Световният шампион във Формула 1 Себастиан Фетел с Red Bull спечели първия кръг от сезон 2011 - Гран при на Австралия, след като беше начело от старта до финала на състезанието на пистата „Албърт парк". Германецът стартира пръв, запази лидерството си на влизането в първия завой, после се оказа, че спиранията му в бокса са отлично пресметнати от екипа на тима му и след като се справи с Дженсън Бътън, който се оказа пред него, след това Фетел нямаше никакви проблеми да контролира хода на състезанието.
С него на подиума се качиха Люис Хамилтън с McLaren и Виталий Петров с Renault, които останаха втори и трети. Хамилтън отби атаката на Марк Уебър на старта, а след това, въпреки че имаше проблеми с износването на задните гуми, успя да запази второто си място. Руската звезда на Renault пък се измъкна напред, след като Уебър, Фелипе Маса и Фернандо Алонсо се събраха във външната част на първия завой след старта, а Петров изскочи четвърти, а след това успешно се отбранява от атаките на Алонсо.
Хамилтън извади късмет, че успя да финишира, след като повреди пода на колата си при едно излитане от пистата и въпреки, че част от пода се влачеше по пистата, Люис завърши успешно, като в последните 15 обиколки беше предупреден от бокса да внимава и да закара колата до финала.
В началото на състезанието Бътън влезе в остър спор с Маса, като на няколко пъти атакува бразилеца. Дженсън използва подвижното крило при атаките си, а Маса се отбраняваше чрез използването на системата KERS, но битката за петото място във временното класиране завърши зле за Дженсън. На влизането в един завой Маса го притисна към външната част на завоя и Бътън излезе от трасето по едно от удълженията към зоната за сигурност, като се върна на пистата пред Маса. Това му донесе наказание - минаване през алеята пред боксовете, което го върна на над 1 минута от лидерите.
При следващите спирания в бокса Фетел успя да се отдалечи на над 12 секунди от Хамилтън и това се оказа решаващо за изхода на състезанието. От своя страна Алонсо, който остана зад Петров, успя да се пребори с Уебър за петото място на финала.
Марк беше с меките гуми след последното си спиране в бокса, но не успя да изпревари Алонсо, който беше с твърдите. Уебър вървеше с темпото на лидерите до средата на състезанието, след което обаче се появиха проблеми с гумите му и той започна да изостава, което го извади от битката за местата на подиума.
След наказанието си Бътън се смъкна до 12-о място в класирането, но до финала си проби път до шестата позиция, като 12 обиколки преди финала успя отново да изпревари Маса. След това от бокса на Ferrari отново повикаха Фелипе за гуми в бокса и той се върна на пистата девети, след двамата пилоти на Sauber.
Дебютантът Серхио Перес стигна до седмото място, като успя да изкара цялото състезание само с една смяна на гуми - в 23 обиколка. Това го остави близо до Бътън и пред съотборника му в швейцарския тим Камуи Кобаяши.
Себастиен Буеми спечели последната точка за STR, а веднага след него завършиха двамата пилоти на Force India - Адриан Сутил остана 11-и, а Пол ди Реста - 12-и.
Ветеранът Рубенс Барикело беше наказан за удара му с Нико Розберг в третия завой на пистата, след който германецът отпадна, а бразилецът остана без шансове за добро класиране. Това стана в 23 обиколка, а малко преди това спря и другият пилот на Рос Браун - Михаел Шумахер, заради повреда. 7-кратният световен шампион загуби време още в началото, след като беше ударен от Хайме Алгерсуари във втория завой и от това се спука задната му дясна гума.