Приживе Карл Лагерфелд често повтаряше, че модата и изкуството нямат нищо общо, защото модата е мимолетна и според него мястото ѝ не е в музеите.
Но като гледаме с каква любов се възраждат тоалети и тенденции отпреди 20 и 30 години сме склонни да оспорим думите му.
Модата също е подвластна на носталгията и обича да си припомня някои от най-големите си моменти в миналото.
А връщайки лентата назад, очаквано изплуват култови дизайни именно на Карл Лагерфелд.
Германецът с френска душа създаде великолепни произведения от плат в течение на кариерата си като главен дизайнер на Chanel, Fendi и Chloe, които ще продължават да се връщат отново и отново.
Макар Лагерфелд да работеше под шапката на известни модни къщи, с чието наследството задължително трябваше да се съобразява, дизайнерът намираше път да прокара и личния си почерк.
Той беше дързък и ексцентричен, умееше да улавя духа на времето и да го изразява чрез дрехите си.
През 80-те Лагерфелд успя отново да възобнови култа към костюмите от туид, върна класическото съчетание на черното и бялото на модния подиум след многоцветността на 70-те и сътвори авангардни за времето си рокли.
През 90-те дизайнерът се противопостави на ширещия се минимализъм, като заяви открито, че пестеливите и консервативни тоалети са ужасни, демонстриращи пълната липса на въображение.
В началото на новия век обаче дойде неговото легендарно десетилетие, когато той влезе в модните хроники не само с колекциите си, а с организацията на модните си дефилета.
Кое от скицника на "Кайзер Карл" ще помним вечно вижте в галерията горе (натиснете върху снимките, за да видите моделите в цял размер).