Отвъд очаквани заглавия като Elden Ring и Horizon Forbidden West, пазарът на игрите през февруари беше разклатен от едно корейско творение, което всъщност е на над 2 години.
Става дума за Lost Ark - фентъзи MMORPG игра, която откъм геймплей напомня добре познатите изометрични екшън RPG-та като Diablo.
Причината за неочакваната ѝ популярност е фактът, че тя най-накрая стигна до играчите в Европа и Америка на 11 февруари тази година, след като от 2019 г. е налична в Южна Корея, а по-късно намери фенове и в Русия и Япония.
Прехвърлянето ѝ в Европа и Америка стана с помощта на Amazon Games, част от империята на Джеф Безос, но не мина никак безпроблемно. Даже напротив.
Lost Ark е безплатна, което означава, че след като смъкнете нейните 50 GB през платформата Steam, може да изберете един от общо 15 класа и да се впуснете в приключението - самостоятелно или с други играчи.
Има, разбира се, и платено съдържание - различни благинки, чиято цена варира 20 до 65 евро. Идеята е, че тези бонус пакети улесняват още повече пътешествието ви из света на Lost Ark.
Проблемът обаче беше, че предвидените сървъри за Европа и Америка се оказаха недостатъчни да поемат вълните от любопитни играчи. В деня на пускането всеки опит за влизане в европейските сървъри те слагаше на опашка, на която пред теб имаше други между 2 хиляди и 10 хиляди чакащи играчи.
Ако имаш времето и търпението - може и да се вредиш, но от студиото Smilegate учтиво предупреждават, че дори да изчакаш, може да се окаже, че не можеш да си създадеш герой на сървъра, ако е достигнат първоначално определеният лимит. Това продължава дни след премиерата на Lost Ark.
Ето защо никой в офиса ни все още не е имал възможност да я пробва...
Въпреки всичко Lost Ark в първите си дни постигна впечатляващо постижение - достигна второ място в класацията на Steam за най-много хора, играещи в един момент.
С пик от 1 325 305 души тя задмина Counter-Strike: Global Offensive. Рекордьор обаче остава PUBG с над 3 милиона души, които в някакъв момент са играли едновременно.
Остава обаче въпросът дали при постигнатият сега рекорд хората наистина са играели Lost Ark, или просто са чакали на опашки в опит да се домогнат до някой сървър.
Сред българските коментари за играта в Steam са разкази за това как от "40 часа игра" само 10 са реални, другите 30 са били чакане на опашка, както и критики към стабилността на сървърите.
Може би заради това, а може би и заради самото качеството на Lost Ark, но оценките на играта в Steam са далеч от високи. Всъщност средната оценка е "Смесени" от мненията на над 70 хиляди играчи.
От Smilegate и Amazon признаха за проблемите със сървърите и се ангажираха с пускането на нови такива, за да разтоварят досегашните и пускането на играта да е по-лесно за нови играчи.
Но по-сигурният залог човек да опита безплатното MMORPG сякаш е да изчака да премине първоначалната еуфория.