Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Що е то wellbeing и възможен ли е той от понеделник до петък?

Що е то wellbeing и възможен ли е той от понеделник до петък? Снимка: Envato

Понеделник - среща с корпоративния психолог. Вторник - час за масаж. Сряда - консултация с експерт по лични финанси. Четвъртък - тренировка в офиса.

В днешно време е напълно възможно работният календар на един служител да включва не само бизнес срещи, но и подобен тип ангажименти.

Честите случаи на бърнаут, ежедневният стрес и нарасналата тревожност в резултат на пандемията и високата инфлация накараха все повече компании да насочат вниманието си към благосъстоянието на служителите и т.нар. wellbeing програми.

Причината е една - щастливите служители не само постигат добри фирмени резултати. Те създават около себе си работна среда, от която всеки би искал да бъде част.

Балансът като философия

Животът в баланс е добър живот - така Yettel формулира своята философия при ребрандирането си през 2022 г. Съвсем естествено тя намира отражение и в грижата за служителите.

"Когато говорим за wellbeing програми, фокусираме усилията си в няколко посоки - грижата за физическото и психично здраве, финансовото благосъстояние, социалната и работната среда", коментира Лилия Владимирова, мениджър "Трудови отношения" в компанията.

Лилия Тодорова Снимка: Yettel
Лилия Тодорова

Добавя, че основната цел, която си поставят, е да подкрепят колегите си във всеки етап от техния живот.

"Без значение дали са току-що завършили, станали са родители или вече са изпратили децата си в университет, с пакета придобивки и програми, които осигуряваме, искаме да отговорим на техните специфични нужди и да им бъдем полезни", добавя тя.

Наскоро Yettel стана първият български телеком, получил престижния сертификат Top Employer за високото качество на работодателските си политики и практики. Сред одитираните области бяха именно wellbeing програмите и работната среда.

И при двете компанията постига повече от отличен резултат - 96,19% при работна среда и 81,49% при wellbeing. Това е много над средното, което сертифицираните телекомуникационни компании в световен план постигат в тези области. Какво обаче стои зад тези числа?

За духа, тялото и портфейла

Ако работиш в Yettel, често ще ти напомнят колко важна е физическата активност. Редовно компанията провежда спортни инициативи, с които насърчава служителите си да бъдат във форма. Една от най-популярните е предизвикателството "10 000 крачки".

Тази година в него се включиха над 200 души, мотивирани да направят колкото е възможно повече крачки. За първи път през лятото дебютира и Лигата на приключенците - вътрешно отборно състезание, в което участниците мерят сили по бързина, ловкост и издръжливост.

Лигата на приключенците Снимка: Yettel
Лигата на приключенците

Тези две инициативи обаче далеч не изчерпват възможностите за спорт, които осигурява компанията. Служителите могат да поддържат форма с групови тренировки в офиса, да отидат на масаж в обедната почивка или да се запишат в някоя от другите спортни надпревари, в които Yettel често участва със свой отбор - тенис турнири, футболни първенства, маратони и други.

Следвайки максимата за здрав дух в здраво тяло, компанията работи и с корпоративен психолог, с когото всеки служител може да направи до шест индивидуални консултации годишно. През 2019 г. стартира и вътрешна академия по лични финанси.

Тя включва поредица от отворени сесии с дипломиран финансов консултант, който споделя със служителите съвети как по-добре да управляват парите си.

Екип "Баланс"

Важна роля в реализирането на всички тези вътрешни инициативи има т.нар. екип "Баланс". Създаден преди седем години, той се състои от близо 15 служители доброволци. Всеки месец те организират различна активност, с която ангажират останалите си колеги.

Дали ще им отправят спортно предизвикателство, или ще ги поканят на лекция за здравословното хранене, важното е да ги насърчат да бъдат активни, информирани и да ги заредят положително.

Най-често ползваната придобивка

Ако насочим поглед към придобивките на Yettel, Радка Чакърова, старши експерт "Възнаграждения и анализи за управление на хора", условно ги разделя на три вида.

"Първите са стандартните придобивки, които традиционно виждаме на пазара - ваучери за храна, допълнително здравно осигуряване, еднократна сума при раждане на дете и т.н. Вторите са нишови придобивки, свързани с осигуряването на баланса работа - личен живот. Такива са масажите в офиса, корпоративният психолог, ползване на служебни велосипеди, възможността да наемеш служебна кола за лично пътуване, както и допълнителните дни отпуска - един за рожден ден и четири при напълно използвана отпуска. Третият вид придобивки са пряко свързани с нашия бизнес. Тук попадат отстъпките за закупуване на устройства и аксесоари, устройства на лизинг с преференциални условия, преференциални планове за нашите услуги и други", казва тя.

В допълнение са и партньорствата с други компании като банки, онлайн магазини, оптики, хотели и други, в които служителите на Yettel ползват отстъпки и преференциални условия.

Радка Чакърова Снимка: Yettel
Радка Чакърова

Кои обаче са най-често ползваните придобивки? Според вътрешно проучване на телекома, това са ваучерите за храна, отстъпките за закупуване на мобилно устройство и допълнителното здравно осигуряване. Именно това е и една от причините в рамките на последната година компанията да увеличи лимита за възстановяване на разходите при закупуване на медикаменти, да увеличи размера на отстъпката при закупуване на мобилно устройство, както и стойността на ваучерите за храна.

"Всеки месец имаме регулярно вътрешно проучване на ангажираността и два от показателите в него са мнението за придобивките и благосъстоянието на колегите. Усилията, които полагаме в тези две области, се доказват и от получените оценки, които са повече от отлични -88 пункта от 100 максимални за придобивки и 87 пункта за благосъстоянието", обобщава Радка.

 

Най-четените