Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Жанет Найденова (IAB): Съединението прави силата

Много са предизвикателствата пред IAB Снимка: Личен архив
Много са предизвикателствата пред IAB

Вашите впечатления от IAB форум 2011 - какво ви хареса и какво не?

IAB FORUM Bulgaria 2011 привлече над 550 участника - маркетинг мениджъри, бранд мениджъри, големи рекламодатели, собственици на бизнес, медии, професионалисти и експерти от бранша и това е показателно за интереса на аудиторията към темите, които бяха дискутирани на форума.

Представихме и резултатите от първото AdEx проучване на българския онлайн пазар за обема на инвестициите в онлайн реклама през 2010 г., инициирано от IABulgaria и проведено от PriceWaterhouseCoopers България.

Публикувахме най-значимите резултати от проучването в паспорт на дигиталната индустрия и създадохме в партньорство със Synovate индекс на ТОП-50 Интернет рекламодатели в България за 2010 г. Резултатите от двете проучвания са публикувани в библиотеката на сайта на асоциацията: http://www.iabulgaria.bg .

Винаги може повече и по-добре. Отзивите, които получаваме, са позитивни и това мотивира целия екип да продължи напред със следващите планирани за годината активности.

Кога да очакваме следващия форум и в какъв формат?

Планираме IAB FORUM Bulgaria да се провежда веднъж годишно и да очертаваме тенденциите на българския онлайн пазар, да дискутираме развитието му и да споделяме резултатите от проучванията, които провеждаме. Ще наблегнем на споделянето на добрите практики, точните цифри за пазара и стандартите за ефективна онлайн реклама.

Какви са предизвикателствата и целите пред IAB до края на годината?

Много са предизвикателствата пред IAB: точни данни за пазара, повече добри практики, етика в бранша, подготовка на кадрите в областта на дигиталния маркетинг.

Планираме два пъти годишно провеждане на AdEx проучването за българския пазар. Предстои приемането на нов етичен кодекс, разработен от работна група на IAB, утвърждаването и разпространението на "Ръководство за рекламните стандартите в Интернет".

През 2011 г. планираме да проведем 4 браншови семинара в областта на дигиталния маркетинг и 4 тематични семинара. Предстои съвместно с университетите провеждане на IAB DAY - 1 ден безплатен семинар в университетите, за популяризиране на дигиталния маркетинг, родните онлайн медии, дейността на IAB.

При условие, че в организацията не са представени всички страни на бранша - издатели, медиа шопове, медиа агенции, рекламни агенции, големи рекламодатели и дигитални агенции, доколко организацията е представителна за бизнеса и може ли да работи за неговото развитие? Как ще се развие IAB в тази посока?

Да не забравяме, че IABulgaria бе учредена през август 2009 г. от пет водещи пъблишъри. Към настоящия момент в асоциацията членуват медии, метрични агенции, дигитални агенции, рекламни мрежи, уеб студиа, уеб сайтове, издатели на класифицирани бизнес справочници. Имаме проактивен интерес от големи рекламодатели, технологични компании, медиа шоп, рекламни агенции.

Асоциацията е отворена за членство и тези участници на пазара, които са проактивни и желаят да работят за ускореното развитие на бранша, се присъединяват към мисията, целите и ценнoстите на IAB. Повече информация относно членство и необходимите документи за кандидатстване са публикувани на сайта ни.

До каква степен асоциираните членове на организацията могат да участват във взимането на решения?

Асоциираните членове взимат активно участие в развитието на пазара и са лидери на работни групи. Те са и инициатори на полезни за пазара стъпки и действия.

Пример за това е Жюстин Томс - лидер на работната група на IAB за събития и обучения, под чието ръкводство се проведе преминалия IAB FORUM Bulgaria 2011. Решенията се взимат от Управителния съвет с 80% мнозинство, което гарантира правилната посока на развитие.

Ще се инициира ли широка обществена дискусия по законодателните проблеми, касаещи бранша?

Има неотложни задачи във връзка с предстоящото въвеждане на e-Privacy директивата. След четири месеца изтича крайният срок, в който трябва да бъде въведена българската регулация, базирана на европейската директива. По този повод бе създадено и неформално обединение на дигиталната индустрия, състоящо се от Българската Асоциация на Рекламодателите, Българската уеб асоциация, Интерактив Асошиейшън България (IAB), Националния съвет по саморегулация, фондация „БГ Сайт" и Webit Ambassadors за Централна и Източна Европа.

Обединените организации работят съвместно с Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, експерти от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, Комисията за защита на личните данни за единна позиция съвместно с държавната администрация за намирането на най-добри регулаторни решения на предизвикателствата на дигиталната среда в полза на потребителите и индустрията в страната.

Как върви партньорството IAB-БУА? Ще бъдат ли приети от IAB например предложенията на работна група „Реклама" към БУА?

Предстои участието на победителите в конкурсите „Български награди за уеб", чийто партньор е IABulgaria за безплатно престижно участие в IAB MIXX Awards Europe 2011, който е част от Interact Barcelona - най-значимото събитие в Европа на IAB Europe, чийто член е IABulgaria.

Подготвяме и утвърждаването и разпространението на "Ръководство за рекламните стандартите в Интернет", изготвено съвместно от работна група на Българска уеб асоциация, IABulgaria и независими екперти. На един малък пазар сме и всяко позитивно обединено съвместно действие ще допринесе за ускореното му развитие в правилна посока.

 

Най-четените