Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Залъгалки за милиарди долари: 10-те най-печеливши мобилни игри в момента

10. Dragon Ball Z: Dokkan Battle

През април 2017 г. Dragon Ball Z: Dokkan Battle на Bandai Namco стана най-печелившата игра в App Store за Съединените щати. Това относително нишово заглавие да постигне такова нещо е впечатляващо само по себе си, а става още по-интересно като се има предвид, че играта стартира едва през юли 2015 г. За това време Dragon Ball Z: Dokkan Battle е свалена над 150 милиона пъти и до голяма степен тайната се крие в умелата онлайн кампания, която Bandai Namco проведе. Нейната кулминация бе 77-часово виртуално събитие в играта, което съвпадна с ключов момент от аниме сериала Dragon Ball Z. Играчите използваха момента, за да се опитат да отключат популярни герои от вселената на Dragon Ball Z - и това помогна на мобилната игра да се превърне в един от хитовете на 2017 г. и да стане десетото най-печелившо заглавие за второто тримесечие на годината.
9. Mobile Strike

Дори и да не сте играли Mobile Strike, навярно сте срещали някоя от нейните реклами с екшън легендата Арнолд Шварценегер. Масова онлайн стратегия, създадена от Machine Zone през 2015 г., Mobile Strike се нареди сред най-печелившите приложения още същата година. Целта е да създадете най-могъщата възможна армия и военна инфраструктура, с които да надделеете над реалните си опоненти. Играта е критикувана много заради натрапчивите микротранзакции и за това, че съдържанието, което получавате срещу парите или времето си, просто не си заслужава. Системата с микротранзакциите е класическа форма на зарибяване: първоначално един пакет за скромните 7 долара е достатъчен, за да развиете доста армията си, след което цените скачат до 120 долара и хиляди играчи започват да плащат огромни суми, за да не изостават от конкурентите си. През 2017 г. в сайта Change.org дори се появи петиция срещу създателите на Mobile Strike за това, че са прекалили с монетизацията.
8. Candy Crush Saga

Стартирала още през пролетта на 2012 г., Candy Crush Saga си остава една от първите и най-успешни употреби на freemium модела. Играта може да се играе без да харчите пари, но може да си купите различни бонуси, с които да улесните преодоляването на по-трудните нива. Статистиката показва, че най-лоялните играчи на Candy Crush Saga са жените между 25 и 55 години. Достъпната, шарена и забавна игра изглежда безобидна... докато не стане ясно, че играещите харчат общо по 400 хил. паунда на ден в Candy Crush Saga – според статистика, излязла през 2013 г.
7. Puzzle & Dragons

Puzzle & Dragons взима идеята на портативния хит Puzzle Quest (PSP, DS) и я прави максимално лесна за усвояване от широк кръг играчи. Комбинацията от Match-three и ролеви елемент работи отлично на мобилни устройства и играта се превърна в огромен хит веднага след появата си. Puzzle & Dragons стана първата мобилна игра, достигнала един милиард долара приходи, което говори само по себе си за интереса към нея. Критики, разбира се, също има - Puzzle & Dragons е един от най-хитрите примери за това да накараш играчите да си мислят, че играят игра, изискваща умения, докато всъщност парите са в основата на напредъка. Невинната външност на играта не бива да ви заблуждава, защото под нея се крие умел механизъм, който ви кара да харчите отново и отново.
6. Game of War: Fire Age

Стратегическите игри дълго време се считаха за нишови заглавия, ограничени само до компютрите, но с появата на мобилните платформи преживяха истински ренесанс. Едно от първите заглавия, които съчетаха стратегическия геймплей със социалната интеграция бе Game of War, чиято звезда изгря през 2013 г. и продължава да бъде силна и до днес. Game of War е критикувана доста за агресивния начин, по който буквално натиква микротранзакциите пред играчите - на моменти екранът е залят от бутони и промоции, предлагащи всякакви покупки от 5 до 100 долара. Мнозина я определят като най-агресивната безплатна игра изобщо, но за добро или зло, това не пречи на някои да бъркат често и дълбоко в джобовете си, за да финансират своите виртуални мечти за доминация.
5. Fate/Grand Order

