Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Q - как Amazon смята да отговори на ChatGPT

Изкуственият интелект на Amazon ще е ориентиран към бизнесите Снимка: БГНЕС
Изкуственият интелект на Amazon ще е ориентиран към бизнесите

Amazon най-накрая има своя отговор на ChatGPT.

Технологичният гигант обяви във вторник, че ще пусне Q - бизнес чатбот, управляван от генеративен изкуствен интелект.

Новият продукт беше представен на конференцията Amazon Web Services Reinvent в Лас Вегас, като той представлява отговорът на Amazon в областта на генеративния изкуствен интелект, след като конкурентите Microsoft и Google вече представиха своите решения в областта.

Пускането на ChatGPT от стартъпа OpenAI преди година предизвика вълна от публичен и бизнес интерес към инструментите с изкуствен интелект, които могат да създават имейли, маркетингови предложения, есета и свободен текст, наподобяващи работата на хората.

Q е кръстен на едноименния герой от филмите за Джеймс Бонд или героя на Q от сериалите за Star Trek, в зависимост от това кой ръководител на AWS попитате.

Към момента е налична предварителна версия на инструмента, чиито функции са достъпни безплатно.

След края на този пробен период услугата на бизнес ниво ще струва по 20 долара на месец за потребител.

Ще бъде пусната и версия с допълнителни функции за разработчици и IT специалисти, която ще струва по 25 долара на месец. За сравнение инструментът Copilot за Microsoft 365 и Duet AI за Google Workspace за бизнес служители са на цена от 30 на човек на месец.

От Amazon обясняват, че Q може да синтезира съдържание, да рационализира на ежедневните комуникации и да подпомага на служителите със задачи като генериране на публикации в блогове.

На представянето на продукта беше обяснено също така, че компаниите могат също да свържат Q със собствените си бази данни и системи, като по този начин ще получат персонализирана услуга, която да им свърши възможно най-добра работа за собствения им бизнес.

Първите услуги, които Q може да предлага, включват чат с потребители в комуникационни приложения като Slack на Salesforce или приложения за редактиране на текст на разработчици на софтуер.

Скоро ще бъде пусната и онлайн конзола за управление.

Като допълнителен плюс беше изтъкнато, че Q ще може да предоставя цитати на документи, за да подкрепя своите отговори.

Инструментът може автоматично да променя изходния код, така че разработчиците да имат по-малко работа, обясняват от Amazon.

Услугата ще може да се свързва с повече от 40 бизнес системи, като по този начин потребителите ще могат да обсъждат с Q информация, съхранявана в Microsoft 365, Dropbox, Salesforce и Zendesk, заедно с услугата за съхранение на данни S3 на AWS.

Клиентите на услугата също така ще могат да задават въпроси относно документи, докато взаимодействат с Q.

През годините Amazon представи няколко приложения за крайни потребители, включително инструменти за управление на веригата за доставки, имейл, криптирани съобщения, видео разговори, обслужване на клиенти и маркетинг.

Нито едно от тях обаче не се превърна в голям хит и до момента голямата част от приходите, генерирани от AWS, идват от основни изчислителни услуги и услуги за съхранение.

 

Най-четените