Oказва се, че яхтите губят досегашния си блясък и статут на признак за просперитет за супербогатите, ако не са снабдени с миниподводница.
Най-малкото - миниподводниците са средство срещу досадните папараци. "Морското дъно - поне засега, остава място за истинско уединение за богаташите", коментира „Пари мач".
Най-малките миниподводници са предназначени за не повече от двама пътници, могат да се потапят до 100 м дълбочина и струват около 600 000 евро.
Въпрос на престиж
За хората, които според Forbes разполагат с повече пари, отколкото с време за тяхното харчене, притежаването на собствена подводница - до неотдавна запазена територия за океанографите и за армията, все повече се превръща във въпрос на престиж.
Заради новата мания на най-богатите в света вече почти всички предлагани яхти разполагат и с опция за миниподводница. Тя се оказва задължителна добавка след хеликоптера на борда.
По груби изчисления в световния океан вече плaват над 1000 миниподводници, но едва една пета от тях са с дължина над 12 метра.
Видове
И при този тип плавателни средства вече има разнообразие - от двуместната U-Boat и футуристичното й подобие на калифорнийската компания Seamaginе.
Те са с тегло от около 4 тона и издържат под вода до 6 часа до типа подводен скутер Deepflight Merlin, с какъвто разполага британският милиардер Ричард Брансън и който може да се управлява от аматьори.
По-различни от притежаваните от съоснователя на Microsoft Пол Алън две подводни лодки с двигател Diesel са електрическите миниподводници от ново поколение Scubacraft. Те са олекотени и не толкова скъпи, но пътуващите в тях трябва да са екипирани като за дълбоководно спускане със скафандър - с бутилки с въздух.
По-висок клас е двумоторната Hyper-Sub, която побира до 4 пътници и може да се спуска до 250 м под вода.
Разбира се, засега „мерцедесът" в тази област си остава притежаваната от Абрамович Phoenix 1000, която руснакът е придобил срещу впечатляващите 90 милиона долара.