Как се съчетават рок фестивали, йога практики и изключително отговорна работа като лидер на отдел във водеща компания?
Със сигурност знаем кой може да ни даде експертен отговор на този въпрос и това е Людмила Дилова, директор на отдел "Продажби" на CETIN.
Людмила оглавява екип от търговци в един от водещите доставчици на мрежови и инфраструктурни решения в България. CETIN притежава над 280 експерти в своите редици, както и една от най-големите и надеждни електронни съобщителни мрежи в България.
CETIN България се създава през 2020 г., след като Теленор (впоследствие Yettel) разделя дейността си на две отделни части - в Yettel остава основния бизнес с мобилни услуги за крайни и корпоративни клиенти, а в CETIN - мрежовата инфраструктура.
Общата платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерни съвети, която свързва талантите с бизнеса.
"Идеята е Yettel да е лицето пред клиента, а ние да предоставяме мрежови услуги на едро към Yettel и към други оператори на пазара, които също имат свои крайни потребители. За щастие, в моята работа всеки ден е различен - ако беше монотонен, нямаше да ме привлича толкова много", разказва Людмила.
Работата на Людмила Дилова е да ръководи отдела , който отговаря за продажби - най-вече към доставчици на различни видове електронни съобщителни услуги, както и към големи бизнес клиенти .
Докато екипът е по-ангажиран с многобройните запитвания от клиенти на CETIN, нейният фокус е върху по-големите проекти и изграждането на стратегията за развитие на компанията.
"В края на всяка година определяме посоката за развитие на компанията през следващите години, и всеки ден е една малка стъпка към целта", посочва тя.
Една от основните задачи на компанията ни, е да създаваме и предоставяме на своите клиенти високотехнологични решения, които да отговарят не техните бизнес нужди и да ги правят по-успешни.
"Не е лесно, защото години наред като част от Telenor (сега Yettel) сме се фокусирали главно върхи развитието на мобилната мрежа и услугите върху нея. Тази задача остава и сега. За да сме конкурентни на мобилния пазар, трябва мрежата ни да е на най-високо ниво. Но постоянно добавяме нови решения върху същата мобилна и фиксирана инфраструктура -услуги в сферата на киберсигурността, облачни услуги и т.н", допълва Людмила.
Търговският екип е "двигателят на трансформацията в компанията", което кара всички да започнат да мислят по различен начин, за да се развива компанията и да става все по-интересна и предпочитана на пазара. Това е голямото предизвикателство.
Людмила е щастлива, че желаното развитие в CETIN вече се случва и през последните години компанията може да се похвали с редица успешни проекти.
Тя самата не е човек, който обича да прави едно и също нещо всеки ден. Но когато дейностите са разнообразни, с готовност се справя и с много наведнъж. Това важи не само за работните ѝ ангажименти, но и за любимите занимания извън работата.
Сред най-ценните ѝ хобита е йогата, с която създава баланса в живота си.
Практикува йога в продължение на много години, но едва сега под водачеството на настоящия и йога учител и се чувства истински запалена. Йогата дава възможност на всеки да разгърне своя потенциал и да се усъвършенства далеч над подозираните си възможности.
"И доста напреднах за последните 4-5 години. Започнах да осъзнавам как точно трябва да си построя тялото и ума - и да бъда изключително съсредоточена върху това, което правя, за да мога да му се насладя".
Йогата и работата се съчетават с музиката и с рок и метъл концертите, а Людмила може да се похвали с присъствие на знакови концертни събития у нас и в чужбина.
"Рок фестивала в Мидалидаре не го изпускам никога, преди Каварна беше любимото ми място за рок концерти", обяснява директорът на отдел "Продажби". За тази година вече е оформила примамлив план за концерти, сред които Rammstein в Белград и Metallica и Five Finger Death Punch във Виена.
По тежките стилове се увлича в осми клас, когато неин приятел ѝ пуска албума Master of Puppets на Metallica. Така искрата в нея е запалена завинаги, а Metallica и до днес е №1 за нея.
Нищо чудно, че най-яркият ѝ спомен от концерт е от този на Джеймс Хетфийлд и компания в Пловдив през 1999 г.
Няма как да забрави и The Big Four събитието на "Васил Левски", събрало голямата четворка на траш метъла (Metallica, Megadeth, Slayer и Anthrax). "Тогава си изгубих билета, откраднаха ми го точно преди да вляза на стадиона и отидох да си купя още един", припомня си Людмила.
Присъствала е и на прочутия английски фестивал Download в Донингтън, от който също има открояващи се спомени: "Мястото, където никога не спира да вали и където пред сцената се намира най-дълбоката кал, която съм виждала през живота си."
Динамиката на фестивалните преживявания няма как да я изненада, защото не по-малко динамично е и в работата ѝ. В CETIN нейната програма е изпълнена с множество срещи с клиенти и партньори, с които заедно изграждат идеите. Людмила счита личната комуникация лице в лице за задължителна в продажбите.
"А и аз управлявам хора, и трябва да съм при тях, за да им давам съдействие, мотивация, вдъхновение", посочва тя. Към всеки търси правилния подход, за да извлече максималното от него, и търси кой служител в какво е най-добър, за да му даде възможност да се изяви.
Кариерата ѝ започва в държавния сектор - Комисията за регулиране на съобщенията, в началото на 2000-те.
Постъпва на работа в периода, в който отпада монополът на БТК и спешно трябва да се създаде нормативната уредба за регулация на този нов конкурентен пазар.
"Беше изключително интересно в онези години и много ми помогна този опит и знанията, които придобих тогава. Познавайки регулаторната уредба си наясно какви са границите, в които можеш спокойно и без риск да развиваш бизнеса."
Иначе по образование тя е инженер и специалността ѝ дава така необходимата техническа грамотност. Вярва, че когато става дума за телеком сектора (а и не само), "най-добрите продавачи са инженери", тъй като познават в детайли услугите, които създават и продават.
В бъдеще Людмила прогнозира все по-голяма интеграция между телко и IT сектора.
"Крайният потребител ще може да получава от един оператор всичко, от което има нужда. Най-важното за нас е не да отговаряме на нуждите на нашите клиенти, а да ги предвиждаме и да създаваме решения за тях."
Виждайки как се развива CETIN, Людмила Дилова вярва, че скоро компанията ще бъде №1 на пазара във всичко, което прави.
"Българският пазар се развива много бързо и се радвам, че работим точно тук. А именно CETIN е мястото, където, ако имаш желание, можеш да постигнеш много. Притежаваме инфраструктурата, експертите и всичко, от което една компания има нужда, за да върви напред."
Нейното собствено желание - "мечтата на един търговец", както го определя - е компанията да се превърне в най-интересния оператор на пазара откъм продукти, портфолио, обслужване на клиенти. И продължава всекидневно да осъществява тази мечта стъпка по стъпка.
"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с Cetin, Първа инвестиционна банка, Kaufland, Yettel, Bosch Digital.