Фактът, че изключително богатите хора са готови да се разделят със състояние, за да превърнат един полет със самолет в разточително преживяване, отдавна не е нещо ново.
Но със засиленото споделяне на съдържание в социалните мрежи, кое от кое по-пищно, за милиардерите и кралските особи се наложи да вдигнат стандартите и да покажат, че не харчат пари като обикновените хора. А възможностите за прахосничество в днешно време стават все по-неограничени.
Последната идея, която среща дивото инженерно въображение с безлимитната банкова карта, е на компанията Lufthansa Technik. Наскоро там разработиха концепция, която събира двете любими превозни средства на богатите - яхтите и самолетите.
Изобретението побира почти всяко удобство от една луксозна суперяхта, но е поместено в кабината на самолет Airbus A330.
Намерението е да събере на едно място практичността на самолета и комфорта на яхтите, така че хората с няколко милиона в сметката да разполагат със сигурен полет и базов лагер за разточителство при нужда.
Екипът на Lufthansa Technik са избрали точно кабината на Airbus A330, за да демонстрират нагледно капацитетът му на вместимост. В самолета могат да се поберат две кралски спални, бани, бар, зона за хранене, СПА център, нощен клуб, фитнес салон.
Става и по-впечатляващо. Подът на самолета е огледален, а когато не е във въздуха, част от корпуса може да се превърне във веранда.
В кабината е инсталирана и прожекционна система за предаване на виртуално съдържание от екрана към тавана на кабината. Клиентите сами могат да избират осветлението и изображенията от високотехнологичната система, за да създават сценки като зелена гора и звездно небе.
Превозното средство струва 340 милиона долара, като от компанията поясняват, че само за оборудването са похарчени 100 милиона долара.
Концепцията за яхта в самолет носи името EXPLORER и беше лансирана за първи път през ноември 2021 г. Компанията я представи като новото попълнение в авиационните си редици и заяви, че вдъхновението идва от суперяхтите с място за собствен гараж.
Поредицата от превозни средства за луксозно пътуване на Lufthansa Technik включва и сътрудничество с австрийския производител на мотоциклети KTM за създаването на лимитираната серия BRABUS 1300 R. , Идеята е да се събере цяла серия от тези мотоциклети в багажното отделение на Boeing 777, посочва CNN.
Виланд Тим, ръководител на продажбите за VIP клиенти казва пред изданието, че "това е поразителен пример за начинът, по който ще изглеждат луксозните пътувания в бъдеще".
"Луксозните мотоциклети ще могат да се подредят в багажното отделение на самолета. След като пътниците кацнат, ще могат да ги разтоварят и да изследват текущата дестинация по-подробно", обяснява Тим.
А що се отнася до превърналия се в яхта EXPLORER, ръководителят на продажбите казва, че интериорът от този тип е по-подходящ за пространството на Airbus A330.
Пред Business Insider екипът на Lufthansa Technik допълва, че таргетираната група купувачи на EXPLORER са ултрабогати хора, които "обичат да изследват света, заобиколени от лукс, но в уединението на чартърните полети". Очакванията са собственикът да отдава под наем самолета с удобствата на яхта.
"Например собственикът на EXPLORER може да използва самолета само един месец в годината, но през останалото време да го преотстъпва на други срещу определена сума", обясняват от компанията.
Първите запитвания от потенциални клиенти вече са налице, като евентуалните купувачи се интересуват дали кабината може да бъде обогатена с още удобства, които отговарят на индивидуалния им начин на живот. Засега отговорът е, че могат да е добавят някои дизайнерски елементи като определени мебели, но в техническо отношение EXPLORER е изпълнил капацитета си.
"Самолетът, който предлагаме, е наистина уникален, и ще удовлетвори всяка нужда на собственика си", казват от Lufthansa Technik.
След всички плюсове на това безспорно идейно превозно средство има и един минус. Както яхтите трябва задължително да акостират на пристанище, така и самолетът не може да излиза извън пределите на пистата. Ако пътниците планират да пренощуват в EXPLORER, първо трябва да проверят къде има площадка за кацане.
"Клиентите ни могат да използват самолета като офис пространство, като хотел, а могат и да го оставят на летището при засилени съображения за сигурност. В последния случай EXPLORER ще функционира като отправна точка за техните по-нататъшни приключения", казват от Lufthansa Technik.