Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Партито на Карл Лагерфелд: Тоалетите, които определиха неговата звездна кариера

Дързък, ексцентричен, безкомпромисен Снимка: Getty Images
Дързък, ексцентричен, безкомпромисен
Икона в дефилетата на Лагерфелд е тази черна прилепнала рокля, обсипана със златни аксесоари. Дизайнерът я показа на шоуто на Chanel през 1992 г. Роклята е от колекцията пролет/лято на дизайнерската къща и за първи път е носена от модела Кристи Търлингтън. Снимка: Getty Images
Икона в дефилетата на Лагерфелд е тази черна прилепнала рокля, обсипана със златни аксесоари. Дизайнерът я показа на шоуто на Chanel през 1992 г. Роклята е от колекцията пролет/лято на дизайнерската къща и за първи път е носена от модела Кристи Търлингтън.
През 2006 г. дизайнерът бе на върха на славата си, понеже тоалетите, които създаде за Chanel през тази година, бяха показани в хитовия филм "Дяволът носи Прада". Героинята на Ан Хатауей в лентата ползваше гардероба на френския бранд, а най-изпъкващата вещ сред аксесоарите бяха дългите многоредови перлени колиета. Снимка: Getty Images
През 2006 г. дизайнерът бе на върха на славата си, понеже тоалетите, които създаде за Chanel през тази година, бяха показани в хитовия филм "Дяволът носи Прада". Героинята на Ан Хатауей в лентата ползваше гардероба на френския бранд, а най-изпъкващата вещ сред аксесоарите бяха дългите многоредови перлени колиета.
Незабравима е и бледорозовата булчинска рокля, носена от Лили-Роуз Ден на ревюто пролет/лято 2017 на Chanel. Снимка: Getty Images
Незабравима е и бледорозовата булчинска рокля, носена от Лили-Роуз Ден на ревюто пролет/лято 2017 на Chanel.
Макар че не Лафергелд е измислил дизайна на чантите тип "багета", именно той ги направи популярни, като добави модерни за времето си пайети и блестящи акценти. Снимка: Getty Images
Макар че не Лафергелд е измислил дизайна на чантите тип "багета", именно той ги направи популярни, като добави модерни за времето си пайети и блестящи акценти.
Карл Лагерфелд е човекът, измисли логото на Chanel от две преплитащи си C - инициалите на Коко Шанел (Coco Chanel). Снимка: Getty Images
Карл Лагерфелд е човекът, измисли логото на Chanel от две преплитащи си C - инициалите на Коко Шанел (Coco Chanel).
Големи овации заслужава и цялата визия на модела Кара Делевин, която носеше сребрист костюм на дизайнера на "Мет Гала" 2017. Снимка: Getty Images
Големи овации заслужава и цялата визия на модела Кара Делевин, която носеше сребрист костюм на дизайнера на "Мет Гала" 2017.
Карл Лагерфелд ще се помни и с необичайната му колаборация с H&M. През 2019 г. дизайнерът създаде колекция за марката "бърза мода", вдъхновена от неговия силует. Снимка: Getty Images
Карл Лагерфелд ще се помни и с необичайната му колаборация с H&M. През 2019 г. дизайнерът създаде колекция за марката "бърза мода", вдъхновена от неговия силует.
Колекцията Metiers d'Art през 2016 г. за Chanel успя да разтърси модните среди, защото комбинираше традиционното ревю с шоу програма. Впоследствие това се превърна във визитна картичка за Лагерфелд. Снимка: Getty Images
Колекцията Metiers d'Art през 2016 г. за Chanel успя да разтърси модните среди, защото комбинираше традиционното ревю с шоу програма. Впоследствие това се превърна във визитна картичка за Лагерфелд.
Друг momentum за Лагерфелд е булчинската рокля, която създаде за колекцията есен/зима за Chanel през 1995 г. На модния подуим роклята носеше Клаудия Шифър, а поп изпълнителката Дуа Липа я облече на "Мет Гала" 2023. Снимка: Getty Images
Друг momentum за Лагерфелд е булчинската рокля, която създаде за колекцията есен/зима за Chanel през 1995 г. На модния подуим роклята носеше Клаудия Шифър, а поп изпълнителката Дуа Липа я облече на "Мет Гала" 2023.
Цялата колекция на Fendi, показана на Фонтана ди Треви в Рим през 2016 г., е емблема за дизайнерския гений на Лагерфелд. Конфекцията бе посветена на 90-годишнината от създаването на марката и представляваше комбинация между френския шик и италианския сексапил. Снимка: Getty Images
Цялата колекция на Fendi, показана на Фонтана ди Треви в Рим през 2016 г., е емблема за дизайнерския гений на Лагерфелд. Конфекцията бе посветена на 90-годишнината от създаването на марката и представляваше комбинация между френския шик и италианския сексапил.

Приживе Карл Лагерфелд често повтаряше, че модата и изкуството нямат нищо общо, защото модата е мимолетна и според него мястото ѝ не е в музеите.

Но като гледаме с каква любов се възраждат тоалети и тенденции отпреди 20 и 30 години сме склонни да оспорим думите му.

Модата също е подвластна на носталгията и обича да си припомня някои от най-големите си моменти в миналото.

А връщайки лентата назад, очаквано изплуват култови дизайни именно на Карл Лагерфелд.

Германецът с френска душа създаде великолепни произведения от плат в течение на кариерата си като главен дизайнер на Chanel, Fendi и Chloe, които ще продължават да се връщат отново и отново.

Макар Лагерфелд да работеше под шапката на известни модни къщи, с чието наследството задължително трябваше да се съобразява, дизайнерът намираше път да прокара и личния си почерк.

Той беше дързък и ексцентричен, умееше да улавя духа на времето и да го изразява чрез дрехите си.

През 80-те Лагерфелд успя отново да възобнови култа към костюмите от туид, върна класическото съчетание на черното и бялото на модния подиум след многоцветността на 70-те и сътвори авангардни за времето си рокли.

През 90-те дизайнерът се противопостави на ширещия се минимализъм, като заяви открито, че пестеливите и консервативни тоалети са ужасни, демонстриращи пълната липса на въображение.

В началото на новия век обаче дойде неговото легендарно десетилетие, когато той влезе в модните хроники не само с колекциите си, а с организацията на модните си дефилета.

Кое от скицника на "Кайзер Карл" ще помним вечно вижте в галерията горе (натиснете върху снимките, за да видите моделите в цял размер).

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените