Тес Макмилан не е като повечето модели, макар че историята ѝ за пробив звучи познато - красиво момиче е открито случайно от човек с набито око и малко след като е представено на индустрията, започват да валят предложения за работа.
Забелязана в Instagram от фотографа Хедър Хазан, 22-годишният plus size модел бързо се издига в света на модата. Само през първите години от старта на кариерата си успява да стигне до подиума на Седмицата на модата в Милано, Париж и Ню Йорк.
След като подписва договор с агенцията IMG Models в биографията ѝ цъфват съвместни кампании с H&M и Каролина Херера. Появява се на корицата на украинския Vogue, давайки ясно послание, че категориите за красота са променени.
А последният ѝ или по-точно пореден успех за кариерата ѝ на модел дойде съвсем наскоро, след като стане лице на един от популярните парфюми на марката "Жан-Пол Готие".
Тес е новият образ на успеха в модната индустрия. Тя има създава усещане за обикновена жена с нейните между 70 и 80 килограма, попълва стандартите за профил на модел с височината си от 1,78 см и носи пъстрота на подиума и по страниците на списанията нейната ярко рижава коса и лунички.
"Като по-млада винаги съм се стремяла да изглеждам по точно определен начин. Боядисвах си косата руса, стараех се да не изглеждам по-ниска и да нося повече грим. Живеех по мерило, което никой не може да покрие", разказва моделът за Office Magazine.
Въпреки че външният ѝ вид не е извадка от учебник за модели, Макмилан се харесва на дизайнерите и стилистите, като това според нея се дължи на социалните платформи и хората в тях, които поискаха да видят разнообразие от женски фигури на екран и по списанията.
Доминацията на социалните мрежи несъмнено оказа влияние на начина, по който възприемаме красотата, а това, от своя страна, се отрази на модния свят от бизнес и културна гледна точка.
Следвайки популярната аналогия с топлата вода, инфлуенсърите в Instagram и TikTok не са открили нещо ново с популяризирането на по-пищните форми, но за разлика от предишните поколения, Gen Z успя да превърне профилите си в мощни маркетинг машини, с които целият бранш трябва да се съобразява.
Така това, което се харесва или не се харесва в платформите, вече е фактор, който преобърна непомръдващите с десетилетия критерии на модата.
Социалните мрежи наложиха и друга голяма промяна - моделите като Тес получиха право на глас, така че да хвърлят светлина върху работата си с някои големи брандове и да посочват моментите, когато границите са прекрачени. Това също има пръст в тенденцията за разнообразие, на която сме свидетели днес.
Да бъдеш момиче с извивки на модните подиуми обаче продължава да върви с някои ограничения, започващи най-вече от етикета plus size. Ето защо за работещите под този маркер следващата голяма цел е да свалят преградите в разбиранията за стандартен модел.
"Предпочитам да мисля за работата си като изкуство. Не искам да съм поредния plus size модел", подчертава Тес за Vogue.
"Отказвам да се определям само с тялото си и да продавам единствено дрехи 10 размер. Вместо това искам да създавам изкуство заедно с други творци и да вдъхновявам хората".
Творческата страна на модата е и първоначалният стимул, заради който Макмилан решава да се влее в редиците на бранша. Между страниците на списанията тя не вижда само красиви жени, но и фино изпипани фотографии, постигнати с въображение, както и примери за подражание, чиято роля за обществото не се изчерпва само с външността им.
"Следвам моделите, които са били истински пионери в индустрията. Хора като Грейс Джоунс, която не дава обяснения за характера и външността си. Харесвам и Бриджит Бардо с нейната семпла елегантност", споделя Тес.
Нестандартна сама по себе си и Тес се надява, че нейното специфично излъчване и характер ще излязат на преден план, така че един ден обществото да започне да мисли за красотата като нещо повече от външен вид.