Почти не е за вярване, че една от най-печелившите мобилни игри днес води началото си от практически забравена PlayStation 2 игра. Fate/stay night излиза през 2004 г. и поставя началото на поредица от игри, от която произлиза и Fate/Grand Order. Мобилното заглавие е комбинация от визуален роман и походови битки. Като още няколко игри от тази класация, тя първоначално става хит в Япония, но огромният интерес на играчите от останалия свят, които създават фалшиви профили, само за да се регистрират, кара издателят Aniplex да я пусне глобално това лято. През октомври по Netflix ще се завърти и аниме сериал Fate/Apocrypha, базиран на същата вселена. Fate/Grand Order беше в топ 10 на най-печелившите мобилни игри дори без да бъде глобално достъпна, а днес тя заема петото място.
4. Clash of Clans

Clash of Clans е едно от първите мобилни заглавия, които постигнаха глобална популярност и финансов успех. Пусната още през лятото на 2012 г. най-напред за iOS, стратегическата игра бе в топ 5 на най-сваляните приложения в App Store между декември 2012 г. и май 2013 г. През 2013 г. тя бе най-печелившата игра в Google Play Store и на върха на популярността си носи на Supercell над 1.5 милиона долара на ден. Мащабен ъпдейт от декември 2015 г. предизвика недоволството на много геймъри, тъй като направи играта по-трудна за онези, които не играят често или не плащат. С пускането на Clash Royale миналата година, Clash of Clans изгуби част от аудиторията си, но продължава да бъде емблематично заглавие за съвременния мобилен гейминг.
3. Honour of Kings

Honour of Kings може да е непозната на повечето мобилни геймъри, но в последните месеци играта пише историята си със златни букви. МОВА игра като жанр, тя е създадена от китайския онлайн гигант Tencent и само за месец юни 2017 г. донесе над 150 милиона долара. Броят на регистрираните играчи надхвърля 200 милиона, а ежедневно активни онлайн са повече от 50 милиона души. Невероятната популярност на Honour of Kings накара медиите и властите в Китай да я заклеймят като "отрова" и "наркотик" за младите, в резултат на което Tencent въведе ограничение за максималното време игра на ден за по-малките. Очаква се до края на есента Honour of Kings да бъде пусната и за потребителите в Европа и Северна Америка.
2. Clash Royale

Само за година Clash Royale на финландската компания Supercell се превърна в комерсиален титан на мобилния фронт. Съчетавайки елементи от игрите с карти, стратегиите и МОВА заглавията, тя действително е изключително увлекателно заглавие за мултиплейър битки. Често критикуват Clash Royale, че печели от разочарованието и яда на геймърите, които под влияние на емоциите правят покупки с реални пари. Понякога изходът от двубоите се решава от похарчените пари и прекараното време, а не от реалните умения. Независимо от това, очевидно доста хора са готови да бръкнат в джобовете си, за да играят Clash Royale и финансовите резултати го доказват.
1. Monster Strike

Ако случайно все още не сте се сблъскали с нея, Monster Strike може би най-лесно може да се опише като кръстоска между Pokemon и Angry Birds. От поредицата на Nintendo е взета идеята за колекциониране на симпатичните чудовища, докато аркадната класика на Rovio дава облика на битките, при които изстрелвате героите си като с катапулт. Разработена от японската компания Mixi, играта бе най-печелившото мобилно заглавие за 2016 г. с повече от 1.3 милиарда долара приходи. Дневните приходи възлизат на около 4.2 милиона долара. Както обикновено, успехът идва от микротранзакциите, които позволяват да платите за повече чудовища в отбора ви, да играете мисии без да чакате и да се сдобиете с някои от най-могъщите и редки герои.

За добро или зло, успехът на мобилните игри промени лицето на гейминга.

След първоначалния период на колебание, разработчиците се ориентираха към т.нар. free-to-play модел - безплатна игра, прогресът в която най-често минава през плащането на дребни, но редовни суми за повече ресурси или по-малко изчакване.

Моралните въпросителни около този модел са доста; в даден момент изчисленията показваха, че за да отключите всичко в популярната мобилна игра Clash Royale без да плащате, ще ви трябват поне четири години.

От една страна, огромната част от потребителите прибягват рядко или съвсем никога до микротранзакциите. Въпреки това, именно малките суми, давани от играещите, са ключът към финансовия успех на големите мобилни заглавия, които ежедневно носят умопомрачителни приходи на своите създатели.

Точните цифри не винаги са известни, но се измерват в милиони и милиарди долари. Ето кои са десетте най-печеливши мобилни игри за второто тримесечие на 2017 г. по данни на анализаторската компания Sensor Tower.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените