, че след това направих най-доброто си състезание - използвах мощността, с която разполагам и позиционирането на колата ми в завоите по най-добрия начин.

„Не знам как успях да задържа Нико, на правата той беше с 10-12 км/ч по-бърз от мен заради DRS-системата. В един момент бях сигурен, че ще ме мине. Не исках да му затварям завоите още при спирането, отварях ги малко на влизане, колкото да си помисли, че има шанс, после ги затварях пак. Не знам как успях да го направя толкова пъти, но се получи."

Новините

Най-четените