Разочаровани от скъпите, сложни и неточни традиционни методи за измерване на рейтинга, телевизиите в САЩ прибегнаха до услугите на Facebook в търсене на отговор на екзистенциалния въпрос кое колко се е гледало от съдържанието им. В епохата на социалните мрежи, когато последният епизод на Breaking Bad (и първите два на „Четвърта власт" у нас) са по-дискутирани онлайн от политиката и футбола, това не изглежда лошо решение.
По информация на WSJ, Facebook предоставя на ABC, NBC, Fox, CBS и още няколко свои партньори данни колко заинтересовани са потребителите на социалната мрежа от техните програми. Според изданието, всяка седмица телевизиите получават детайлни доклади за like-овете, коментарите и споделянията на съдържание, свързано с всеки епизод.
Информацията е събрана от личните данни на потребителите, но хората на Марк Зукърбърг твърдят, че тя е „анонимизирана".
До този момент телевизиите използваха данни от напълно отворения, но и доста по-слабо разпространен Twitter. Срещу него Facebook изправя както публичните постинги, така и всичкото съдържание, което си мислим, че е достъпно единствено за приятелите ни.
„Данните се генерират от група, която е много по-представителна за населението", коментира Даниел Слотуайнер, който оглавява „рейтинговия" екип на социалната мрежа.
Естествено, никой не се интересува от мнението на Facebook потребителите, които явно нямат никакво „лично пространство" в сайта. Освен това, новината за топлата (и, навярно, далеч не безплатна) връзка между социалната мрежа и телевизиите дава едно интересно обяснение за появата на хаштаговете в нея - те значително улесняват анализа на данните.