Добра новина за феновете на Ford и лоша - за всички природозащитници, които ненавиждат огромните бензинови и дизелови коли.
Американският бранд представя чисто новите си варианти на класическите Ford Ranger и Ford Ranger Raptor, които ще покоряват и американския, и европейския пазар. И двата високопроходими автомобила нарастват на размери, на екстри и на конски сили и запазват двигателя си с вътрешно горене.
Въпреки че и Ford Ranger, и Ford Ranger Raptor официално са в сегмента на средните по размер пикапи, поведението им на пътя е по-скоро характерно за офроуд зверове като Ford F-150, Hummer и Jeep Gladiator.
Новият Ford Ranger пристига с 315 конски сили, които идват от шестцилиндров дизелов двигател.
Интересното е, че разстоянието между гумите нараства с 4,8 сантиметра, но общата дължина на пикапа се променя нагоре с едва половин сантиметър.
Това означава, че предните гуми вече са много по-близо до предната броня, което прави автомобила далеч по-стабилен дори и по много пресечен терен.
Другият плюс е, че размерът на купето и на багажника също се увеличават. Обемът на купето нараства с 30 кубични сантиметра, което веднага се усеща от пътниците - има повече пространство над главата, повече място за краката и за ръцете.
Багажникът от своя страна може спокойно да понесе товар от 680 килограма. Под задните седалки има два малки багажника, в които да се съхраняват кабели, техника, зарядни и аптечка за първа помощ.
Над жабката на предното табло има и една още по-малка жабка, в която да се прибере смартфон, таблет или по-компактен лаптоп. Там устройствата могат да се зареждат безжично, като пред задните седалки също има аутлети за зареждане. До шофьора има отделно зарядно с мощност от 400 вата.
Ford Ranger Raptor е още по-мощен и притежава 405 конски сили. Докато Ford Ranger ще има вариант с ръчна скоростна кутия, Ford Ranger Raptor е снабден само с десетстепенна автоматична такава.
Друга разлика е, че Ford Ranger е с две модификации - със задвижване само на предните гуми или със задвижване на всички гуми, а Ford Ranger Raptor е само във версия със задвижване на четирите гуми.
Пикапът вече се сдобива и с подсилена рамка под купето, която да го направи устойчив в кал, пясъци и блатисти местности.
Към това вървят и седем режима на шофиране - нормален, спортен, теглене, офроуд, скалист терен, хлъзгав терен и режим, при който пикапът преминава през различни варианти на терена.
Понеже Ford Ranger Raptor е предвиден предимно да покорява офроуд пътища, двигателят, скоростната кутия и резервоара са защитени от стоманени отливки, които да ги предпазят от проникването на кал и малки камъни.
Предната броня и надписът FORD също са стоманени.
И двата пикапа имат камери за предно и задно виждане, 360-градусова камера и по два екрана за инфотейнмънт системите.
Озвучителната система в купето е Bang&Olufsen и поддържа чрез сателитна връзка Android Auto и Apple Car Play за музика и подкасти по всяко време и на всяко място.
Друг ужас за веганите и природозащитниците е коженият салон, с който двата автомобила идват по подразбиране.
Американските потребители първи ще имат възможността да тестват или директно да си закупят Ford Ranger и Ford Ranger Raptor.
След това пикапите ще достигнат и до европейския пазар. Навлизане към Азия за момента не се планира, поне не и с тези мощни модели на бранда.
Цената на Ford Ranger започва от 35 770 долара, а на Ford Ranger Raptor - от 56 960 долара.