Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Шинджюку: Най-натоварената гара в света, където дори и местните се губят

През нея минават почти 3,6 млн. души на ден Снимка: iStock
През нея минават почти 3,6 млн. души на ден

Столицата на Япония - Токио, е най-населеният град в света. Там живеят над 37 млн. души.

Затова и не е трудно да се сетим и къде се намира най-натоварената гара на планетата. Това е Шинджюку, официално призната за такава от Рекордите на Гинес.

Оттам ежедневно минават невероятните почти 3,6 милиона пътници, което прави попадането на гарата част от културното изживяване в Токио.

Това е място, на което дори местните хора се губят, а за новодошлите навигацията в този транспортен хъб е чист кошмар. За доста туристи е трудно да намерят точния изход и изобщо да успеят да се измъкнат през лабиринта от перони, платформи, подлези и коридори.

Да намериш изхода на гарата не е лесно. Снимка: iStock
Да намериш изхода на гарата не е лесно.

Става дума за инфраструктурно чудовище. Само изходите на Шинджюку са 200, пероните над 50. През транспортния хъб минават 12 различни влакови линии на 5 железопътни компании.

Реално комплексът се състои от общо 6 гари и обслужва междуградски и градски линии, както и метрото. Първите влакове тръгват в 4.30 сутринта, а последните - в 1 през нощта.

Шинджюку осигурява връзката между централната част на Токио и предградията и се намира в районите Шинджюку и Шибуя - едни от най-големите търговски и административни центрове на японската столица.

Така тя играе ролята на вход към централната част на града.

Над самата гара има 7 огромни сгради, повечето от които са търговски центрове. Вътре също има подземен мол, връзки с околните шопинг центрове, куп ресторанти и магазини. Наблизо е и един от най-популярните квартали с червени фенери на Токио - Кабукичо.

Районът на гарата също е един от най-натоварените в Токио. Снимка: iStock
Районът на гарата също е един от най-натоварените в Токио.

Най-сложно за пътниците става, когато трябва да слизат или да се качват на различните нива на комплекса, и освен това да се ориентират към правилния изход - не само някой от няколкото основни в различните посоки, но и точната врата за мястото, за където са се запътили.

Или пък ако например човек пристига с влак в Токио и трябва да се прехвърли на някоя от линиите на метрото.

Затова и препоръките, особено за "новаци", са предварително да проучат добре от кой точно изход искат да излязат, както и да не се паникьосват, когато не успеят от първия опит. Гарата е пълна с указателни табели и знаци, има и полицейски служители, информационни центрове, както и хора от персонала на гарата, които също упътват хората.

"Шинджюку" означава "нови жилища". Първоначално това е било името на поселище, където са отсядали самураите след посещение в двореца на шогуна в столицата.

Самата гара Шинджюку отваря врати през далечната 1885 г., 13 години след появата на първите железопътни линии в Япония.

През 20-те години на миналия век районът наоколо започва да се развива бързо, а населението му да расте. Влаковите линии, които минават през гарата се увеличават, а през 50-те оттам вече минава и метро. Така с времето около първоначалната гара се появяват още пет и се получава днешният огромен комплекс.

Наоколо се появяват моловете, офис сградите, ресторанти, пъбове и караоке барове, както и впечатляващата сграда на кметството на Токио.

Самата гара пък логично е сред най-важните места в метрополиса и често телевизиите предават от Южния изход, когато отразяват събития като екстремно време, бедствия, транспортни проблеми и дори избори.

Това не е случайно - това е единственият изход, който е на нивото на улицата. Останалите основни изходи се намират под земята.

Заради навигационния ад, който представлява гарата за доста пътници, е в ход план за реновиране на Шинджюку и района наоколо. Проектът обаче ще е напълно завършен чак през 2046 г.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените