За добро или зло, успехът на мобилните игри промени лицето на гейминга.
След първоначалния период на колебание, разработчиците се ориентираха към т.нар. free-to-play модел - безплатна игра, прогресът в която най-често минава през плащането на дребни, но редовни суми за повече ресурси или по-малко изчакване.
Моралните въпросителни около този модел са доста; в даден момент изчисленията показваха, че за да отключите всичко в популярната мобилна игра Clash Royale без да плащате, ще ви трябват поне четири години.
От една страна, огромната част от потребителите прибягват рядко или съвсем никога до микротранзакциите. Въпреки това, именно малките суми, давани от играещите, са ключът към финансовия успех на големите мобилни заглавия, които ежедневно носят умопомрачителни приходи на своите създатели.
Точните цифри не винаги са известни, но се измерват в милиони и милиарди долари. Ето кои са десетте най-печеливши мобилни игри за второто тримесечие на 2017 г. по данни на анализаторската компания Sensor Tower.