Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Официално е: Netflix пуска рекламите

Шефът на компанията Тед Сарандос обясни как ще работи новата схема Снимка: Getty Images
Шефът на компанията Тед Сарандос обясни как ще работи новата схема

Вече е официално - Netflix ще предлага по-евтин абонамент с включени в него реклами. 

Ко-изпълнителният директор на Netflix Тед Сарандос потвърди това, което доскоро беше само спекулация и намекване - бъдещето на стрийминг гиганта вече ще включва и реклами.

Дълги години Netflix се противопоставяше на вкарването на реклами в платформата, а абонаментните ѝ планове включваха възможността човек да гледа филми и сериали, без да се налага това да бъде накъсвано от досадни реклами.

А после дойде докладът на компанията за първото тримесечие на 2022 г. Там се видя как за пръв път от над 10 години Netflix загуби потребители - около 200 хил. клиента на стрийминг платформата по-малко спрямо четвъртото тримесечие на 2021 г.

Разбира се, загубата до голяма степен е причинена от изтеглянето на Netflix от Русия и Беларус, което само по себе си коства над половин милион потребители на компанията. Въпреки това докладът показа и някои други тенденции, според които се очаква още по-голяма загуба на клиенти до края на годината.

А това доведе до сериозни ефекти в самата компания и лансирането на доста идеи за това как може да ограничи загубите на клиенти, да насърчи новите потребители и да запази линията на финансови печалби.

Едно от тези предложения очевидно е стигнало до най-високо ниво - рекламите.

"Оставихме извън сметките голям клиентски сегмент, в който хората казват: "Хей, Netflix е твърде скъп за мен, а нямам нищо против да гледам реклами", обяснява Сантос по време на публична изява на рекламния фестивал в Кан "Златен лъв" в Кан.

По думите му обаче това не означава, че онези потребители на платформата вече ще трябва да гледат рекламни клипове.

"Добавяме рекламно ниво - ние не добавяме реклами към Netflix, както го познавате днес. Добавяме рекламно ниво за онези хора, които казват: "Да, искам по-ниска цена и ще гледам реклами", обяснява шефът на Netflix.

Самото присъствие на представител на стрийминг платформата на рекламния фестивал е знак, че компанията се стреми да прегърне рекламната индустрия.

И от фестивала очевидно оценяват това по достойнство - Тед Сарандос също ще бъде удостоен тази година с наградата "Човек на годината в сферата на развлеченията" на "Златния лъв".

В изявата си той потвърди един от разпространяващите се слухове - че Netflix води срещи с Google, NBCUniversal и Roku, на които са обсъждани потенциални партньорства за продажби на реклами и маркетинг. Той обаче опроверга твърдението, че компанията възнамерява да придобие специалиста по видеореклама Roku.

Засега Сандрос е по-скоро скептичен относно идеята Netflix да развие свое рекламно звено, като наблегна, че ако се покаже, че такова е необходимо, може и да се създаде, но за момента подобно нещо не е приоритет.

Той потвърди, че сега основният фокус на компанията остава върху съдържанието, като по думите му се работи върху алгоритмите за вътрешно препоръчване на съдържание в платформата.

Сарандос остана невъзмутим, дори когато беше попитан за спада в цената на акциите, който Netflix преживя по-рано тази годината. По думите му подобно нещо е неизбежно в развитието на една на все още сравнително нова индустрия.

"Ние сме в първите дни на тази еволюция на гледането на телевизия - начина, по който хората гледат и консумират телевизионно съдържание. В момента ние държим около 10% дял от това, което хората правят по телевизията, и около 30% дял от стрийминга", коментира шефът на Netflix и допълва, че много хора все още гледат обикновена телевизия.

Според него обаче тепърва стриймингът ще расте като процент от общия дял от гледането на телевизионно съдържание и следователно има много място за растеж.

Преди това да се случи обаче, компанията трябва да се справи със сложната ситуация, в която се намира. В четвъртък Netflix освободи близо 300 служители, стана ясно от изявление на компанията. 

"Днес за съжаление съкратихме близо 300 наши служители. Въпреки че продължаваме да инвестираме значително в бизнеса, направихме тези корекции, така че разходите ни да растат в съответствие с по-бавния растеж на приходите. Толкова сме благодарни за всичко, което те направиха за Netflix, и работим усилено, за да ги подкрепим през този труден преход", се казва в изявлението. 

Това не е първият кръг от съкращения в стрийминг компанията за 2022 г. През април бяха уволнени няколко десетки души, основно сред маркетинговия екип и екипа сценаристи.

   

Най-четените