Богатите са хора, които харчат с широка ръка, нали така?
Всъщност не.
Много от онези, които не се притесняват за банковите си сметки, всъщност внимателно следят колко и за какво излиза от тях като средства.
С други думи - имат навици, които бедните нямат. Като например:
Купуват в големи количества
Времето е пари и хората с пари го знаят.
Те купуват големи количества от стоките за дома - хартии, битова химия, дълготрайни продукти. Не се презапасяват, но осъзнават, че по-големите количества често са по-евтини и с по-изгодни промоции.
А добре снабдените шкафове означават и по-редки разходки до магазина за попълване на провизиите, съответно по-малко разходи за гориво и нерви по опашките в супермаркетите.
Честото пазаруване носи със себе си и рискове от излишни покупки, просто защото сме забелязали нещо по рафтовете и сме решили да харчим още и още за него.
Хранят се у дома
Шон Мартин е изпълнителен директор на голяма компания за недвижими имоти в Денвър, но пред Yahoo! е категоричен, че храненето по ресторанти изпразва портфейла дори и на по-платежоспособните.
Мартин обяснява, че луксозните ресторанти отдавна са примамка по-скоро за средната класа, която иска да се представи за богата, а не за истински богатите.
Една вечеря, дори и екзотична и с по-редки продукти, излиза далеч по-евтина, ако е приготвена в домашни условия. Докато в ресторантите освен за храна, плащаме и за обслужване и сервиз.
По мнение на Мартин големите менюта изпълнени с апетитно описани ястия ни карат да харчим прекалено много и да поръчваме чинии, които няма да доядем. Затова въпреки възможностите си той предпочита да вечеря у дома и посочва, че не е единственият.
Не пазаруват импулсивно
Импулсивните покупки са за по-бедните.
Мнението е на не кого да е, а на Ким Кардашиян, която може и да няма нищо против някой импулсивно да си купи от нейните продукти, но самата тя се въздържа да пазарува спонтанно.
За американския Cosmopolitan Кардашиян уточнява, че когато е на лов за модни находки, не се скъпи да харчи. Тя обаче отдавна е в ролята и на търговец и заявява, че продукти, които ни карат да ги купим импулсивно - било то на промоция, или с друга примамка - всъщност не са добра сделка.
Самата Ким е забелязала, че в тази категория често попадат неща, които вече са демоде или не са с добро качество.
Харчат пари за време с близките, а не за празни забавления
Обиколки по увеселителни паркове, кино, боулинг, билярд, безкрайно много абонаменти за стрийминг услуги - това са все неща, за които богатите се въздържат да харчат.
Те по-скоро биха платили за хубава екскурзия или пълноценен СПА уикенд с най-близките, вместо за забавления, в които всъщност няма да си общуват особено с приятелите и семейството. Времето е ценно, а времето с близките - още повече.
Шон Мартин от Денвър забелязва, че някои негови по-бедни приятели харчат по 30-40 долара месечно само за стрийминг услуги, а през лятото хвърлят неразумно много пари за парк като "Дисниленд".
В крайна сметка те остават с празен портфейл, куп пароли за стриймингите и няколко снимки за спомен от увеселителния парк.