Ако Lada Largus ви изглежда позната отнякъде - не сте се заблудили.
Руската компания вече работи по първия си електромобил след началото на инвазията в Украйна, като решава за целта да използва основата и шасито на Dacia Logan MVS - кола, чието производство е спряно през 2012 г.
Въпреки че брандът прави конвенционални автомобили без ABS система и въздушни възглавници, вече се е насочил и към производството на електрически коли.
Lada Largus ще се произвежда в завода в Ижевск, макар че никой там няма опит в правенето на електромобили.
Междувременно, както съобщава сайтът ZR.ru, в завода в Толиати, който дава работа на над 30 хил. души, ще се прави и конвенционална Lada Largus с двигател с вътрешно горене.
Това ще са поредните опити на Русия да създаде "антикризисни" автомобили в кризисно време, в което заради западните санкции в страната липсват редица продукти и ресурси.
За Lada Largus не се знае много, освен че е дословно копие на стара Dacia. Според руските медии ще има две модификации, едната - с пет седалки, а другата - със седем. Напълно възможно е обаче вариантът да е само един и да е с подвижни седалки.
Отново от сайта ZR.ru разбираме, че пробегът с едно зареждане ще е съвсем приличните 400 километра, което също не е задължително да се реализира предвид липсата на опит. Предполага се, че в началото на 2023 г. ще има не един, а поне няколко прототипа на електромобила на Lada, които ще дадат малко по-подробна представа.
При серийното производство се предвижда да се правят по 1800 бройки на година.
Батерията им ще бъде монтирана на сравнително необичайно място - под задните седалки. В предната част, вместо както при повечето електромобили, няма да има багажник, а електромотор и инвертор за електропроводимостта.
Също под предния капак ще е системата за подгряване на купето. Продуктовите снимки не дават информация дали колата ще разполага с климатик, както и по какъв начин Largus ще бъде снабден със скоростна кутия, подходяща за електрическо задвижване.
Lada Largus ще предлага и няколко нива на автономно управление, макар и да не е ясно кой ще е авторът на софтуера за колата. Нека припомним и че дори Tesla и други големи брандове изпитват затруднения със създаването на автопилот и е много малко вероятно Русия да се справи по-добре със задачата.
Междувременно лошите новини за руския автомобилен пазар не спират.
В началото на тази седмица стана ясно, че китайският бранд Haval ще намали сериозно доставките си към Руската федерация.
Компанията остана една от малкото, които внасят автомобили към Русия и поддържат автомобилните си салони в страната. Заради все по-ниската покупателна способност на руснаците обаче Haval силно ще намали доставките, защото в противен случай рискува да работи на загуба.
Новината беше потвърдена и от държавна агенция ТАСС, откъдето за пореден път призоваха руснаците да залагат на автомобили родно производство.