Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт

"Говори се за ремонт от 17 милиона, не знам те къде отиват, при положение, че говорим за пренареждане на горния слой на паветата", допълва арх. Иван Караджов Снимка: БГНЕС
"Говори се за ремонт от 17 милиона, не знам те къде отиват, при положение, че говорим за пренареждане на горния слой на паветата", допълва арх. Иван Караджов
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС
Архитект: След ремонта на Жълтите павета ще се наложи нов ремонт Снимка: БГНЕС

Ремонтът на площад "Цар Освободител" може да се наложи да бъде повторен заради липсата на корекция по основата, върху която са наредени жълтите павета. За това предупреди пред "Дарик радио" архитектът Иван Караджов.

"Според това, което виждаме, ще се наложи ремонт на ремонта. Ремонтът от самото начало е сбъркан, тъй като става въпрос за пренареждане на паветата, което означава, че всъщност не се прави корекция на основата", коментира той.

По думите му през годините, в които по пътя е минавала основно тежка техника, настилката е била подложена на голямо натоварване, а благодарение и на метеорологичните условия се е получила деформация, която е в основата за нужда от ремонт на "Цар Освободител".

"Тези дефекти си остават и общината опитва с различни козметични дейности да заравни основата, върху която да сложи въпросните павета", обяснява архитектът.

Според Караджов има и втори проблем с настоящия ремонт на жълтите павета - това, което той определя като "безумно широките фуги, които не са по стандарт за реденето на паветата".

"Не позволяват правилния контакт между камъните, при първия дъжд ще започнат да плуват, да се ронят и ще се получават ефектите на плюещия паваж, който виждаме в София", обяснява още архитектът.

Според него основната вина за тези проблеми пада върху възложителя на ремонта, който определя какво трябва да се направи и който трябва да упражнява контрол върху изпълнението на ремонта.

"Говори се за ремонт от 17 милиона, не знам те къде отиват, при положение, че говорим за пренареждане на горния слой на паветата", допълва Караджов.

Той коментира още, че всеки живеещ в София би искал центърът да стане пешеходна зона, но реализирането на такава идея ще изисква да се обмисли откъде биха преминавали превозните средства, за да могат да бъдат улеснени хората, а не затруднени в придвижването си.

 

Най-четените